Foto: Shutterstock
Zinību dienas priekšvakarā pie portāla "Delfi" vērsusies kāda saniknota mamma. Viņas bērnam, Rīgas Klasiskās ģimnāzijas skolēnam, 1. septembrī uz skolu būs jādodas bez ilgi gaidītās skolas formas, jo uzņēmums, kurā tērps pasūtīts un nopirkts, jau kopš maija solīto nespēj piegādāt.

"Rīgas Klasiskā ģimnāzija iegādāties obligāto skolas formu mūs nosūtīja uz uzņēmumu SIA "Marlen Style". Apģērbs nav no lētajiem, tāpēc ar vīru jau maijā devāmies uz uzņēmuma veikalu Miera ielā un pasūtījām tērpu, samaksājām par to," stāsta Aļona, kurai pasūtījumu solīja sagatavot jūlijā. Taču ne jūlijā, ne arī vēlāk pie tērpa ģimene tā arī nav tikusi. Uzņēmums aizvien aizbildinājās dažādām tehniskām problēmām un pārlicis pasūtījuma izpildes termiņu.

Beidzot 26. augustā Aļona no uzņēmuma tomēr saņēma īsziņu, ka forma ir gatava un to varēšot saņemt Rīgas Klasiskās ģimnāzijas telpās pirmdien, 29. augustā. (Identiska informācija otrdienas rītā bija lasāma arī "Marlen Style" mājaslapā.)

"Taču cirks tikai sākās," rezumē Aļona. Kopā ar citām mammām formu skolā gaidījušas vairāk nekā stundu, taču neviens no uzņēmuma tā arī neparādījās. Vecāki mēģinājuši sazvanīt "Marlen Style", kur atbildēja, ka formu pagaidām nav un nav zināms, kad tās būs gatavas.

"Interesantākais, ka uzņēmumā mums pavēstīja, ka viņi nezinot, kurš sūtījis maldinošās īsziņas," klāsta Aļona. Kad viņa un vīrs mēģinājuši sazināties ar uzņēmumu atkārtoti pirmdienas vakarā, tālruņa numuri bijuši atslēgti.

"Protams, ka policija var sodīt šādus negodprātīgus uzņēmējus. Tomēr formu laikam man neviens vairs neatdos, nāksies atkal tērēties. Turklāt nav pārliecības, ka izdosies atgūt iemaksāto naudu," pauž apbēdinātā mamma.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) portālam "Delfi" skaidroja, ka cietušajai jāvēršas pie uzņēmuma un rakstiskā veidā jāmēģina vienoties par jaunu piegādes termiņu. "Mēs iesakām patērētājam piekrist pagarināt termiņu. Ja tomēr to atkārtoti neievēro, tad var pieprasīt atdot naudu. Uzņēmumam prasība jāizpilda 15 dienu laikā, pretējā gadījumā cietušajam ir jāvēršas pie mums," skaidroja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Tikmēr uzņēmuma "Marlen Style" valdes priekšsēdētāja Margarita Budas portālam "rus.delfi.lv" skaidroja, ka Rīgas Klasiskās ģimnāzijas audzēkņu vecāki formas var saņemt, sākot no otrdienas, 30. augusta, uzņēmuma veikalā Miera ielā 41. Uzņēmuma vadītāja skaidroja, ka maldinošās īsziņas vecākiem nosūtītas kļūdas dēļ, jo darbinieki bija sajaukuši gatavo paku adresātu.

"Mēs ļoti labi apzināmies vecāku satraukumu un pārdzīvojumus, taču aicinām būt saprotošiem," teic Budas. Viņa skaidro, ka augusta beigas uzņēmumam ir saspringts laiks, jo pasūtītās formas gaida daudzu Latvijas skolu audzēkņu vecāki. Uzņēmums deviņu pastāvēšanas gadu laikā vairākkārt lūdzis skolas vecāku padomes palīdzēt formu izsniegšanā, taču neveiksmīgi.

"Gadu no gada 1. septembrī sākas īsts haoss. Darbinieki piedzīvo psiholoģisko spiedienu, viņiem draud. Es aicinu visus būt pacietīgākiem, jo bez formas neviens nepaliks," aicina Budas.

Kā skaidroja uzņēmuma vadītāja, līgumi par katru no formām ar vecākiem tiek slēgti jau kopš janvāra. Līgumus, kas noslēgti līdz jūnijam, izpilda līdz 1. septembrim. Par katru nokavēto dienu uzņēmums maksā soda naudu. Savukārt pasūtījumi, kas veikti jūlijā un augustā, tiks piegādāti oktobrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!