Foto: F64
Kad 17. jūnijā Bulduros divus gadus veca meitenīte mammas rokās sāka raustīties konvulsijās un knapi elpoja, apkārtējie steidzās palīgā, izsauca ātro palīdzību. Klātesošajiem par lielu pārsteigumu, ātro palīdzību nācās gaidīt, turklāt dispečers neatklāja, cik ilgi. Bērnu uz slimnīcu iedzīvotāji nogādāja pašu spēkiem, portālam "Delfi" raksta lasītājs.

"Drāma norisinājās Bulduros, Meža prospektā 46. Meitenīte konvulsijās raustījās mātes rokās. Sieviete bija tik ļoti šokēta, ka ātro palīdzību nācās izsaukt garāmgājējiem," stāsta lasītājs. Viens no garāmgājējiem esot atnesis ūdeni, vēl kāds veicis masāžu, trešais zvanījis neatliekamās palīdzības dienestam. Drīzumā gan klātesošie sapratuši, ka mediķi tik drīz neieradīsies. Atkārtoti zvani dienestam nelīdzēja, lai noskaidrotu aptuveno brigādes ierašanās laiku. Iedzīvotāji nolēma bērnu un mammu uz tuvāko slimnīcu aizgādāt pašu spēkiem.

"Zvani ātrajai palīdzībai bija kaut kas nepārspējams. Tur mums neteica, kad ieradīsies mediķi. Skaidrs bija vien tas, ka palīdzība brauc no Kauguriem," par piedzīvoto teic lasītājs. Vēl vairāk viņš bija sašutis, ka dienestā dispečers klāstījis, lai ar savām pretenzijām par mediķu kavēšanos gaidītāji vēršas pie valdības, jo ātrajai palīdzībai neesot tehnisko un cilvēkresursu, lai nodrošinātu ātrāku apkalpošanu.

Saskaņā ar lasītāja vēstīto, ātrā palīdzība ieradusies pēc aptuveni divdesmit minūtēm.

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Bukša portālam "Delfi" pauž, ka konkrētais izsaukums ir izvērtēts un noskaidrots – izsaukuma pieņemšana noritējusi atbilstoši noteikumiem. Pirmā zvana laikā noskaidrota adrese un nekavējoties izsūtīta tuvākā brigāde.

"Pavisam Jūrmalā NMP dienesta brigādes izvietotas trīs vietās – Dzintaros, Dubultos un Kauguros. Zvana saņemšanas brīdī tuvākās brigādes jau bija izsaukumos, tāpēc nosūtīja tuvāko brīvo brigādi, proti, no Kauguriem. Mediķi ieradās 16 minūšu laikā," par konkrēto gadījumu teic Bukša.

Savukārt, vērtējot atkārtotos iedzīvotāju zvanus, lai iegūtu informāciju par brigādes ierašanos, dienesta darbinieki secinājuši, ka daži dispečera izteikumi sarunas laikā nav bijuši mērķtiecīgi, kā arī nav bijuši saistīti ar izsaukumu. Ar konkrēto dispečeru pārrunāta komunikācijas un sarunas vadīšana ar notikumā iesaistītajiem, informē Bukša.

Dienesta pārstāve Bukša arī atgādināja, ka situācijās, kad tuvākās brigādes aizņemtas izsaukumos un uz notikuma vietu dodas mediķi no lielākā attāluma, ir svarīgi pacientam sniegt pirmo palīdzību. Klātesošajiem, kas gatavi rīkoties, dispečercentra mediķi sniedz padomus, līdz brīdim, kad ierodas brigāde.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!