Foto: Shutterstock
Iegādājoties sadzīves tehniku, ierasts, ka tai tiek sniegta garantija, taču ne vienmēr izdodas šo garantiju nepieciešamības gadījumā izmantot. Tā gadījies portāla "Delfi" lasītājam Jānim, kurš iegādājies veļas mazgājamo mašīnu, kas garantijas laikā sabojājusies, taču, vēršoties pie tirgotāja, ierīces remonts viņam atteikts.

Jānis vērsies veikalā, cerībā nodot bojāto ierīci garantijas remontā, taču tur saņēmis atteikumu. "Tā kā precei bija spēkā esoša garantija, vērsos pie tirgotāja, lai veļas mašīnu sataisa. Taču tirgotājs paziņoja, ka garantija viņiem nav saistoša, jo pašreiz tā ir cita juridiskā firma. Veikals tas pats, tehnikas sortiments, cilvēki viss tas pats, bet "papīros" cita firma," stāsta Jānis.

Kā skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve (PTAC) Sanita Gertmane, dažādām sabiedrībām ar ierobežotu atbildību (SIA), kas nav saistību pārņēmējas, nav pienākuma skatīt patērētāju pretenzijas par citas SIA pārdotu preci, "kas nozīmē, ka patērētāji, saskaroties ar maksātnespējīgu uzņēmumu, nevar pietiekami efektīvi realizēt savas tiesības".

Savukārt sūdzības par gadījumiem, kad uzņēmums, mainot īpašniekus, censtos izvairīties no garantijas sniegšanas netiek saņemtas bieži: "Daudz šāda veida sūdzību tieši sadzīves elektrotehnikas jomā neesam saņēmuši, jo tajos nedaudzajos gadījumos, kad sadzīves tehnikas tirgotāju ķēdēm ir mainījušies īpašnieki, tie arī ir bijuši saistību pārņēmēji."

''Ko var ieteikt šādos gadījumos, ja garantijas talonā vai citos pārdošanas dokumentos ir norādīts remontserviss, tad vērsties tur un, iespējams, vienoties par savu tiesību realizēšanu,'' skaidro Gertmane.

Savukārt, saskaņā ar Gertmanes pausto, ja uzņēmumam ir maksātnespējas process, un ir iecelts administrators, ar pretenziju var vērsties arī pie tā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!