Foto: AFP/Scanpix
Ēģiptē mēs tikām vienkārši pamesti no tūroperatora "GoAdventure" puses. Mesti ārā no viesnīcām, mānīti un naktis spiesti pārlaist vai nu uz ielas, vai viesnīcu vestibilos. Tā par četrām pārdzīvojumu pilnām dienām portālam "Delfi" stāsta tūriste Dace Kizino.

Viņa kopā ar vēl vismaz 30 tūristiem no Latvijas nu gatavojas vērsties tiesā, jo pārdzīvotais esot bijis vārdiem neaprakstāms. "Tās bija šausmas. Tur bija ģimenes ar maziem bērniem, kuras karstumā un neziņā "uz čemodāniem" pavadīja vairākas dienas. Aģents par mums nelikās ne zinis, meloja, nebrauca pie mums un neko nestāstīja," sašutusi ir tūriste.

Pēc viņas teiktā, piektdien, 6. novembrī, ticis paziņots, ka tūristi tiek vesti prom no Ēģiptes, tomēr aģents tā arī nav paziņojis, ka lidmašīna ir atcelta. Visi cilvēki savās viesnīcās sēdējuši ar koferiem lielā neziņā un gaidījuši. Tikai sazvanot Latvijas vēstniecību, ceļotāji sapratuši, ka ir atcelta lidmašīna un nakts būs jāpavada viesnīcā. Savukārt sestdienas rīts jau sācies ar nelāgu pārsteigumu un "tūroperatora pārstāvju slēpšanos".

"Tajā nežēlīgajā karstumā mums bija jātiek uz nākamo viesnīcu, kur izrādījās, ka apmaksa tiek veikta nevis par dienām, bet viņi samaksā tikai par trīs stundām, pēc kurām viesnīcu īpašnieki mūs, protams, liek laukā. Tiem, kam ir piecu zvaigžņu viesnīcas, tiem būtu jākompensē līdzvērtīgas, bet ar meliem cilvēki tiek izvilināti, sakot ka pārvietos tuvāk lidostai, jo tūlīt reiss. Beigās viņi nonāk divu zvaigžņu viesnīcās, bet lidmašīnas tā arī nav. Es sastapu ģimeni ar diviem maziem bērniem, kuri tieši šo visu bija pārdzīvojuši," stāsta tūriste.

"Pirmdienas rītā mūs jau izlika no viesnīcas tādus, kā stāvam. "GoAdventure" sacīja, ka samaksājusi viesnīcu vēl uz dienu, mēs trīs stundas stāvam ārā, līdz uzzinām, ka atkal samaksāts bijis tikai uz trim stundām un tikai divām ģimenēm. Mēs pārējie nakti pavadījām vestibilā, jo uz ielas naktī iet bail, un, ja izietu, atpakaļ viesnīcā vairs netiktu. Tie veiksminieki, kam bija istabiņas, mūs apgādāja ar ūdeni un palīdzēja," atceras tūriste.

Viņa satikusi arī cilvēkus, kuri savā viesnīcā pa logu ierāpušies atpakaļ istabiņās, lai tur pārlaistu nakti. Tikai pateicoties Latvijas vēstniecības iesaistei, tūristi vispār spējuši veiksmīgi nokļūt dzimtenē, jo iesaistījies gan vēstnieks, gan pārējie darbinieki, kuri ziņojuši un visu kārtojuši.

"Tūroperators šausmīgi meloja, es beidzot viņus sazvanu, lūdzos: apmaksājiet viesnīcu līdz rītam, bet viņi saka: viesnīcā streiks, jums ir apdraudēta dzīvība, labāk ejiet prom. Bet uz kurieni man iet, to nepasaka. Un, kāpēc tad tām divām ģimenēm, kuras mums palīdzēja, kad nakšņojām vestibilā, dzīvību nekas neapdraudēja? Mums ir telefonu izdrukas, kā tūroperators nenāca uz kontaktiem, ierakstītas liecības no viesnīcu darbiniekiem," stāsta Kizino.

Arī atgriežoties Latvijā tūroperators neko nav skaidrojis, vien teicis, "jūs varat tiesāties", nikna ir tūriste, kura kopā ar pārējiem ceļotājiem tieši to arī nu gatavojas darīt.

Atbilstoši Ārlietu ministrijas rīcībā esošajai informācijai pirmdien, 9. novembrī, Šarm eš Šeihā vēl uzturējās 155, bet Hurgadā - 170 "GoAdventure" tūrisma kompānijas klientu, kuri Ēģiptē ieradušies ar "AirCairo" aviokompāniju. "GoAdventure" informējusi, ka visi ceļotāji ir drošībā un ir izmitināti viesnīcās. Tāpat visus ceļotājiem radušos izdevumus sedz kompānija "GoAdventure".

Tāpat vēstīts, ka tūrisma kompāniju "Tez Tour", "Novatours" un "Alida Tūrs" klienti, kas ceļoja uz Šarm eš Šeihu ar Latvijas aviokompāniju "airBaltic" 7. un 8. novembrī ar diviem speciālajiem reisiem tika nogādāti Latvijā - kopā gandrīz 300 cilvēku. Jauni tūristi uz Šarm eš Šeihu netiks nogādāti.

