Foto: LETA

Pagājušajā gadā AS "Cēsu alus" palielinājis pārdošanas apjomus vietējā tirgū par 15%, nodrošinot kopējā apgrozījuma pieaugumu par 12%, informē uzņēmums.

Īpaši augusi uzņēmujma ietekme alus segmentā, stabilizējot tieši "Premium" produktu pozīcijas kopējā Latvijas alus tirgū un ilgtermiņā saglabājot līderpozīcijas arī citos dzērienu segmentos, uzsver uzņēmums.

Kopējais "Cēsu alus" pārdoto dzērienu apjoms pērn bija 68 miljoni litru, kas ir par 15% vairāk nekā 2009.gadā. Neskatoties uz samērā nelielo alus tirgus kopējo pieaugumu, kas tika nodrošināts karsto laika apstākļu rezultātā vasaras mēnešos – 3%, AS "Cēsu alus" izdevies palielināt alus pārdošanas apjomus 2010.gadā vietējā tirgū par 17%. Tā rezultātā "Cēsu alus" pagājušajā gadā aizņēma 30% no kopējā Latvijas alus tirgus.

Alus segmentā, tāpat kā citos sektoros Latvijā, joprojām ir jūtama saspringtās ekonomiskās situācijas ietekme uz patērētāju izvēli, atzīst uzņēmums. Maksātspēja ir viens no galvenajiem faktoriem, kas uztur alus tirgū būtisko (50%) divu litru PET iepakojuma īpatsvaru. Tomēr, kā rāda VID Akcīzes preču pārvaldes dati, "Cēsu Premium" 2010. gadā bijis patērētāju iecienītākais alus zīmols, kas liecina par ievērojamu lojālo patērētāju daļu, kuru izvēli nenosaka vien cenas faktors, bet gan kvalitātes un cenas attiecība. Tirgū stabilu izaugsmi uzrāda alus skārdeņu iepakojumā - aizvadītajā gadā kopējā tirgū tas uzrādījis 28% pieaugumu, savukārt "Cēsu alus" skārdeņu segmentā ieņem 1. vietu ar 38% lielu tirgus daļu.

Neskatoties uz kopējā bezalkoholiskā tirgus negatīvo attīstības tendenci, "Cēsu alus" 2010.gadā paplašinājis savu darbību arī bezalkoholisko dzērienu tirgū, palielinot kopējos pārdošanas apjomus par 49%. Pamatā pieaugums panākts, sekmīgi ieviešot tirgū un uzsākot Latvijā, Cēsīs ražot pasaulē trešo populārāko kolas zīmolu – "RC Cola" (Royal Crown Cola), kā arī no veiksmīgas "Ulmaņlaika kvasa" pārdošanas. Tas ļāvis ne tikai palielināt "Cēsu alus" pārstāvniecību kvasa segmentā, bet jau 2010.gadā paplašināt tieši dabīgi raudzēta kvasa tirgu – tagad tas jau veido 20% no kopējā kvasa tirgus, informē uzņēmums.

Tāpat aizvadītajā gadā "Cēsu alus" saglabājis stabilas līderpozīcijas enerģijas dzērienu, sidru un alkoholisko kokteiļu tirgos, kur "Cēsu alus" pārstāvētie zīmoli "Dynamit"; "Fizz" un "Cēsu Džons" pērn ir bijuši paši iecienītākie savās dzērienu kategorijās.

AS "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone Zatlere norāda, ka pagājušais gads alus un dzērienu ražošanas nozarē bija smags gads, vienlaikus tas bija izaicinājums biznesa un ražošanas videi kopumā – kā ne tikai saglabāt, bet arī attīstīt uzņēmuma darbību ekonomiski grūtā un nestabilā laikā. Viņa uzskata, ka "Cēsu alus" veiksmīgos pārdošanas rezultātus un tirgus daļas pieaugumu sekmēja inovācijas jaunos un esošos produktos, kur viens no galvenajiem bija "Cēsu Premium" alus zīmola attīstība īpaša dizaina zaļā stikla pudelē. "Protams, arī nepieredzēti karstā vasara sniedza savu artavu kopējā alus segmenta attīstībā. Būtisku ieguldījumu vispārējā alus kultūras attīstīšanā Latvijā "Cēsu alus" veica, izveidojot unikālu konceptu priekš valstī pirmā alus restorāna "Merlin"," uzskata uzņēmēja.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!