"Pirms daudziem gadiem, lai piesaistītu klientus, ko tikai operatori nesolīja – teju vai mīlestību līdz kapa malai. Manā gadījumā bezmaksas zvanus "Bite" tīklā visu mūžu. Tolaik, protams, ne pārāk ticēju, ka kas tāds iespējams...," vēsta lasītāja. Tomēr viņas ģimene iegādājās trīs telefonus ar speciālo uzlīmi un "BiFri" sim karti. Tarifs ģimenei kļuva par glābiņu, jo nenācās skaitīt minūtes, nožēlot, ka nevar piezvanīt, ja kredīts uz otras sim kartes ir beidzies. "Vienmēr un jebkurā brīdī varēju sazvanīt vīru un vīramāti, nesteidzoties aprunāties. "BiFri" tarifs bija gluži kā tāda brīnumnūjiņa," teic lasītāja.

Augusta vidū tuvinieki sākuši žēloties, ka viņu vairs nevar sazvanīt. Sākotnēji sieviete domājusi, ka vienkārši jāpapildina kredīts, taču tas neizdevās. Viena pēc otras nākušas īsziņas, ka kredīta atlikums ir 2,36 eiro un, ka karte derīga līdz 1. augustam.

"Zvanīju uz "Bite" klientu atbalsta centru un vaicāju, kas noticis? Sieviete piedāvāja man papildināt kredītu par diviem eiro, informēja, ka noteikumi mainīti. Tagad par zvana minūti tarifs no 25. aprīļa ir 0,11 eiro. Piedāvāja veselu virkni citu pieejamo tarifu, no kuriem vienu izmantoju ar citu sim karti," stāsta Anna. Sieviete esot iebildusi, ka "Bite" solīja "mūža sarunas", taču operatore aizvainojoši esot atbildējusi, ka "Jūs jau veselus deviņus gadus esat izmantojusi šo tarifu!".

"Tik aizvainojoši man atbildēja. Klientam, kurš uzticīgs "Bite" kopš tā ienākšanas Latvijā. Padarīja mani par muļķi, jo uzdrošinājos teikt patiesību, ka mūžība nevar ilgt deviņus gadus," vilšanos neslēpj Anna.

Uzņēmumā "Bite" portālam "rus.delfi.lv" skaidroja, ka lēmums par pakalpojuma "BiFri" slēgšanu pieņemts, vadoties no klientu paradumiem. "Pirms deviņiem gadiem, kad mobilo sakaru pakalpojumi Latvijā sāka ievērojami augt, mēs iekļāvām priekšapmaksas kartes piedāvājumu "BiFri". Tādā veidā kļuvām par pirmo operatoru Latvijā, kurš piedāvā neierobežotu skaitu zvanu savā tīklā bez papildu maksas. Tas bija unikāls piedāvājums, kuram bija milzīgs pieprasījums, tāpēc, ka tolaik sarunas mobilo sakaru tīklā nebija no lētajām," skaidro Klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Oksana Stankeviča.

Patlaban mobilo pakalpojumu tirgus Latvijā esot būtiski mainījies. Ja savulaik "BiFri" lietotājiem neierobežoti zvani bija pieejami tikai "Bite" tīklā, tad tagad praktiski jebkurš mobilo sakaru lietotājs, arī "Bite" klienti, bez papildu maksas (ja vien to atļauj izvēlētais tarifu plāns) var zvanīt un sūtīt īsziņas arī citu mobilo operatoru tīklos, akcentēja Stankeviča . Tikmēr būtiski pieaudzis izmantotā interneta apjoms telefonā.

"Ņemot vērā būtiskās izmaiņas mobilo telefonu lietošanas paradumos, mēs pieņēmām lēmumu slēgt "BiFRi" pakalpojumu, piedāvājot tā vietā daudz mūsdienīgākus tarifu plānus," sacīja "Bite" pārstāve.

Saskaņā ar "Bite" pārstāves teikto, visus "BiFri" klientus, tostarp lasītāju, uzņēmums informēja par izmaiņām kārtībā, kas nostiprināta normatīvajos aktos. "Klientam bija iespēja izvērtēt plašo piedāvāto tarifu plānu klāstu un izvēlēties no tā vispiemērotāko sev, informējot mūs par savu izvēli noteiktajā termiņā. Tiem, kuri to neizdarīja, tika pieslēgts tarifu plāns "BITE priekšapmaksas Starts," sacīja "Bite" pārstāve.

Tāpat kompānijas pārstāve vēstīja, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir izvērtējis konkrēto uzņēmuma rīcību un atzinis, ka "Bite" lēmumus slēgt pakalpojumu "BiFri" atbilstot normatīvo aktu prasībām.