Foto: DELFI

Lūk, ko mums raksta Rīgas 27.maršruta trolejbusa pasažieris Uldis:

"Katru reizi redzot, kā sabiedriskā transporta biļešu kontrolieri risina strīdīgas situācijas, rodas jautājums – viņi ir kontrolieri naudas iekasētāji? Tā arī bija pirmdienas pievakarē...

Notikumi risinājās pirmdienā apmēram pulksten 19 Rīgā, 13.janvāra ielā, 27.maršruta trolejbusā. Virzienā uz centru pie topošās Gaismas pils iekāpa kārtīga meitene ap gadiem 20. Pēkšņi viņai iezvanījās telefons un viņa sāka runāt, taču neaizmirsa par pilsonisko pienākumu – brauciena reģistrāciju. Paņēmusi vienu kartiņu – nopīkst, ka nav derīga. Tā notikās arī ar otru un trešo braukšanas kartiņu. Tikmēr trolejbuss bija pārbraucis jau Akmens tiltam, bet meitene atrada somiņā maku un lūkojās pēc sīknaudas. Tās nepietika, lai nopirktu biļeti pie vadītājas, tādēļ tika izvilkta jau papīra nauda – laikam pieclatnieks, ar kuru viņa piegāja pie transporta vadītājas un vēlējās iegādāties biļeti.

13.janvāra ielā pie Dzelzceļa tilta, protams, nenogurstoši stāvēja mīļie draugi kontrolieri. Jau veids, kā notiek biļešu pārbaude, ir kriminālo filmu cienīgs – atveras durvis, ielec iekšā džeki (labi, ka ne ar kliedzienu "Visiem zemē gulties!!!") un kaut ko nomurmina pie deguna, bet viņu pirmais darbs ir novērtēt potenciālo noziedznieku! Diemžēl, pustukšajā trolejbusā visi bija pieklājīgi un apzinīgi cilvēki, neviens pēc medījuma neizskatījās, taču bija meitene, kura stāvēja pie vadītājas! Bingo!

"Tagad ir par vēlu pirkt, izkāpsim!," pat nepajautājot neko, noteica kontrolieris Sandijs Tenis. Meitene izklāstīja, ka gaidot biļeti, taču tas nelīdzēja. Nolēmu iesaistīties šajā situācijā. Pieklājīgi piegāju pie kontroliera un laipni pateicu, kāda bija situācija, ka meitene patiešām gaida biļeti, utt.. Uz ko sekoja atbilde, ka tas viņu neinteresējot (kāpēc diez mani nepārsteidz kontrolieru tāda rīcība?).

Kādas trīs minūtes sekoja izskaidrošanās. Es piedāvāju kāpt līdzi, lai izklāstītu notikušo un tas tiktu fiksēts, uz ko šis Tenis (ukh, kā gribās rakstīt citu burtu) nikni pateica, ka tad es dabūšu 15 Ls sodu par izkāpšanu neatļautā vietā. Diskusijā iesaistījās vēl viena pasažiere, kuru, protams, kontrolieris arī neņēma vērā, un uzstājīgi prasīja izkāpt. Mēs meiteni drošinājām, lai viņa pat nedomājot kāpt. Palūdzu arī kontrolierim uzrādīt apliecību (tā arī uzzināja viņa vārdu un uzvārdu), ko viņš nikni arī parādīja. Aiz trolejbusa jau bija piebraucis krietni pārpildītāks autobuss, kurā medniekiem laikam bija lielākas iespējas tikt pie medījuma. Tāpēc Tenis ļāva trolejbusam braukt, meitene palika sabiedriskā transportā, bet kontrolieris manā virzienā vēl veltīja vienu teikumiņu: "Es Tevi vēl atcerēšos!" (principā, to varētu uztvert kā draudus, un tur jau darbs būtu policijai, kas bija blakus).

Secinājums: laiki mainās, bet mums kontrolieri joprojām ir naudas iekasētāji, nevis sabiedriskā transporta kontrolieri. Ja nemainīsies viņu attieksme, būs jauni starpgadījumi, jo ar patiešām neviltotu laipnību un sapratni no viņu puses nākas saskarties apmēram 10% gadījumu.

Bet īpašs ieteikums visiem, kuriem gadās strīdīgas situācijas ar kontrolieriem - "Rīgas satiksmē" ir bezmaksas telefons 80001919, kur jūsu zvans tiks fiksēts (un arī jūsu zvanītajos numuros uzrādīsies šis zvans), kas būs kā liecība notikušajā. Kā jums šķiet, cienījamie kontrolieri, vai es piezvanīju?

Uldis, 27 maršruta trolejbusa pasažieris"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!