Portāla "Delfi" lasītājs Edgars ikdienā bieži pārvietojas ar dīzeļvilcieniem un vēlas noskaidrot, kādu iemeslu dēļ modernizētie vilcieni nekursē reisos Rīga-Dobele vai Rīga-Zilupe, kā arī Rīga-Krustpils? "Braucot no Siguldas, konduktorei pavaicāju, kādēļ tā. Viņa teica, ka uzņēmums baidās vilcienus norīkot, jo brauciena laikā var piemeklēt likstas. Viens no sastāviem jau piecus mēnešus esot dīkstāvē, jo nepieciešams kapitālais remonts," sarunu ar konduktori atstāsta lasītājs.

AS "Pasažieru vilciens" sabiedrisko attiecību speciālists Egons Ālers informē, ka pavisam modernizēti ir pieci trīsvagonu un viens četru vagonu vilciens. Sastāvi reisos tiekot norīkoti, ņemot vērā pasažieru skaitu. Piemēram, regulāri modernizētie vilcieni divu sastāvu sakabē (3+3) dodas reisos uz Daugavpili un Valgu. Tāpat šāds sastāvs dodas reisos uz Valmieru un Siguldu, dažkārt uz Pļaviņām, bet brīvdienās uz Rēzekni un atpakaļ. "No sešiem modernizētajiem vilcieniem pastāvīgā ekspluatācijā ir četri līdz pieci. Viens sastāvs kalpo kā rezerves sastāvs," situāciju skaidro Ālers, piebilstot, ka vilcienu ražotājs noteicis regulāras tehniskās apkopes. Atsevišķos gadījumos vilcieniem konstatē tehniskus defektus, kas liedz visus sešus modernizētos dīzeļvilcienus norīkot ik dienas.

"Šobrīd viens modernizētais sastāvs ir tehniskajā apkopē, otram konstatēts bojājums un tiek veikts garantijas remonts," teic Ālers. Atbildot uz jautājumu, kādēļ modernizētais vilciens nekursē uz Dobeli, Ālers norāda – šajā reisā pārvietojas vairāk par 200 pasažieriem un tas ir vairāk nekā sēdvietu modernizētajā dīzeļvilcienā, kurā ir 160 sēdvietas iepretim 210 vietām "parastajā".

Ziņots, ka 19 dīzeļvilcienu vagonu moderenizāciju līdzfinansēja Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums.

Dīzeļvilcienu modernizācijas projekta kopējās izmaksas sasniedza nepilnus 22 miljonus eiro, no kuriem gandrīz deviņi miljoni bija Eiropas Kohēzijas fonda līdzfinansējums un 1,5 miljoni eiro – valsts līdzfinansējums. "Pasažieru vilciena" ieguldījums modernizācijas projektā pārsniedza 11,6 miljonus eiro, savukārt modernizāciju veikušajiem ražotājiem par termiņu kavējumiem piemēroti līgumsodi 2,2 miljonu eiro apmērā, attiecīgi samazinot "Pasažieru vilciena" ieguldījumus.

Pēdējo no sešiem modernizēto dīzeļvilcienu sastāviem "Pasažieru vilciens" pieņēma ekspluatācijā 2016. gada septembrī.