Foto: LETA
Portāla "Delfi" lasītāja Laine dalījusies ar savu nepatīkamo pieredzi starptautiskajā lidostā "Rīga", kur drošības pārbaudes laikā veiktās darbības viņai sagādājušas asas sāpes. Lidostas pārstāve gan norāda, ka drošības pārbaude tikusi veikta atbilstoši drošības un normatīvo aktu prasībām.

"Nebūtu vērsusies ar šo publiski, bet, nosūtot sūdzību oficiāli, saņēmu ar lietas būtību nesaistītu atbildi un uz turpmākajām ziņām lidostas "Rīga" pārstāvis neatbildēja. Ceru, ka šis palīdzēs lidostai uzlabot attieksmi pret cilvēkiem ar medicīniska rakstura problēmām," pauž Laine.

Sieviete stāsta, ka dažas dienas pirms paredzētā lidojuma viņai veikta smaga labās rokas operācija, kuras sekas bija acīmredzamas - roka pamatīgā ģipsī un spilgti oranžā krāsā. Dodoties cauri drošības kontrolei, Laine tika pārbaudīta. Ņemot vērā nesen veikto operāciju, apavu novilkšana sievietei sagādāja nelielas grūtības. Laine balansēja uz vienas kājas, taču centās nekavēt rindu un tikt galā pēc iespējas ātrāk.

"Pieļauju, ka mana mirklīgā kavēšanās radīja aizkaitinājumu drošības kontroles darbiniecē. Izejot cauri drošības vārtiem, darbiniece sāka drošības pārbaudi. Viņa bez jebkāda brīdinājuma asi un strauji satvēra labās rokas pirkstus un pagrieza roku, izraisot spēcīgas un pēkšņas sāpes. Tikai tad, kad es negaidīto sāpju dēļ iekliedzos un man acīs izsprāga asaras, es saņēmu jautājumu, vai ieģipsētajai rokai drīkst pieskarties. Pēc tam, kad bija veikta bagāžas pārbaude, dabiski, ka nekas aizliegts netika konstatēts, netika arī piedāvāta nekāda veida palīdzība un izvandīto čemodānu ar grūtībām taisīju ciet ar vienu roku," atminas Laine.

Sieviete vēlas izteikt pateicību "Norwegian Air" gaisa kuģa apkalpei, kura, salīdzinot ar starptautiskās lidostas "Rīga" darbiniekiem, izrādīja sapratni un pasažierei lidmašīnā laipni un atsaucīgi palīdzēja gan ar čemodāna pacelšanu, gan pārvietošanu.

"Drošības pārbaudes tiek veiktas Jūsu un citu pasažieru drošībai", uz manu precizējumu, ka sūdzība nebija par pārbaudi, bet par veidu, kā tā tika veikta, atbildi vairs nesaņēmu," sašutumu pauž pasažiere.

Savukārt starptautiskās lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte portālam "Delfi" apstiprināja, ka lidosta ir saņēmusi pasažieres sūdzību par minēto situāciju un uz tās pamata izvērtējusi drošības darbinieku rīcību, veicot pārbaudi, tostarp arī pārskatot videonovērošanas ierakstus.

Karnīte skaidro, ka pārbaudē netika konstatēts, ka drošības departamenta darbiniece būtu izturējusies pret pasažieri apzināti rupji vai aizskaroši – tika veikta standarta pārbaudes procedūra atbilstoši drošības un normatīvo aktu prasībām, tostarp izmantojot rokas sprāgstvielu detektoru. "Acīmredzot, pasažieres trauma bija tik smaga, ka šo standarta procedūru izpilde sagādāja nepatīkamas sajūtas. Sniedzot atbildi pasažierei, lidosta atvainojās par notikušo, vienlaikus izskaidrojot, ka drošības pārbaudes tiek veiktas, lai nodrošinātu pasažieru un lidojumu drošību un tāpēc nav iespējami izņēmumi šo procedūru izpildē," atzīst lidostas pārstāve.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!