Foto: DELFI
Jāņu dienā, 24.jūnijā, ar lamām un fizisku iespaidošanu nācās saskarties "Rīgas satiksmes" 3.maršruta autobusa pasažieriem, kuru vidū bija ar Zenta, portāla "Delfi" lasītāja un divu nepilngadīgu meita mamma.

"24.jūnijā pulksten 14:45 pieturā "Iļģuciems" iekāpām 3.maršruta autobusā, lai brauktu līdz pieturai "Birzes iela", kas atrodas Daugavgrīvā. Autobuss bija diezgan pilns. Centāmies kaut kur pieturēties," atceras aculieciniece. "Taču uz mums nikni paskatījās liela auguma vīrietis, kurš mums pateica krieviski frāzi: "Idite vi nah*j." Jautāju viņam latviski, kāpēc viņš pret mums tik rupji izturas, viņš atbildēja: "B*e, ti d*ra, hočeš po j*balu." Sapratām, ka labāk izvēlēties citu vietu stāvēšanai, lai tiešām mēs netiktu fiziski iespaidotas."

"Brauciena laikā manas nepilngadīgās meitas man jautāja, ko tie vārdi, ko tas vīrietis pateica, nozīmē. Man patiešām palika kauns, ka mums ir jādzīvo tik rupjā sabiedrībā," – klāsta Zenta.

"Tad pieturā "Silikātu iela" iekāpa pensijas vecuma kundze ar spieķi rokās. Arī viņai tas agresīvais vīrietis uzkliedza: "B*e, ti pr*stitutka, idi po daļše."," notikumus atstāsta aculieciniece, bet ar to gan viss nav beidzies. Pieturā "Bolderājas tirgus" pa priekšējām durvīm iekāpa jauns puisis, kurš pēcāk virzījies tālāk pa autobusa salonu, lai atrastu sev ērtu vietu, kur stāvēt un pieturēties.

"Tad sekoja kaut kas negaidīts, agresīvais krievu pasažieris pateica latviešu jaunietim: "Ti idi*t!" Un ar dūri iesita latviešu jaunietim deniņu rajonā," atceras autobusa pasažiere. Pēc spēcīgā sitiena jaunietis kliedzis "palīgā" un nokritis.

Pēc notikušā agresīvais pasažieris autobusu pameta – izkāpa tuvākajā pieturā. "Kāpēc 3.autobusa šoferis, redzot šo nepatīkamo situāciju, neapturēja autobusu un neizsauca policiju, lai varētu aizturēt šo agresīvo un rupjo pasažieri?" jautā Zenta. "Vai rupji lamāties un arī fiziski iespaidot citus autobusa pasažierus ir normāla prakse? Jo tajā reisā tiešām brauca daudz bērnu," neizpratnē ir divu nepilngadīgu meitu mamma un regulārā pasažiere Zenta.

Kā portālu "Delfi" informē "Rīgas satiksmē", "vadītāja galvenais pienākums ir vadīt transporta līdzekli, tāpēc visa viņa uzmanība pievērsta situācijai uz ceļa un drošai braukšanai".

"Lai informētu pasažierus, kā rīkoties, ja salonā ir personas, kuras traucē pārvietoties vai apdraud drošību, Rīgas satiksme 2014.gada oktobrī uzsāka kampaņu – "Traucē? Rīkojies!"," atgādina uzņēmumā. "Ja rodas iepriekš minētās situācijas, pasažieris var ziņot policijai vai informēt vadītāju, kurš tad arī ziņos par situāciju salonā."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!