Foto: DELFI Aculiecinieks
Teksts un foto: Elita Ziemele

Foto galerija

Ceļojuma maršruts : Faru – Albufeira – Laguša – Sagres – Lisabona – Sintra – Obiduša – Nazare – Fatima – Koimbra – Aveiro – Porto – Braga – Gimaraeša

Ryanair lidojums : Rīga – Brisele – Faru , Porto – Brisele – Rīga (140 Ls diviem)

Ceļojuma laiks : 2010.gada 4. – 21. oktobris

Ceļojuma laikā izmantojām tikai sabiedrisko transportu – vilcienus un autobusus.

Ceļojuma kopējās izmaksas (lidojums, transports, viesnīcas, ēšana, ieejas biļetes) 1300 EUR diviem.

Pirmās ceļojuma dienas pusdienlaikā nosēdāmies Briseles ( Charleroi ) lidostā, un tā kā līdz nākamajam lidojumam bija gandrīz diennakts, tad apmetāmies no lidostas ar kājām aizejamā attālumā esošajā Etap Hotel Charleroi Airoport (45 EUR)
Nolikām mantas un devāmies ar 68. autobusu (2.10 EUR) uz Šarleruā pilsētiņu. No rīta viesnīcas transfēra busiņš mūs aizveda uz lidostu.

Pēc nepilnu trīs stundu lidojuma esam Faru. No lidostas devāmies ar autobusu (1.70 EUR) uz 20 minūšu brauciena attālumā esošo Faru centru. Tā kā mūsu viesnīca atradās no Albufeiras četrus kilometrus attālajā Olhos de Aqua ciematiņā, tad turp nolēmām doties ar autobusu (4.10 EUR), kurš atiet no Faru autoostas. Pēc aptuveni stundas brauciena autobuss apstājās gandrīz blakus mūsu viesnīcai Hotel Velamar (25EUR)

Neliela atpūta un dodamies pastaigā gar okeāna krastu uz Albufeiras vecpilsētu. Pilsētiņa ir ļoti jauka, balti kaļķotām ēkām, pēdējā laikā kļuvusi par Algarves tūrisma centru un tās vecpilsēta pārsvarā ir gājēju teritorija. Ir jau vēls vakars, kad atgriežamies atpakaļ viesnīcā.

Nākamajā rītā no Olhos de Aqua ar autobusu dodamies līdz Albufeiras autoostai un tad ar citu 15. autobusu līdz vilciena stacijai. Ar vilcienu (3.65EUR) dodamies stundas garajā braucienā uz Lagušu. Lagušā apmetamies apartamentos Iberlagos (58 EUR par divām naktīm).Apartamenti izrādījās labs dzīvoklis okeāna krastā pie skaistās Praia do Dona Ana pludmales ar divām guļamistabām, viesistabu, virtuvi un lielu lodžiju. Iberlagos atrodas nepilnu desmit minūšu gājienā līdz Lagušas vecpilsētai. Lagušu Enriki Jūrasbraucējs pārvērta par ievērojamu jūrniecības centru un 1441.gadā atveda šurp pirmos vergus tirdzniecībai. Esot Lagušā , noteikti jāaiziet līdz pusstundas gājiena attālumā esošajam zemesragam Ponta da Piedale, kas sastāv no brīnišķīgiem klinšu un alu veidojumiem.

Nākamajā dienā no Lagušas ar autobusu (3.45 EUR) devāmies dienas izbraukumā uz Sagrišu (Sagres), kur atrodas Cabo de Sao Vicente – Eiropas galējais dienvidu punkts, iespaidīgs klinšu rags. No Sagrišas centra uz šo ragu dodas autobuss, bet mēs to nokavējām un devāmies uz 6 km attālo ragu kājām.

Aiz Lagušas nākamā mūsu pieturvieta bija Portugāles galvaspilsēta Lisabona , jeb Lišboa, kā to dēvē paši portugāļi. No Lagušas uz Lisabonu mēs devāmies ar autobusu (19 EUR) , kas ceļā pavadīja tieši trīs stundas. Lisabonā apmetāmies viesnīcā Perola Dos Anjos ( 75 EUR par trim naktīm ) , kura atradās pavisam blakus Intendante metro stacijai. Lisabonā izmantojām 3 dienu (72 stundu) braukšanas karti 7colinas(11EUR), kura ir derīga arī antīkajam tramvajam un eskalatoriem. Staigājot pa Lisabonas krāšņo, kalnaino vecpilsētu, nevajadzētu aizmirst arī aizbraukt ar 15.tramvaju līdz Belaiņai, kur apskatāms ir Belaiņas tornis, krāšņais Hieronimu klosteris un noteikti arī nobaudāmas Pasteis de Belem – brīnum gardas kūciņas, kas šeit tiek ceptas jau no 1837. gada. Ja Lisabonā esot nepieciešams lielveikals, tad ļoti ērti sasniedzams ir Oriente stacijai blakus esošais, kurā iespējams iegādāties gan pārtiku, gan apģērbus.

