"Reiss Rīga-Burgasa daudziem bija ilgi gaidīts notikums, bet izrādījās mokošs. Pasažieriem neskaidru iemeslu dēļ bagāža palika Rīgā. Mēs ar mazu bērnu palikām bez visām mantām, tostarp bez higiēnas piederumiem un vasaras apģērba. Bagāžu saņēmām tikai pēc divām dienām," savu stāstu portālam "rus.delfi.lv" sāk Sergejs.

Ceļojumu uz Burgasu Sergejam un viņa ģimenei organizējis tūroperators "Teztour" un tas bija plānots nedēļu ilgs. Lidojuma dienā lidostā Rīgā viss noritējis kā parasti. Izgājuši kontroli, pasažieri iesēdās "airBaltic" jaunajā lidaparātā CS300. Sergejs teic, ka lidmašīna bijusi pilna, tajā atradušies daudz bērnu, taču, ierodoties lidostā Burgasā, pēc stundu ilgas bagāžas gaidīšanas lidostā paziņots, ka visiem reisa pasažieriem bagāža palikusi Rīgā.

"Mēs vairāk nekā pusotru stundu formējām bagāžas dokumentus. Kā kaut kas tāds vispār varēja gadīties, ka bagāža palika Rīgā? Lidmašīnas ekipāža par to zināja, lidosta par to zināja..." neizpratnē ir Sergejs.

Ceļojuma organizatori "Teztour" Sergejam šajā situācijā palīdzību neesot snieguši. Pašiem vajadzējis tikt skaidrībā. Vēlāk vakarā kompānija Sergeju ar ģimeni nogādājusi viesnīcā un bagāžu solījusi atvest diennakts laikā. Kā kompensāciju "Teztour" esot piedāvājis ceļotājus nākamajā dienā aizvest uz tirdzniecības centriem, lai iegādātos nepieciešamās lietas.

"Vienam pārim pēc atlidošanas nebija nekā, izņemot maku, telefonu un silto apģērbu. Savu čemodānu saņēmām 11. septembrī. Par laimi, bijām apdrošinājuši bagāžu aizkavēšanās gadījumiem. Varējām uzreiz nopirkt visu nepieciešamo un turpināt atpūtu, bet, kā šajā situācijā klājās citiem pasažieriem?" bažas pauž Sergejs.

Lidsabiedrība "airBaltic" apstiprināja, ka tehnisku iemeslu dēļ 9. septembrī čarterreiss BT7755 Rīga-Burgasa izpildīts bez bagāžas. Kompānija atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām un skaidro šādas rīcības iemeslus.

"Saskaņā ar sākotnējo plānu reisu "Rīga-Burgasa" bija jāizpilda jaunajam lidaparātam CS300, taču, īsi pirms lidojuma noteiktu iemeslu dēļ lidaparātu nomainīja pret citu CS300. Tā kā otrajā lidmašīnā bija vairāk degvielas, nekā tas nepieciešams lidojumam uz Burgasu, un kopā ar pasažieru bagāžu lidmašīnas svars pārsniedza pieļaujamo, lidojums ar bagāžu būtu bijis aizliegts," notikušo komentēja "airBaltic" preses dienestā.

Uzņēmumam "airBaltic" prioritāte ir pasažieru drošība, tāpēc lidsabiedrība pieņēmusi lēmumu veikt lidojumu bez bagāžas. Visa bagāža esot nogādāta galapunktā ar tuvāko reisu, proti, nākamās dienas, 10. septembra, vakarā. Uzņēmuma preses dienests arī norāda, ka, ja nebūtu ticis pieņemts lēmums nepārvest pasažieru bagāžu, tad vasaras sezonas noslogotības dēļ lidojums būtu aizkavējies par vairākām stundām. Minētā iemesla dēļ "airBaltic" neesot bijusi iespēja nodrošināt rezerves lidaparātu 9. septembra reisam uz Burgasu.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) sabiedrisko attiecību speciāliste Sanita Gertmane skaidroja, ka, saskaņā ar Monreālas konvenciju, gadījumos, ja aizkavējusies bagāža un pasažieris ir bijis spiests iegādāties pirmās nepieciešamības preces un apģērbu, viņš aviokompānijā var prasīt kompensāciju par tēriņiem.

"Ja ir pirkts apģērbs, zobu birstes, tad aviokompānijai adresētajā rakstiskajā iesniegumā tas ir jāpierāda, pievienojot čekus. Ja čeku nav, tad kompensāciju var prasīt par pirmās nepieciešamības precēm, piemēram, zobu birsti," skaidroja Gertmane. Gadījumā, ja aviokompānija nereaģē uz prasību, tad jāvēršas PTAC.