Izglītības un zinātnes ministre Tatjana Koķe (ZZS) neizslēdz iespēju, ka nākamgad par aptuveni 2000 varētu samazināt skolotāju skaitu, ņemot vērā skolēnu skaita sarukšanu.

Intervijā LTV raidījumam "Labrīt, Latvija!"  Koķe ceturtdien pauda, ka taupīšanas nolūkā varētu ne tikai reorganizēt skolas, bet ieviest arī citas izmaiņas, piemēram, nākamgad skolēnu skaitam samazinoties par 12 000, par 2000 štata vietām varētu arī samazināt skolotāju skaitu.

Koķe arī norādīja, ka šobrīd ir aptuveni 4000 skolotāju pensijas vecumā, kuri darbu skolā varētu pārtraukt un turpināt to izglītības jomā kā skolotāju palīgi ar noteiktām stipendijām.

Tāpat Koķe pieļāva, ka taupīt varētu, vasarā skolotājiem dodoties bezalgas atvaļinājumā, taču šajā laikā, piedaloties kādos Eiropas Savienības apmaksātos projektos.

Savukārt ceturtdien publicētajā intervijā "Latvijas Avīzei" Koķe, runājot par skolu tīkla optimizāciju, skaidrojusi, lai arī skolēnu skaits ir neliels, taču sākumskolām vairs nevajadzētu atrasties lielās ēkās, jo tās ir grūti apkurināt un to uzturēšanai vajag daudz tehnisko darbinieku. "Gluži otrādi - tām jābūt mīlīgās, nelielās, labi iekārtotās telpās. Nav jābūt lielai skolas administrācijai, pietiek ar dažiem skolotājiem," paudusi ministre.

Ministre arī skaidrojusi, ka "būs ne tikai algas atņemšana, bet arī piedāvājumi - iespēja paaugstināt konkurētspēju ekonomikas lejupslīdes apstākļos, turpināsim maksāt stipendijas skolotājiem, kas pasniedz prioritāros priekšmetus (tie ir fizika, ķīmija, bioloģija, dabaszinības, matemātika, informātika, svešvaloda). Piedāvāsim iespēju pretendēt uz jaunām Eiropas Savienības struktūrfondu stipendijām - skolotājiem, kuri strādā ar bērniem, kuriem ir īpašas vajadzības, un skolotājiem, kuri strādā ar bērniem, kuriem ir mācīšanās grūtības. Tāpat piedāvāsim iespējas skolotājiem iesaistīties dažādos struktūrfondu projektos, lai arī par to saņemtu papildu atlīdzību. Protams, uz šīm stipendijām un atbalstu jākonkurē."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!