Tirgū ir atrodami tikai divi automobiļi ar sēdvietu formulu 3+3. Pirmais, kas jauno laiku autobūvē izvēlējās šādu neparastu salona koncepciju, bija FIAT ar dīvaino Multipla, diemžēl pārspīlēti ekstravagantais izskats atstāja ēnā automašīnas reālo funkcionalitāti, un tā būtībā palika nesaprasta. Par otru tagad kļuvusi jaunā Honda FR-V.
Honda FR-V

Izskats

FR-V ir uzbūvēts uz Honda CR-V platformas, bet minivena riteņu bāze izgatavota gan garāka, gan platāka nekā populārajam parketa džipam. Nojaušams, ka Honda speciālisti ļoti centušies, lai izvairītos no jebkādas līdzības ar bēdīgi slaveno multiplu, lai tikai kāds nepadomātu, ka japāņiem tāpat kā itāliešiem prāts nesas uz jokiem. Nekādā gadījumā! Pirmkārt, automobilis ir pieticīgāks savos gabarītos. Tas tikai dažās izmēru pozīcijās nedaudz pārspēj kompaktvenu klases spilgtākos tēlus Renault Scenic, Nissan Almera Tino un citus līdzīgos. Otrkārt, japāņu dizaineri iemanījušies 3+3 ideju ietērpt atturīgākā kostīmā, proti, FR-V ir krietni nopietnāks izskats. Gribētos pat teikt, ka savā nopietnībā pat stipri necils un atturīgs... Turklāt dizainiski tas atšķiras no citiem Honda brāļiem. Priekšpusē auto ir plati izstiepti starmeši, hromēta trīs stieņu reste starp tiem un smagnējs buferis, bet aizmugurē uzmanību piesaista milzīgie, oriģināli segmentētie lukturi.

Salonā

Gandrīz visu automobiļu aizmugurējā sēdekļu rindā var ievietoties trīs sēdētāji. Ja jau tā, kāpēc lai tas nebūtu iespējams arī priekšējā? Izrādās, ka ir gan. Tikai ērtību labad jāuztaisa mašīnai plānāki durvju paneļi, jānovāc viduskonsole, pārnesumu pārslēdzēja rokturis jānovieto uz priekšējā paneļa un rokas bremze zem tā, lai var ne tikai līdzās novietot trīs pilnizmēra sēdekļus, bet arī atbrīvot vietu vidējā sēdētāja kājām. Vai nav pašauri? Nu, nosēžoties līdzās trijiem pieaugušiem braucējiem, būs mazliet jāsaspiežas, bet cik tad bieži tāds prieks... Ikdienā taču mašīna netiek ekspluatēta ar pilnu noslodzi. Bet unikālā 3+3 vietu ietilpība noderēs reizēm, kad tomēr izdosies nokomplektēt sešu braucēju ekipāžu. Turklāt gādīgiem vecākiem varētu šķist pievilcīga iespēja braucot savu mazuli novietot sēdvietā līdzās – vidējais sēdeklis ir aprīkots arī ar speciālo Isofix bērnu krēsliņa nostiprināšanas sistēmu.

Visi seši sēdekļi ir neatkarīgi bīdāmi. Savukārt otrās rindas krēslus vajadzības gadījumā var vienkārši un ātri ielocīt salona grīdā, atbrīvojot apjomīgu telpu dažādas lielapjoma mantības pārvadāšanai, bet trešais sēdeklis šādā kravas variantā kādreiz var izrādīties pat ļoti nepieciešams. Vidējam pasažierim priekšējā panelī iekārtota individuāla apvējošanas sprausla un pie griestiem savs saules širmītis. Ja vidējā vieta ir brīva, ir divas iespējas: pirmkārt, sēdekļa padibeni var atvērt, tādējādi izveidojot šālīšu kaskādi, kur pa ķērienam novietot mobilo telefonu un citādas ceļā nepieciešamas sīkmantas, otrkārt, var nolaist uz priekšu atzveltni, pārvēršot to par ērtu galdiņu-elkoņu balstu.

Vadītāja vieta

FR-V pilota vieta iekārtota miniveniski stāva, taču sēdeklis ir pietiekami ērts, gana formīgs un ar apmierinošu sānu noturību. No augstās sēdpozīcijas labi pārskatāma platā vadības pults, kā arī ērti pār citu vieglo mašīnu jumtiem kontrolējama satiksmes situācija uz ceļa. Tiesa, manevrējot pilsētas ielu šaurībā, jāsecina, ka masīvie priekšējie jumta statņi ar integrēto trīsstūra lodziņu tomēr nedaudz ierobežo redzamību.

Mērinstrumentu bloks sakārtots hondiski pareizs un labi lasāms. Agrāk Honda filozofi uzskatīja, ka dzinēja ekonomiskie rādītāji ir nebūtiski, tāpēc vadītājam nav nepieciešami, turpretī pēdējā laikā situācija ir mainījusies. FR-V bortdatora lodziņā, kas novietots zem spidometra, paralēli iespējams novērtēt ne tikai vidējo, bet arī momentāno degvielas patēriņu.

