Foto: DELFI Aculiecinieks

"Ieviešot jauno autobusa maršrutu ar numuru 58 – Purvciems-Vecāķi, "Rīgas satiksme" ziņoja, cik ērti būs aizbraukt uz pludmali. Solīja ietilpīgus autobusus, kuros visiem pietiks vietas. Reālā situācija ir tālu no solītā," stāsta Andrejs.

Andrejs savu stāstu uzticējis portālam "rus.delfi.lv". Vīrietis klāsta, ka jaunais maršruts iemantojis lielu popularitāti. Diemžēl autobusā iesēsties varot tikai galastacijās. "Autobusi ir pārbāzti. Kondicionieri nevar just. Tikai nelielu vēsmu no cilvēku pašu atvērtajiem logiem. Spēcīgs sviedru smārds," par piedzīvoto autobusā teic Andrejs.

Viņš novērojis, ka ne visi braukt gribētāji var iekļūt autobusā jau sākot no pieturas "Vecmīlgrāvis". Autobuss kursējot vien divas reizes stundā.

"Visi klusē. Tāpēc jau mūsu valstī ir tik "labi dzīvot", ka visi klusē. Ieviešot e-talonus, "Rīgas satiksme" to pamatoja, sakot, ka turpmāk, balstoties uz braucienu reģistrēšanas sistēmu, sekos pasažieru daudzumam transportlīdzekļos. Tam atbilstoši pieskaņos transportu. Turklāt transports pilns ar kamerām, laikam jau arī mūsu pašu ērtībām... Bet reāli visas iekārtas ierīkotas tikai tāpēc, lai būtu ko pirkt un ierīkot," savu neapierinātību pauž Andrejs.

Lasītājs salīdzinājumam min situāciju Vācijā, kur gadījumos, ja transportlīdzeklis pārpildīts, papildu norīko vēl vienu autobusu. "Autobusa vadītājs taču arī redz, ka cilvēki paliek stāvam pieturās. Kameras to fiksē. Bet "Rīgas satiksme" domā tikai par savu peļņu un tādu brīnumu kā papildu autobusu sagaidīt neizdodas," sarūgtinājumu neslēpj Andrejs.

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" skaidro, ka regulāri analizē pasažieru plūsmu, izmantojot datus no elektroniskās reģistrēšanās sistēmas, proti, reģistrētajiem braucieniem.

"Jāņem vērā, ka laikapstākļi ir ļoti mainīgi. Situācija no dienas uz dienu ievērojami atšķiras. Tādējādi arī pasažieru plūsmas intensitāte konkrētā maršrutā, kas dodas uz pludmali, mainās. Var rasties atsevišķas situācijas, kad īsā laika periodā pasažieru plūsma uz kādu no reisiem ir lielāka, nekā parasti," norāda "Rīgas satiksmes" Klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis.

Saskaņā ar viņa teikto, veicot pasažieru plūsmas analīzi, darbdienās vairāk noslogotajos reisos "Rīgas satiksme" nosūta autobusus, kuru garums ir 18 metri, bet pārējā laikā reisā dodas autobusi, kuru garums ir 12 metri, jo darba dienās 18 metrus garo autobusu skaits ir praktiski izsmelts.

Savukārt brīvdienās, kad 58. maršruta autobusos pasažieru skaits ir lielāks, reisā dodas tikai 18 metrus garie autobusi, apgalvo Zaķis.

"Līdz ar aktīvas peldsezonas sākšanos, uzņēmums "Rīgas satiksme" sūdzības par autobusa ietilpību darba dienās saņēmis tikai par konkrētu datumu. Tas nozīmē, ka notikušais ir izņēmuma gadījums, nevis problēma," atzīmēja Zaķis.

Lai maksimāli ātri reaģētu uz līdzīgām situācijām, "Rīgas satiksme" aicina pasažierus sniegt pēc iespējas detalizētāku informāciju – maršruta laiku, pieturas nosaukumu, autobusa virzienu un transportlīdzekļa numurzīmi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!