No Lisabonas devāmies vienas dienas izbraukumā uz Sintru – Portugāles karaļu iecienītu atpūtas vietu. No Rossio stacijas ar vilcienu (2.20 EUR) līdz Sintrai ir 45 min. brauciens. Pie Sintras dzelzceļa stacijas atrodas gan informācijas birojs, kurā var iegūt Sintras karti, gan arī šeit atrodas 403. autobusa (6.70EUR) pietura ar, kuru var doties uz Cabo de Roca – Eiropas galējo rietumu punktu, gan arī 434. autobusa(4 EUR) pietura, ar kuru var doties uz Penas pili un Mauru cietoksni. Mauru cietoksnis no Penas pils atrodas pārsimts metru attālumā , kuru var noiet kājām. Pie Penas pils var iegādāties kopējo biļeti (13 EUR) abu šo objektu apskatei.

Pēc trīs dienu pavadīšanas Lisabonā , devāmies tālāk uz Obidušu. vilciena (7.20EUR) maršruts bija Rossio – Cacem – Melecas – Obidos. Ceļā pavadījām nedaudz vairāk par divām stundām. Obiduša šodien ir pilsēta, kas domāta gandrīz tikai un vienīgi tūristiem, bet savulaik tā bija karaļa Diniša viena no dāvanām Aragonas Izaballai, kad 1282. gadā tie precējās .Pilsētu ieskauj cietoksnis, pa kura mūriem var staigāt un no kura paveras brīnišķīgi skati. Pavadījuši pāris stundas Obidušā, ar autobusu ( 5 EUR) caur Caldas Rai devāmies uz Nazare.

Nazare apmetāmies viesnīcā Hotel da Nazare (35EUR), bet šeit noteikti ir iespējams apmesties arī privātās istabās, jo pa pilsētu staigājot, mums šāda iespēja tika vairākkārtīgi piedāvāta. Nazare īpatnība ir vecāka gadagājuma sievietes, kas ikdienā nēsā tautastērpus. Nazare noteikti vajag uzbraukt ar eskalatoru 110 m augstumā esošajā Sitio daļā, no kuras vērojams brīnišķīgs saulriets un kur atrodas Nossa Senhora da Nazare baznīca.

Nākamajā rītā ( 12. oktobrī)no Nazare ar autobusu (5.10 EUR) devāmies uz Fatimu. Tā kā 13. oktobrī Fatimā ir svētki par godu Sv. Jaunavas parādīšanās trim ganu bērniem un šurp dodas milzīgi svētceļnieku pūļi, tad iespaids par šo vietu dienu pirms šiem svētkiem bija ļoti īpašs. Fatimas svētnīca ir neparasta lieluma, bazilikai ir 65 metrus augsts tornis un esplanāde, kas divas reizes pārsniedz Sv. Pētera laukumu Romā. Esmu ļoti pateicīga, ka man izdevās nokļūt šai vietā un īpaši vēl šai laikā. Pavadījuši šeit vairākas stundas, ar autobusu (10 EUR) devāmies uz Koimbru.

Koimbrā apmetāmies ļoti viesmīlīgā privātā viesnīciņā Guesthouse Casa Pombal (45 EUR) , kas atradās pašā Koimbras vecpilsētas sirdī. Koimbra ir sešu Portugāles karaļ;u dzimšanas vieta un , kas īpaši manāms, Portugāles vecākās universitātes rezidence. Studenti tiešām sastopami ik uz soļa, un īpaši glīti izskatās studentu formastērpi ar garajiem melnajiem apmetņiem. Koimbra no 1139.- 1256. gadam bijusi Portugāles galvaspilsēta. Vecpilsētā noteikti apskatāmas Se Velha ( Vecā katedrāle ) un Se Nova ( Jaunā katedrāle ), kuru 1598. gadā dibināja jezuīti.

Nākamās dienas rītā pēc jaukām brokastīm viesnīcā, devāmies ar vilcienu (4.50EUR) no Koimbras uz Aveiru. Aveiru apmetāmies Residencial Palmeira viesnīcā (35EUR), kas atrodas vecpilsētas centrā. Aveiru savulaik kļuva bagāta ar sāls ieguvi no jūras ūdeņa, līdz ar to šeit ir daudz kanālu pa kuriem var izbraukt 45 min. ekskursijā ar gondolveidīgām liellaivām (5EUR) Aveiru īpatnība ir Costa Nova ciematiņš ar strīpainām mājām, uz kuru var aizbraukt ar autobusu (4 EUR), kas attiet turpat no kanālmalas.