Ar ādu apdarināta trīsspieķu stūre ir glīta un parocīga. Uz tās atrodas kruīza kontroles, kā arī audiocentra vadības taustiņi. Ātrumpārslēgs, kas it kā iesprausts lodveida šarnīra imitācijā, izskatās rotaļīgs kā spēļu konsoles kursorsvira, taču darbojas viegli un precīzi. Turpat zemāk, paneļa apakšpusē, noglabāta rokas bremze. Tā darbojas apmēram pēc tāda paša principa kā vecajai pobedai, t. i., rokturis horizontāli jāpavelk uz āru, un tas nofiksējas. Diezgan arhaiski, zinot, ka, piemēram, klasesbiedri Renault un Ford šajā jomā jau ir paspīdējuši ar elektronisko stāvbremzi.

Uz durvju elkoņu balsta ir tikai spoguļu elektroregulācijas pults, savukārt logu atvēršanas taustiņi novietoti kreisajā pusē no stūres uz priekšējā paneļa. Īpaši ērti tas nav, taču šo mazo neērtību var piedot, apzinoties, ka tā bijusi nepieciešama, lai lietderīgāk izmantotu automašīnas salona telpu.

Gaitā

Divlitrīgais Honda dzinējs ir ne tikai azartisks, bet arī demonstrē visnotaļ respektablu dinamiku (10,5 sekundes no nulles līdz 100 km/h), turklāt i-VTEC maināmo gāzu sadales fāžu sistēma nodrošina motoram apmierinošu elastību un rāmu, vienmērīgu darbību arī paaugstinātas slodzes režīmā. Sešpakāpju pārnesumkārba darbojas tikpat korekti kā sportiskajam mazajam brālim Civic TypeR.

FR-V vadāmība ir precīza, taču ne pārspīlēti asa, un stūres reakcijas ir prognozējamas. Pateicoties paplatinātajai riteņu bāzei (priekšējam tiltam +15 mm, aizmugurējam +25 mm salīdzinājumā ar CR-V), konstruktoriem izdevies panākt lielisku gaitas stabilitāti un noturību dinamiskos līkumos, kas sevišķi būtiski ir automobilim ar paaugstinātu smaguma centru un salīdzinoši komfortablu (lai neteiktu – pamīkstu) piekari – tas labi turas ne tikai uz lielceļa asfalta, bet arī izdangāta lauku ceļa līkločos. Tiesa, ar konstruktīvām viltībām nav izdevies pilnībā likvidēt virsbūves šķērsvirziena svārstības, tomēr allaž der paturēt prātā, ka stūrējat solīdu ģimenes auto, nevis sportisku kupeju...

Secinājumi

Oriģinālā 3+3 salona specifiskās funkcionālās iespējas par FR-V izraisījušas lielāku interesi nekā par iepriekšējo Honda kompaktvenu – Stream. Turklāt tam pagaidām nav īsti nopietnu konkurentu.

Konkurence
Fiat Multipla

Ērmīgā izskata dēļ automobilis ārpus Itālijas robežām izpelnījies ne mazumu kritikas un vietumis pat kļuvis par apsmiekla objektu. (Tiesa, otrajā paaudzē tā dizains padarīts krietni vien mērenāks.) Diemžēl nenovērtēts palicis galvenais – Multipla funkcionalitāte.

Vērtējums

Dizains un kvalitāte8
Tehniskais izpildījums9
Vadītāja vieta7
Komforts un aprīkojums8
Cena/kvalitāte7
Kopējais8

Honda FR-V 2.0i Executive

Tehniskie parametri

Virsbūves tipsPiecdurvju hečbeks
Vietu skaits6
Gabarīti (garums, platums, augstums; mm)4285 x 1810 x 1610
Riteņu bāze (mm)2680
Klīrenss (mm)156
Pašmasa (kg)1470
Bagāžnieka tilpums (l)*439/1049
Degvielas bāka (l)58
DzinējsČetrcilindru, benzīna
Darba tilpums (cm3)1998
Vārstu skaits16
Maksimālā jauda (ZS/apgr. min-1)150/6500
Maksimālais griezes moments (Nm/apgr. min-1)192/4000
PārnesumkārbaManuālā, sešpakāpju
Piedziņas tipsPriekšējo riteņu
Maksimālais ātrums (km/h)185
Dinamika 0 – 100 km/h (s)10,5
Vidējais degvielas patēriņš (l/100 km)8,4
Garantija2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma
Bāzes cena (Ls)12 800
Testētā auto cena (Ls)14 900

* Sešu sēdvietu variantā/ar saliktiem otrās rindas sēdekļiem.

Par testam piedāvāto auto pateicamies firmai Bensons Auto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!