Foto: PantherMedia/Scanpix
"Ir pagājis gads, kopš iegādājos dzīvokli, bet uz pastkasti vairākas reizes nedēļā nāk iepriekšējo īpašnieku abonēta korespondence un reklāmas vēstules, jo viņi nav nomainījuši savu adresi. Pastā uz lūgumu nobloķēt svešu cilvēku korespondenci atbildēja, ka nevar palīdzēt, jo tas jādara pašiem "vaininiekiem". Iepriekšējo īpašnieku kontaktu man nav. Vai tas ir nopietni? Vai man visu mūžu būs jāsaņem svešu cilvēku korespondence?" vaicā lasītāja Airisa.

"Latvijas Pasta" pārstāve Vineta Danielsone portālam "Delfi" skaidro, ka uzņēmuma pienākums ir piegādāt pilnībā apmaksātu un atbilstoši noformētu korespondenci uz adresi, kas norādīta uz sūtījuma. No sūtījuma saņemšanas atteikties var tikai sūtījuma saņēmējs, tāpēc, kamēr adresāts nav no sūtījuma atteicies, "Latvijas Pastam" nav tiesību sūtījumu nepiegādāt.

Danielsone uzsver, ka "Latvijas Pastam" nav ne pienākuma, ne kompetences pārbaudīt adresāta dzīvesvietas adreses atbilstību. Par dzīvesvietas maiņas paziņošanu izsūtītājam jāziņo tai personai, kam sūtījumi tiek adresēti.

"Latvijas Pasta" pārstāve gadījumos, kad pastkastē iekritis svešs sūtījums, iesaka vērsties jebkurā pasta nodaļā un sūtījumu atgriezt. Pasta nodaļas darbinieki tad sūtījumu kopā ar paziņojumu par adresāta nesasniedzamību norādītajā adresē nogādās atpakaļ sūtītājam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!