Foto: LETA

Pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) konkursa par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā uzvarējusi Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF), žurnālistus piektdien informēja PV valdes loceklis Mārtiņš Jirgens.

Kopējā iepirkumu summa paredzēta 205 miljoni eiro (144,1 miljons latu), no kuriem 70% finansē Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonds.

Pēc Jirgena teiktā, pirmie jaunie vilcieni Latvijā testa režīmā sāks darboties jau 2013.gada beigās. "Īstie vilcieni būs 2014.gada augustā – faktiski tad visiem 34 elektrovilcieniem un septiņiem dīzeļvilcieniem būtu jābūt uz līnijas," sacīja PV valdes loceklis.

PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds norādīja, ka Spānijas kompānija CAF par uzvarētāju atzīta vienbalsīgi. "Pašlaik darbs noritēs tieši pie līguma slēgšanas, un tuvākā mēneša laikā šis līgums būtu jānoslēdz," apliecināja Freivalds.

Plānotajā sarunu procesā ar CAF sarežģījumiem nevajadzētu rasties, viņš minēja. "Jau sākot iepirkumu konkursu, visi nosacījumi visām pusēm bija skaidri, arī līgumprojekts. Tagad mums ir jāvienojas par izpildījumu un kvalitāti, Spānijas uzņēmēju skatījumu. To redzam vairāk kā tehnisku procesu," klāstīja PV vadītājs un piebilda, ka vismaz no PV puses sarežģījumi sarunu procesā nav gaidāmi.

"Sākot darbu pie iepirkuma, esam centušies to virzīt tā, lai tas būtu objektīvs un pēc iespējas iekļautos grafikā, lai varētu apgūt ES līdzekļus," uzsvēra Freivalds un piemetināja, ka jauna konkursa rīkošana nozīmētu ES līdzfinansējuma pazaudēšanu.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis sacīja, ka jaunie vilcieni ļaus uzlabot esošo pasažieru pārvadāšanas sistēmu un palielinās pārvadājumu kapacitāti.

Jau vēstīts, ka PV iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Projekta kopējās izmaksas iepriekš lēstas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!