Pavadījuši dienu Aveiru, nākamajā rītā devāmies ar vilcienu (2.20EUR) uz Porto, kur pavadījām nākamās sešas dienas. Porto apmetāmies viesnīcā Resdencial Faria Guimaraes ( 216 EUR par sešām naktīm) Tā bija neliela privāta viesnīca, kas atradās blakus metro stacijai un kuras priekšrocības bija ļoti sirsnīga saimniece, labas brokastis un ledusskapis numuriņā. īpašs pārsteigums bija trešās dienas vakarā uz naktsskapīša novietota laba portvīna pudele ar norādi, ka tā mums ir dāvana.
Portu noteikti vajag apmeklēt San Francisku baznīcu, kas zīmīga ar to, ka tās apdarē izmantoti 200 kg zelta, nenožēlot pāris eiro un uzkāpt pa šaurām trepītēm 76 metru augstajā Igreja dos Clerigos tornī, no kur paveras brīnišķīga Porto panorāma, apmeklēt kādu vīna pagrabu Vila Nova de Gaia rajonā , izvizināties ar vecajiem tramvajiņiem, uzbraukt kalnā ar funikulieri, kas atrodas pretī tiltam Ponte de Dom Luis I un noteikti, aizbraukt ar 1. tramvaju līdz okeāna piekrastei, lai pastaigātos pa promenādēm un sagaidītu saulrietu.

Porto mēs arī izmantojām trīs dienu (72 stundu) braukšanas kartes(11EUR) , kas šeit saucas Andante un arī ir derīgas gan metro, gan piepilsētas vilcienos, gan funikulierim un vecajiem tramvajiem.

No Porto mēs devāmies vienas dienas braucienā uz Bragu. Bragā var nokļūt no Bento stacijas braucot ar vilcienu(2.20EUR) .Bragas vecpilsēta atrodas netālu no dzelzceļa stacijas, bet visievērojamākais Bragas apskates objekts ir 5 km attālumā esošā Bom Jesus do Monte svētnīca, kas skaitās Portugāles visiespaidīgākā reliģiskā svētnīca, un tās īpašā iezīme ir krāšņās kāpnes ar 14 Kristus pieturvietām, kas tika izveidotas uz jau esošu baznīcu. Uz Labā Jēzus katedrāli var nokļūt ar autobusu (1.45EUR), kas attiet no Bragas dzelzceļa stacijas.

Vēl vienu dienu mēs veltījām Gimarešas ( Guimaraes) apskatei. Arī uz šejieni var nokļūt no Bento stacijas ar vilcienu (2.20EUR) Kalnu ieskautā Gimareša tiek godināta kā portugāļu nācijas dzimšanas vieta .Šeit labi saglabājušās viduslaiku kvartālu šaurās ieliņas, apskatāms ir arī Sanmigela cietoksnis, un noteikti vajadzētu uzbraukt ar vagoniņu (4EUR) Pinho kalnā, kura virsotnē atrodas klosteris un skaisti milzu akmeņu krāvumi.

Tā kā Porto bijām sešas dienas un mugursomas jau vairs tālāk nebija jānes, tad vienu dienu veltījām iepirkumiem, kurus ļoti veiksmīgi realizējām – the style outlets – Vila do Conde, kur viegli nokļuvām ar Blīnijas metro braucot līdz pieturai Modivas Centro un tad aptuveni 15 min ar kājām paejot uz priekšu gar dzelzceļa malu.
Porto arī ir Primark veikals, kurā gan ir zemākas kvalitātes preces,un tas atrodas tirdzniecības centrā Parque Nascente Rio tinto rajonā, kur var nokļūt ar 205 autobusu no Campanha stacijas.

Rakstā visas viesnīcu cenas norādītas par divvietīgu numuriņu, bet transporta izmaksas par vienu biļeti. Visas viesnīcas rezervēju tai pašā dienā , kad nopirku lidmašīnas biļetes, t.i. trīs mēnešus pirms brauciena www.booking.com, problēmu ar rezervācijām nebija nekādu.

Raksta galvenā ideja – ceļojiet droši paši, bez starpnieku pakalpojumiem, tā noteikti ir daudz lētāk un arī redzēsiet daudz vairāk. Portugālē ir labs, ērts un relatīvi lēts sabiedriskais transports, tādēļ braucot divatā , noteikti lētāk un ērtāk ir braukt ar sabiedrisko transportu nevis īrēt mašīnu. Protams, tas ir gaumes jautājums, bet īrējot mašīnu, tomēr jārēķinās ar to, ka viens noteikti redz daudz mazāk, jo visu laiku koncentrējas braukšanai, pie tam ceļi Portugālē nebūt nav vienkārši, pilsētas ir kalnainas un ļoti daudz riņķveida krustojumu. Kas attiecas uz valodu, tad arī ar savām nebūt ne izcilajām angļu valodas zināšanām (skolā un augstskolā mācījos vācu valodu) visur nokļuvām un visu dabūjām. Portugāļi ir ļoti sirsnīgi un atsaucīgi, tādēļ saskarsmes problēmu nebija.

Ceļojiet arī Jūs! Lai veicas!

Esat bijis piedzīvojumiem bagātā, aizraujošā ceļojumā? Piedalieties "Balttour 2011" ceļojumu stāstu konkursā!

Vairāk par konkursa noteikumiem lasiet - "Sūti ceļojuma aprakstu un saņem balvu no "Balttour 2011""