Tiešsaistes dialoga aģentūra CLICK sadarbībā ar H+K Research, 2012. gada jūnijā aptaujājot 1092 interneta lietotājus no visas Latvijas mēģina noskaidrot cik bieži un kādus sociālos tīklus izmanto Latvijas iedzīvotāji. Doma laba un, lai arī teju katram ir savi pieņēmumi par līderiem, būtiski redzēt kaut cik ticamus datus, kas apstiprina vai apgāž pieņēmumus. Un arī šī pētījuma rezultāti parāda, ka Latvijas oranžākais sociālais tīkls draugiem.lv joprojām ir populārākais un to ikdienā lieto 59.8% respondentu, bet kopumā tas pulcē 87.6% Latvijas interneta lietotāju. Tomēr tā auditorija sarūk līdz ar vecumu – ja 18-29 vecuma grupā to lieto 68.8% aptaujāto, tad grupā virs 50 gadiem – 52.2% respondentu. Arī citi sociālie tīkli – Facebook, YouTube un Twitter – vispopulārākie ir tieši jaunākās vecuma grupas pārstāvju vidū. Otrajā vietā ir pasaules līderis Facebook – Latvijā tas kopā spēj pulcēt 58.6% interneta lietotāju, taču ikdienā to izmanto vien 17.5% respondentu. Plašu auditoriju sasniedz arī "video karalis" YouTube – ja ikdienā to lieto tikai 11.2% aptaujāto, tad kopējā auditorija sasniedz 80.7%. Zemāk inforgrafika formā vari apskatīt šos rezultātus un pēc tā arī pilnais relīzes teksts.

Vispār interesanti lūkoties uz datiem un secināt, ka manis iecienītais sociālais tīkls Twitter (@krizdabz) Latvijā joprojām tiek izmantots tik maz. Man Twitter patīk ar savu ātrumu un varu ļoti operatīvi noskaidrot cilvēku domas dažādos jautājumos, kā arī ļoti ātri varu aizsniegt savus (nu jau daudzos) sekotājus. Paldies jums! :) Interesanti, cik draugiem.lv sekotājiem ir ekvivalenti 6000 Twitter sekotāji ņemot vērā abu sociālo tīklu lietotāju apjomu Latvijā. Ar interesi gaidīšu nākamos pētījumus, lai redzētu kā mainās Twitter lietotāju skaits. Es diezgan aktīvi darbojos arī sociālajā tīklā Facebook, kur esmu izveidojis bloga krizdabz.lv lapu facebook.com/krizdabzlv, ko izmantoju, lai ērtā veidā veidotu aptaujas un izspēlētu balvas. Taču tie nebūt nav vienīgie iemesli kāpēc ir vērts sekot šai Facebook lapai.

Tomēr pētījums parāda, ka abi šie sociālie tīkli Latvijā ir ne pārāk populāri un, ka "visi ir draugos". Atzīšos, ka es nekad īsti neesmu sapratis kā var veiksmīgi darboties oranžajā portālā un vai vispār ir jēga - iespēja aizsniegt auditoriju. Pilnīgi būtu jāizstudē kāda "draugiem.lv lapas dļa čaiņikov" pamācība un jāpaeksperimentē. It kā idejas ir, bet tomēr līdz galam nav skaidrs kā apieties ar draugiem.lv publiku. Un kā ir ar tevi, vai draugiem.lv (uzņēmumu/zīmolu) lapas apmeklē un varbūt kādi labi (vai tieši otrādi - slikti) piemēri aizķērušies atmiņā? Būšu pateicīgs par komentāriem šajā ziņā, jo ņemot vērā manu vēlmi vienkāršā valodā skaidrot tehnoloģijas, uzskatu, ka draugiem.lv varētu mitināties publika, kurai varu palīdzēt ar padomu.

Un kuri ir tev nozīmīgākie sociālie tīkli un kādiem nolūkiem tos izmanto?

Delfi blogiJa arī Tev ir blogs un Tu vēlies dalīties savā saturā ar "Delfi" lasītājiem, pievieno savu blogu www.delfi.lv/blogi arī Tu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!