Aizvadītajās brīvdienās nolēmām apmeklēt Liepājas Karaostu. Pats tur biju pirmo reizi un visu aplūkoju ar lielu interesi, jo teritorija kādreiz bija slēgta civilām personām.

Pārbraucot Karaostas kanālam, tiltam īpašu uzmanību nepievērsām, tikai nospriedām, ka tas ir cienījama vecuma. Atpakaļ braucot, mūs pārsteidza fakts, ka pāri tiltam nevar tobrīd pārbraukt, ir slēgta kustība. Un ievērojām, ka pa kanālu mūsu virzienā peld divi mazie velkoņi TRACTOR, kas velk uz ostu lietuviešu kuģi DELTUVA.

Mazliet pameklējot informāciju par šo tiltu, noskaidroju, ka Karaostas jeb Kalpaka tilts pāri Karaostas kanālam ir unikāls inženiertehnisks piemineklis. Tas ir vienīgais Latvijā saglabājies izgriežamais metāla konstrukciju tilts, sastāv no divām atsevišķām daļām, kuru katru iespējams pagriezt paralēli krastam apmēram 5 minūšu laikā. Tas atklāts 1906.gadā. Pirmā pasaules kara laikā tiltu saspridzināja, bet pēc kara tas tika atjaunots. Padomju laikos pāri tiltam uz Karaostu varēja tikt tikai ar speciālām atļaujām un tikai dažas stundas diennaktī, pārējo laiku tilts stāvēja atvērts karakuģu satiksmei. 2006.gada vasarā tilta ziemeļu balstā ieskrēja ar Gruzijas karogu peldošais tankeris "Anna", sadragājot tiltu. Tiltu atjaunoja un tas darbojas kopš 2009.gada 28.augusta.

Vēl viens vēsturiski interesants fakts ir, ka pa tilta apakšējo arku reiz izlidojis slavenais lidotājs Herberts Cukurs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!