"Nepatīkama bija komunikācija ar policistu, kurš mani sodīja. Lūdzu, lai viņš aiziet un mašīnas numuru pārbauda vēlreiz, jo skaidri zināju, ka manam auto OCTA derīga līdz oktobrim. Viņš kategoriski atteicās. Pēc tam uzreiz pati pārbaudīju datubāzē "octas.lv", kur skaidri un gaiši varēja lasīt, ka mašīna apdrošināta," par notikuši klāsta Sabīne. No viņas skatpunkta šķiet dīvaini, ka ikvienam pieejamā datubāzē bija lasāmas ziņas par mašīnai nopirkto OCTA, bet policists šo informāciju neatrada.

Pēc notikušā Sabīne vērsās Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldē un lēmumu par administratīvo pārkāpumu, kā arī uzlikto sodu 85 eiro apmērā pārsūdzēja. Līdz ar iesniegumu viņa uzrādīja apliecinājumu, ka polise automobilim "Mitsubishi" iegādāta "BTA Baltic Insurance Company" (BTA) un derīga no 2016. gada 4. oktobra līdz 2017. gada 4. oktobrim.

Policijā lēmumu atsauca. Savu vainu atzīst Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB) un atsaucas uz tehnisku kļūmi, ievadot datus par Sabīnes polisi.

Valsts policijas Sabiedrisko attiecību speciāliste Simona Grāvīte informē, ka saskaņā ar likumu policisti par auto apdrošināšanu pārliecinās, izmantojot datus sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas informācijas sistēmā. Sistēmu uztur Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB). Tā pieejama tiešsaistes režīmā interneta vietnē. Tāpat policija OCTA pārbaudei var izmantot polisi, ja tāda izsniegta, pauda Grāvīte.

Izpētot Sabīnes gadījumu, apdrošināšanas kompānijas BTA darbinieki paskaidro, ka notikusi tehniska rakstura kļūme datu apmaiņā starp Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un LTAB. Apdrošināšanas kompānija informāciju par Sabīnes nopirkto polisi iegādes brīdī ievadīja LTAB sistēmā un to apstiprināja, akcentē BTA Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.

Sarakstē ar portālu "Delfi" Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas biroja darbinieki neliedzas, ka Sabīnes polises spēkā esamības pārbaudes brīdī radās aizķeršanās. LTAB darbinieki teic, ka problēmas sagādāja ziņu iegūšana par automašīnas īpašumtiesību apliecību (rēķins-uzziņa, ko reģistrē CSDD). Pārbaudes brīdī informācija par šī dokumenta esamību neesot bijusi pieejama.

"Lai arī datu apstrādes sistēmas veidotas, lai maksimāli izvairītos no kļūdām, tomēr jāņem vērā, ka gada laikā tiek noslēgtas vairāk nekā viens miljons OCTA polises. Atsevišķos gadījumos var rasties kļūdas datu apstrādē," neliedzas biroja pārstāvis.