Foto: DELFI Aculiecinieks
"Ceturtdien, 27. decembrī, ap pulksten 18.00 braucu galvaspilsētā pa Ausekļa ielu. Ceļš šķietami likās labs, bedru nav – prestižais klusā centra gals kā nekā. Pēkšņi, braucot garām astotajam mājas numuram, sajutu spēcīgu sitienu automašīnas kreisajā pusē, pēc kura mašīna sāka dīvaini vibrēt. Ieslēdzās avārijas signāls. Es piestāju ceļa braucamās daļas malā un izkāpu no mašīnas. Tajā brīdī man kļuva skaidrs, ka es esmu iebraucis atvērtā lūkā, kurai apkārt nebija nevienas brīdinājuma zīmes. Netālu no manis, pie braucamās ceļa malas, stāvēja vēl četras automašīnas, kas bija nokļuvušas identiskā situācijā – automašīnu vadītāji bija iebraukuši lūkā burtiski pāris minūtes pirms manis," raksta "Delfi" lasītājs Andrejs.

Andrejs stāsta, ka viņš vēl ir ticis cauri sveikā – viņa automašīnai ir tikai saliekts riepas disks, saskrāpēts bamperis un no sitiena ieplaisājis bremžu disks (tas noskaidrojās tikai pēc automašīnas apskates servisā). Remonts izmaksās aptuveni 130 – 160 latus. Citiem vadītājiem esot paveicies mazāk – kādam vadītājam pārsists eļļas kartera vāks, citam – pārsprāgušas riepas.

"Vispārsteidzošākais ir tas, ka pie atvērtās lūkas nav nevienas brīdinājuma zīmes. Turklāt bija tumšs, lija lietus, un vadītāji viens pēc otra burtiski ielidoja dziļajā caurumā. Atguvušies no šoka, kopā ar citiem cietušajiem šoferiem izdomājām lūkas priekšā novietot vecu krēslu, kuru kāds gājējs bija atstiepis no tuvējā atkritumu konteinera. Uzņēmuma "Ceļu pārvalde" automašīna notikuma vietā ieradās vien 15 minūtes pēc masveida iebraukšanas bedrē. Uzņēmuma darbinieks tikai uzstādīja brīdinājuma zīmi, ka lūka ir atvērta, uz uzreiz aizbrauca prom," raksta Andrejs.

Cietušie nekavējoties izsaukuši Ceļu policiju, kuras ekipāža ieradās pēc divām ar pusi stundām. Turklāt policisti uzreiz 'iepriecināja' vadītājus, sakot, ka šādās situācijās pieprasīt kompensāciju par radītajiem zaudējumiem ir pilnīgi bezjēdzīgi. Varot mēģināt iesniegt prasību pret uzņēmumu "Ceļu Pārvalde" tiesā, bet, pēc policistu teiktā, šādas lietas ir 'norakstāmas', jo nekad netiek lemts par labu cietušajam.

OCTA apdrošināšana arī šādās situācijās nepalīdz – nauda par remontu tiek izmaksāta tikai gadījumos, ka avārija ir notikusi ar otru automašīnu. Salīdzinoši vieglāk šajā situācija ir tiem, kuriem ir KASKO polise, jo viņiem apdrošināšanas firma atlīdzinās finansiālos zaudējumus. Tomēr arī viņiem būs savi mīnusi – KASKO polise nākamajam gadam maksās ievērojami dārgāk.

"Iznāk, ka pašvaldību dienestu neuzmanības dēļ man ir bojāts ne tikai auto, bet man vēl par tā remontu būs jāmaksā 'no savas kabatas'? Nepietiek ar to, ka būs jāšķiras no palielas naudas summas, man nāksies arī pilnība mainīt savus brīvdienu plānus – mašīnu uz laiku nevar lietot, jo tā ir bez bremzēm," dusmojas Andrejs.

Portāls "Delfi" sazinājās ar institūcijām, kurām teorētiski būtu jāuzņemas atbildība par šādiem gadījumiem, lai noskaidrotu, ko 'bedres upuriem' šādā situācijā darīt – vai šoferiem par radītajiem bojājumiem būs jāmaksā pašiem?

"Šādos gadījumos noteikti ir jāraksta mums iesniegums, izskaidrojot situāciju, kā arī pievienojot ieniegumam visus pierādījumus – policijas protokolu, fotogrāfijas no notikuma vietas, autoservisa tāmi. To iespējams sūtīt arī pa e-pastu – cp@celuparvalde.lv. Mēs noteikti izskatīsim iesniegumu un sazināsimies ar institūcijām, kas ir atbildīgas tieši par šo lūku – tā var būt "Rīgas Gaisma", "Rīgas Ūdens", "Lattelekom", u.c. – un iesniegsim viņiem pretenzijas. Iespējams, varēsiet saņemt arī kompensāciju par automašīnas remontu. Mēs neesam atbildīgi par to, vai lūkas, kuras neatrodas mūsu kontrolē, ir atvērtas vai aizvērtas. Mēs varam tikai novietot brīdinājuma zīmi. Iespējams, cietušajam būtu jāvēršas Rīgas domes (RD) informācijas centrā, jo arī mēs, kas esam iesaistīti šajā gadījumā, sazināsimies ar viņiem," portāls "Delfi" noskaidroja uzņēmumā "Ceļu Pārvalde".

"Protams, ka jāvēršas uzņēmumā "Ceļu Pārvalde", lai panāktu taisnīgumu. Viņi pieņems visus iesniegumus un sazināsies ar mums, savukārt mēs visupirms noskaidrosim, kas no pašvaldības pakalpojumu sniedzējiem ir atbildīgs par šo lūku. Nedomāju, ka šī situācija ir 'norakstāma' – ja izdosies pierādīt, ka automašīnas bojājumi ir radušies tieši no iebraukšanas atvērtajā lūkā, tad kompensācija tiks izmaksāta. Mēs aicinām nepadoties un cīnīties par savām tiesībām," portālam "Delfi" atbildēja RD pārstāvis Uģis Vidauskas.


DELFI Aculiecinieks turpina projektu "Ceļu reportieris". Šoreiz vairāk uzmanību pievērsīsim satiksmes drošībai un aculiecinieku vērojumus lūgsim komentēt Valsts policijas ekspertiem.

Ja arī jūs vēlaties iesūtīt reportāžu "Ceļu reportierim", rakstiet uz e-pastu aculiecinieks@delfi.lv vai reģistrējieties un izmantojiet Aculiecinieka satura iesūtīšanas formu. Labāko reportāžu autori tiks pie vērtīgām balvām. Vairāk par "Ceļu reportiera" projektu lasiet šeit. Vairāk par reportāžu publicēšanas noteikumiem uzzināsiet šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!