Tūroperators "GoAdventure", saņemot informāciju no Civilās Aviācijas Aģentūras un rekomendācijas no Ārlietu ministrijas, kā arī izvērtējot situāciju lidojumu drošības jomā, pieņēma lēmumu no 8. novembra uz nenoteiktu laiku apturēt visus lidojumus uz Šarm eš Šeihu, portālam "Delfi" skaidro "GoAdventure".

Izvērtējot visus apstākļus un saņemto informāciju, tika pieņemts lēmums arī atcelt lidojumu uz Hurgadu 7. novembrī.

Par reisu atcelšanu tika informēti tūroperatora sadarbības partneri Ēģiptē, kuru pienākumos ietilpst informēt visus tūristus, nosūtot paziņojumus uz viesnīcām, kas veic informatīvo paziņojumu izvietošanu viesnīcu informatīvajos stendos. Papildus tam, tika informētas arī tūrisma aģentūras Latvijā par radušos situāciju, lai sazinātos un informētu savus klientus Ēģiptes kūrortos, jo tūrisma aģentūrām ir klientu kontaktinformācija, kā arī nepārtraukti tika aktualizēta informācija tūroperatora "GoAdventure" tīmekļa vietnē.

"Kas attiecas uz konkrēto situāciju par Daci Kizino kundzi, tad viņai ceļojuma periodā no 31.10.2015 - 7.11 tika nodrošināta viņas izvelētā viesnīca Le Pacha 4* AI".

Tad, kad tika atcelts reiss no Hurgadas, periodā no 7.11.2015. – 9.11.2015, Dacei Kizino tika nodrošināta viesnīca "Premium Sea Gull 4* AI". Viesnīcas visā pasaulē strādā pēc shēmas, ka iereģistrēšanās sākas saskaņā ar viesnīcas noteikto koncepciju, kur laiki var atšķirties, bet vairumā tas ir plkst. 14:00, savukārt izrakstīšanās no viesnīcas ir pulksten 12:00 dienā. Pēc mums zināmās informācijas, ņemot vērā, ka izlidošana sākotnēji tika plānota 9. novembrī, kliente bija no viesnīcas izrakstījusies ap plkst. 12:00. Darījām to zināmu saviem partneriem. Kliente tika piereģistrēta atkārtoti viesnīcā "Premium Sea Gul"," skaidroja tūroperators savā izplatītājā paziņojumā.

"Vēlāk partneri mūs informēja, ka viesnīcā "Premium Sea Gul" ir pieteikts streiks un atslēgta elektrība. Ņemot vēra šādus apstākļus, tūroperatora pārstāvji norezervēja citu viesnīcu (09.11.-10.11.) viesnīca "Aqua Fun 3*", kas strādā pēc koncepcijas AI. Viesnīcas "Premium Sea Gul" un "Sea Gul Resort" savstarpēji bija vienojušās, ka klienti tiek nosūtīti uz "Sea Gul Resort", kur uzturējās apmēram līdz 19:00. Kad tika saņemta informācija par konkrētiem izlidošanas laikiem no Hurgadas, partneri visiem mūsu klientiem, kas uzturējās iepriekšējā dienā "Premium Sea Gul" viesnīcā bija veikuši rezervāciju un nogādāja viesnīcā "Aqua Fan", ko citi tūristi arī pieņēma. Visus izdevumus, kas saistās ar viesu izmitināšanu sedz tūroperators "GoAdventure". Tūroperators "GoAdventure" par radušos situāciju ar konkrēto klienti Daci Kizino kundzi informēja arī Latvijas vēstniecību Ēģiptē," informēja "GoAdventure".

"No partneriem tika saņemta informācija, ka klientes kategoriski atsakās pārbraukt uz viņām pievadāto viesnīcu. "GoAdventure" no Latvijas sazinājās ar klientēm, kur tika paskaidrots, ka kliente būs drošībā un tiks nodrošināta ēdināšana un numurs viesnīcā "Aqua Fun", par ko tūroperators veic apmaksu. Kliente uzstāja, ka viņa atsakās no citas viesnīcas, viņai ir vajadzīga tieši tā viesnīca, kur šobrīd atrodas, paliks turpat kaut vai recepcijā uz dīvāniem gulēt, bet no viesnīcas āra neies. Kliente un viņas līdzbraucēja norādīja, ka ceturto reizi nekur ar koferiem nepārbrauks, un acīmredzot palika viesnīcas recepcijā," vēstīja "GoAdventure".

Tūroperators atgādina, ka visi iesniegumi un pretenzijas tiek pieņemtas rakstveidā, katrs iesniegums vai pretenzija tiek individuāli izvērtēts un klientiem atbildēts.

Iesniegumi un pretenzijas ir jāiesniedz vai jānosūta uz aģentūru, kur tika iegādāts ceļojums vai arī klients nepastarpināti var vērsties ar rakstveida iesnieguma pie tūroperatora "GoAdventure".

"Delfi" jau ziņoja, ka ielidoja 10. novembra pēcpusdienā Rīgā ielidoja lidmašīna ar Latvijas tūristiem no Ēģiptes kūrorta Hurgadas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!