Sestdien, 31.maijā, risinājās ikgadējās Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Studentu parlamenta organizētās autosacensības "EkoOrientēšanās 2014".

Tās ir aizraujošas sacensības, kuru laikā norit kontrolpunktu meklēšana un ceļošana pa Latviju. To galvenais mērķis ir nobraukt trasi ar pēc iespējas mazāku degvielas patēriņu.

Pasākuma starts un finišs risinājās pie tirdzniecības parka "Alfa".

Šogad startēja 51 komanda, tostarp viens motocikls, kā arī hibrīdauto. Secīgi cita pēc citas trasē devās katra ekipāža. Astoņu stundu laikā tika nobraukta 350 kilometru gara trase pa Vidzemi, kurā atradās 12 kontrolpunkti.

Šie kontrolpunkti atradās ievērojamās vietās Latvijā, un katrā no tiem vajadzēja izpildīt uzdevumus, lai saņemtu tālāk veicamā ceļa norādes.

Dalībniekiem bija iespēja izmēģināt radiovadāmās mašīnas brīvdabas trasē Kangarniekos, gan pamieloties ar čipsiem Ādažos, gan arī airēt laivu Mūrmuižā.

Uzdevumus bija jāveic arī pie jūras Tūjā, vecajā bobsleja trasē Ozolkalnā, Cēsīs, kā arī pie Raunas Staburaga, un citur. Tikmēr, kamēr dalībnieki gaidīja savu startu, viņiem vērtīgu informāciju par degvielas ekonomiju, elektromobiļiem un jaunākajām tehnoloģijām stāstīja autosportists Andris Dambis.

Finālā gūti vērā ņemami rezultāti. Dalībniekus sadalīja 4 klasēs, atkarībā no auto masas un dzinēja tipa.

Kategorijā "Benzīns līdz 1200 kg" uzvaras laurus plūca komanda "Bombardieri", kura ar "Opel Astra Caravan" trasi spēja nobraukt ar vidējo patēriņu 3,89 litri uz 100 kilometriem.

Kategorijā "Benzīns virs 1200kg" vislabāk veicās "KKB" ("VW Golf"), kuri spēja iekļauties patēriņā 5,035l/100km. Kategorijā "Dīzelis līdz 1500 kg" ("Audi A3") nepārspēti palika "Ruņčuk Nemūūžam!" ar vidējo degvielas patēriņu 1,89l/100km. Viņi arī kļuva par sacensību absolūtajiem uzvarētājiem.

"Kategorijā "Dīzelis virs 1500 kg" ekonomiskākie izrādījās komanda "Runta&Gobis", kuru Volvo V70 distanci veica ar vidējo patēriņu 4,58l/100km. Sacensību motociklistam "Bandītam" izdevās veikt trasi ar vienu degvielas bāku (19l), tiesa, Nestē viņš iebrauca burtiski ar "degvielas putām". 

Labus rezultātus uzrādīja arī citas automašīnas, piemēram, jaudīgais "BMW M5" spēja iekļauties nepilnu 8 litru patēriņā. Hibrīdauto "Toyota Auris" trasi veica ar patēriņu 4,41l/100km. Pilnos sacensību rezultātus var atrast mājaslapā http://ekoorientesanas.lv/ .

Kā atzina sacensību dalībnieki, trase bija interesanta un piedzīvojumiem pilna, iegūtie rezultāti apliecina par to ka degvielas ekonomija pat par vairākiem litriem ir pilnīgi reāla. Sacensību galvenā organizatore, RTU studente, Paula Dīriņa bilst, ka visvairāk priecājas par kuplo dalībnieku skaitu un labvēlīgajiem laikapstākļiem: "Starp dalībniekiem bija ģimenes ar bērniem, jauniešu kompānijas, mazliet vecāki pāri. Visus šos cilvēkus vienoja pozitīva domāšana. Arī izmantotās mašīnas bija dažādas – sākot ar 1988.gada "Mazdu", beidzot ar 2012.gada "VW" un "Toyota" modeļiem."

Pirmo reizi šāda veida pasākums notika jau 1989.gadā posmā Rīga – Maskava, kurā piedalījās 21 padomju ražojuma mašīna.

Pasākuma oficiālais padomu video: https://www.youtube.com/watch?v=PfuuAt1Ia7Q

Vairāk informācijas par pasākumu http://ekoorientesanas.lv/

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!