Rīdzinieki sociālajos tīklos šķendējas par milzīgo Krievijas aviosabiedrības "Aeroflot" reklāmu uz Preses nama.

Soctīklotāji šķendējas par to, ka milzīgās reklāmas naudas devējs ir no Krievijas, bet sevišķi par to, ka plakāts ir ārkārtīgi labi redzams un atspoguļo Rīgu neglaimojošā gaismā.

Rīgas pilsētas Būvvaldē portālam "Delfi" skaidro, ka likumdevējs pašvaldībām nav paredzējis tiesības izvērtēt iesniegtā reklāmas projekta saturu. Reklāmas satura atbilstību normatīvajiem aktiem vērtē uzraudzības iestādes: Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Konkurences padome.

Reklāmas objektu izvietošanu Rīgas pilsētā nosaka, ka, izvietojot reklāmu uz ēkām, jāievēro nama proporcijas, fasādes tekstūra, fasādes dalījums ar ēkām un logiem, kā arī citi kritēriji. "Pašvaldības pienākums ir vērtēt reklāmas laukuma iekļaušanos pilsētvidē un atbilstību pilsētvides mērogam un specifikai. Reklāmas saturu pašvaldība nevērtē," pastāstīja Rīgas Būvvaldes pārstāve Ilze Žūka.

Šajā gadījumā reklāma esot izvietota uz ēkas dekoratīvā pārsega un tās uzstādīšanā bija jāievēro, lai reklāmas laukums uz sieta vai dekoratīvā pārsega nepārsniegtu pusi no pārsega vienas fasādes laukuma.

"Ja iedzīvotāji uzskata, ka šīs vai kādas citas reklāmas saturs ir diskriminējošs, nomelnojošs vai kā citādi negatīvi ietekmē sabiedrību, neatbilst Reklāmas likuma prasībām, viņi ir aicināti vērsties ar iesniegumu Patērētāju aizsardzības centrā," skaidroja Žūka.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!