Foto: LETA
"Delfi" lasītāja portālam pastāstīja par nepatīkamu atgadījumu uz Vanšu tilta. Viņu notriecis riteņbraucējs, kurš, nepiedāvājot palīdzību, turpinājis savu ceļu. Viņa norāda, ka tilta teritorija ir tā iekārtota, ka līdzīgi gadījumi var notikt bieži.

"Pēdējā laikā tiek daudz runāts un rakstīts, kā riteņbraucējiem atvieglos dzīvi, lai viņus neapdraud autovadītāji. Tiek vilktas mistiskas līnijas, kas it kā norāda, ka konkrētā līnija atdala veloceliņus. Un nudien ielās ar vien vairāk parādās riteņbraucēji, ko visi slavē un veicina, kas ir tiešām pozitīvi. Līdz brīdim, kad kļūsti par gājēju starp riteņbraucējiem.

Šodien es kļuvu par gājēju upuri riteņbraucējam, kurš man uzskrēja virsū un notrieca no kājām! Mašīnām es taču neskrienu virsū un mašīnas man ar ne, ja abas puses ievēro satiksmes noteikumus. Tad kāpēc riteņbraucēji ir vienmēr tie izņēmumi?

It īpaši vēlētos pievērst uzmanību Vanšu tiltam, jo tieši uz tā un pie Saules akmens (trotuārs pie "Swedbank" galvenās ēkas) nav līnijas, kura puse ir riteņbraucējiem un kura gājējiem. Tā rezultātā šorīt radās incidents jeb sadursme starp gājēju (mani) un riteņbraucēju.

Kā ierasts no rīta izkāpjot no transporta un vēloties iet ar kājām (virzienā uz centru), turējos vairāk kreisajā malā, kā jau visi gājēji, bet tā kā brauca vairāki riteņbraucēji vienlaikus, samulsu un pakāpos soli pa labi. Kā rezultātā riteņbraucējs, kurš brauca lielā ātrumā, tā vietā, lai piebremzētu, nobļāvās "Eu!", kad bija jau stipri par vēlu un sanāca sadursme, respektīvi, tiku notriekta no kājām.

Būdams īsts "džentlmenis", viņš neapstājās, bet vienkārši atstāja mani, guļot uz ietves, un vēl prom braucot, tikpat lielā ātrumā atskatījās un nobļāvās, ka jāskatās, kur iet. Turklāt neviens no vīriešu dzimtes riteņbraucējiem, kas redzēja incidentu pat neapstājās un nepajautāja vai mans viss ir kārtībā.

Sirsnīgs paldies tai jaukajai meitenei, kas ar velosipēdu piebrauca man klāt un vairākkārt pārjautāja vai man viss esot kārtība un novēlēja, lai man diena esot jaukāka, nekā sākums. Pēc viņas teiktā, no malas esot izskatījies incidents diezgan traki!

Šeit protams ir jāsaka paldies arī ‪Rīgas Domei par to, ka pie Vanšu tilta un Saules akmens nav skaidri nodalīts, kura puse ir gājējiem un kura riteņbraucējiem. Turklāt tiek klaji ignorēts, ka Vanšu tilta puse riteņbraucējiem ir paredzēta tikai VIENĀ virzienā, bet katru rītu un vakaru kustība notiek abos virzienos, abās Vanšu tilta pusēs.

Es nevaru bāzt visus riteņbraucējus vienā maisā, bet pateicoties sabiedrībā saceltajai ažiotāžai par nabaga apbižotajiem riteņbraucējiem, daudzi no viņiem uzskata, ka gājējiem vispār nav tiesību! Turklāt ir neskaitāmi gadījumi, kad viņi pat atzīmētās vietās ļoti veiksmīgi lavierē pa gājēju celiņu, un nerunājot pat par to, kādā ātrumā viņi brauc!

Ja policija pārbaudītu riteņbraucējus uz Vanšu tilta, manuprāt, atklātos, ka lielākai daļai nav riteņbraucēju vai autovadītāju tiesības!

Uzrakstīju, protams, arī vēstuli Rīgas Domei Facebook, tā kā viņi cītīgi reklamēja, ka šis profils ir, lai veiksmīgi atbildētu uz iedzīvotāju sūdzībām.

Saņēmu šādu atbildi no domes: "Sveiki, mums tiešām žēl par negadījumu un labi, ka viss beidzies bez traumām. Velojoslas uz tilta tiks izveidotas tā rekonstrukcijas laikā. Tas gan notiks tikai 2018. gadā. Līdz tam šeit gājējiem un velobraucējiem jāmēģina sadzīvot. Pēc satiksmes speciālistu domām līnijas situāciju neuzlabotu, tam traucē arī vidū esošie tilta balsti. Pagaidām abās tilta pusē izvietotas rekomendējošas norādes velosipēdistiem, izmantot viena tilta pusi braucot vienā virzienā, otru – otrā. Jebkurā gadījumā uz ietvēm priekšroka ir gājējiem, līdzīgās situācijās rekomendējam apsvērt iespēju par šādiem gadījumiem vērsties policijā, jo tas ir klajš ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums no velobraucēja puses. Lai Jums ātrāk dzīst zilumi! Paldies, ka informējāt mūs!".

Mēs, gājēji, arī esam līdzvērtīgi satiksmes dalībnieki! Un tiešām sajūtas ir ļoti bailīgas, kad nebrīdinot, garām lielā ātrumā no aizmugures iznirst riteņbraucējs. Viens solis pa labi un traumu punkta vizīte garantēta abiem!"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!