Rīgā, Elizabetes ielā dzīvojošais aculiecinieks dokumentējis kaimiņa centienus iekļūt un izkļūt no pagalma, pēc iespējas mazāk bojājot spēkratu uz Rīgas domes remontētās ietves.

"Visu cieņu Nilam Ušakovam par apņēmību sakārtot Rīgas ielas, tomēr žēl, ka viss, kā jau parasti, tiek darīts neapdomīgi un neizvērtējot reāli dzīves situāciju," video komentē aculiecinieks.

Viņš jau teju piecus gadus esot auto īpašnieks. Ik dienu bez sarežģījumiem izmantojis iespēju savu spēkratu novietot mājas iekšpagalmā. Tomēr tagad, sākoties Elizabetes ielas remontdarbiem, mājas iemītnieki iekšpagalmā savus auto novieto ar lielām bažām.

"Iebraukt pagalmā ar automašīnām, saglabājot tās tādas, kā no rūpnīcas, ir iespējams, izjūtot nelielu adrenalīna devu, kad automašīnas "vēders" atrodas aptuveni divus trīs centimetrus no jaunā bruģa. Savukārt ar automašīnu, kas ir tikusi pie neliela sēdinājuma un citiem vizuāliem uzlabojumiem, iebraukt pagalmā, neiesaistot KASKO divreiz dienā, nav iespējams," savus novērojumus klāsta aculiecinieks.

Aculiecinieks vēlas noskaidrot, cik ātri Rīgas dome atrisinās sarežģīto iebraukšanu māju iekšpagalmos un kurš segs spēkratiem radītos bojājumus.

Portāls "Delfi" novēroja, ka līdzīga problēma ir arī Stabu ielā, kur aiz remontēto ietvju betona plāksnēm "aizķeras" virkne vieglo auto.

Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola skaidro, ka pašlaik Elizabetes ielā, posmā no Pulkveža Brieža ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai, ieklāta tikai asfaltbetona apakškārta. Ieklājot asfaltbetona virskārtu, ceļa seguma līmenis pie iebrauktuves paaugstināsies par sešiem līdz astoņiem centimetriem. "Kopējais iebrauktuves borta augstums būs vidēji 10 centimetri. Līdzīgi, kā šķērsojot ātrumvalni," norāda Ahuna-Ozola.

Aprakstītais risinājums izvēlēts gājēju ērtībai. Ietvju seguma līmenis pēc remonta nepazemināsies un nepaaugstināsies pie katras iebrauktuves blakusteritorijā. Satiksmes departamenta pārstāve piebilst, ka iebrauktuves augstums arī sniegs papildu drošību gājējiem. Zinot par gaidāmo šķērsli, autovadītāji no blakusteritorijām izbrauks un iebrauks, samazinot ātrumu.

"Konkrēto risinājumu ieviesīs visās ielās, kurās īsteno seguma atjaunošanu, proti, Dzirnavu, Elizabetes, Krišjāņa Valdemāra, Stabu, Duntes, Lenču un Ganu ielās," teic Ahuna-Ozola.

Līdz šim departamentā saņemtas divas sūdzības par izraudzīto iebrauktuves borta augustumu. Departaments pārbaudīs, vai konkrētajos posmos borti iestrādāti atbilstoši, informē Satiksmes departamenta pārstāve.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!