Valsts eksāmens matemātikā 9. klases norisinājās 5. jūnijā. Meitenes mamma Loreta teic, ka tam gatavojoties abas ar meitu kopā pildījušas pagājušo gadu eksāmenus. To risināšana meita neesot radījusi problēmas. Pretēja situācija gan bijusi šogad. Meita pārnākusi mājās raudot un izmisumā.

"Rodas jautājums, kas notiek ar vadību, kas sagatavoja šos eksāmenus, jo arī 12. klašu skolēniem šis bija aktuāls temats. Vai jaunieši ir tik degradējušies vai arī eksāmenu sastādītāji pārvērtē jauniešu zināšanas matemātikā?" vaicā Loreta.

Eksāmens publiskai apskatei izvietots Valsts izglītības satura centra (VISC) mājaslapā. To aplūkojot, piemēram, Rīgas 1. ģimnāzijas absolvents, Reinis Irmejs, kurš šobrīd studē Kembridžas universitātē, norāda – eksāmens, viņaprāt, atbilst 9. klases zināšanu līmenim. "9. klases eksāmenu matemātikā kārtoju 2014. gadā. Nekas fundamentāli nav mainījies, arī grūtāks neliekas," teic Reinis.

Savukārt "Iespējamā misija" matemātikas skolotāja Ieva Rukšāne, kura audzēkņus 9. klases eksāmenam gatavoja jau trešo gadu, pārliecināta: "9.klases eksāmens bija tāds, kādam eksāmenam vajadzēja būt."

Tajā tikušas iekļautas standarta lietas, kā, piemēram, uzkonstruēt parabolu, aprēķināt trīsstūra laukumu, rēķināt kvadrātvienādojumus. Līdzīgi kā Reinis, arī Rukšāne noliedz, ka šīgada eksāmens būtu bijis grūtāks nekā iepriekš. Rukšānes ieskatā, ja vien skolēns gada laikā līdzdarbojās matemātikas stundās, eksāmenu viņš nokārtoja sekmīgi. "Ja mācību process ir bijis atbilstošs, lai veidotu skolēnos izpratni, nevis mehāniski apstrādāt uzdevumus, tad problēmām nevajadzēja būt," pārliecināta pedagoģe.

Vērtējot savus skolēnus, Rukšāne teic, ka tie eksāmenu nokārtojuši ar vienas balles nobīdi, ja salīdzina ar gada atzīmi priekšmetā. "Es negribētu, lai latiņa ietu uz leju. Ja salīdzina, ko prasīja eksāmenā pirms desmit gadiem, tad līmenis ir krities. Šobrīd tiek iedota lapa ar visām formulām, lineāls. Atliek vien prast to izmantot," norāda Rukšāne.

Eksāmena dēļ neviens no Rukšānes apmācāmajiem neesot raudājis. Pēc pirmās daļas skolēni bijuši pat priecīgi, jo uzdevumi šķituši vienkārši. Otrā daļa prasīja daudz vairāk domāšanas, ko skolotāja novēroja audzēkņu uzvedībā un jautājumos. "Bet tieši tāda otrā daļa arī iecerēta – uzdevumi, kuri prasa iedziļināties," teic skolotāja.

"Delfi" aculiecinieks aicina arī tevi aplūkot VISC mājaslapā publiskoto eksāmenu un izteikt savu vērtējumu, piedaloties aptaujā.