KIA zīmols gan vēl joprojām izraisa zināmu neticību, taču kompānijas jaunās tūkstošgades produkti runā savu, ļoti pārliecinošu valodu. Otrās paaudzes Sportage vairs nav tas mazais dīvainis no tālās Dienvidkorejas, bet visnotaļ ambiciozs konkurents parketa džipu klasē.
Kia Sportage I

Kopš ierašanās autotirgū 1993. gadā KIA mazais apvidnieks Sportage saņēmis daudz kritisku pārmetumu. Tas ticis sunīts par skaļu motoru, piekares vibrācijām, neprecīzu vadāmību, lētu salona apdari u. tml., tomēr zemā cena allaž bijusi kā attaisnojums visiem pārmetumiem un nodrošinājusi automobilim visnotaļ plašu (660 tūkstošu) lietotāju auditoriju visā pasaulē. Pērnruden korejiešu ražotājs, ņemot vērā iepriekšējo kritiku, laidis pasaulē Sportage jauno paaudzi, kas izskata, kvalitātes un tehnisko risinājumu ziņā jau bīstami pietuvojusies atzītiem savas klases favorītiem Toyota RAV4 un Honda CR-V.

Interesanti, ka tieši Kia Sportage II, nevis Hyundai Tucson, kurš tikai niansēs atšķiras no brālēna, par savu moderno un novatorisko stilu 2004. gadā saņēma prestižo Dienvidkorejas rūpnieciskā dizaina balvu.

Izskats

Salīdzinājumā ar necilo priekšgājēju jaunais Sportage ir ievērojami paaudzies, kļuvis nopietnāks, ieguvis stingrākas, gribētos teikt, kontrastainākas formas. Tā riteņu bāze ir viena no garākajām klasē, tostarp garāka nekā jau pieminētajiem japāņu konkurentiem RAV4 un CR-V.

Korejiešu sportists tiek būvēts uz tās pašas vidējās klases vieglo automobiļu platformas (tā izmantota Hyundai Elantra un Kia Spectra modeļiem), kas ņemta par pamatu arī Hyundai Tucson. Abus radiniekus saista zināma vizuāla līdzība, taču katram, protams, ir arī savas oriģinālas iezīmes. Sportage motora pārsega un priekšdaļas izteiktais V veida profilējums ar tajā ietverto radiatora resti un plato ventilācijas atveri buferī nedaudz atgādina smagnējo Volvo purnu (turpretī Tucson mantojis Hyundai Santa Fe raksturīgos vaibstus).

Robustie, matētie buferi un masīvais jumta bagāžnieka kontūrs akcentē automobiļa džipiskumu, savukārt sānu spoguļi, riteņu arku un durvju apakšas aizsargpaneļi virsbūves krāsā piešķir Sportage zināmu izsmalcinātību. Neatkarīgs rombveida sānu lodziņš (Tucson tāda nav) padara vizuāli svarīgāku mašīnas aizmugures daļu, radot papildu telpas iespaidu bagāžas nodalījumā. Stilīgie, no aizmugurējā bufera apakšmalas glūnošie četrstūra formas izpūtēja izvadi liecina par sportiskākā no dzinēju gammas – 2,7 litru V6 – motora klātbūtni.

Salonā

Sportage vizuāli šķiet mazāks, nekā ir īstenībā. Pateicoties riteņu bāzes pagarinājumam, auto salons kļuvis neticami ietilpīgs, gaišs un ērts. Būtiski, ka ērtības var baudīt ne tikai vadītājs un viņa blakussēdētājs, bet arī aizmugurējie pasažieri, kas otrās rindas dīvānā bez lielas spiešanās var iekārtoties trijatā, turklāt patīkami, ka visnotaļ daudz vietas atvēlēts braucēju kājām. Līdzīgi kā Nissan X-Trail, arī Sportage ir maināms aizmugurējo atzveltņu leņķis, kas pasažieriem ļauj ērti iekārtoties garāka ceļojuma reizē. Jūtams, ka dizaineri lielu uzmanību veltījuši telpas racionālai izmantošanai, tāpēc sīkmantu glabātavu skaita un daudzveidības, kā arī salona transformācijas iespēju ziņā mazais apvidnieks īpaši neatpaliek pat no praktiskākajiem universāliem.

Salons iekārtots modernā stilā, bez liekas greznības, gaišs un akurāts. Lai gan interjera paneļi izgatavoti no parastas, cietas plastmasas, soft-look faktūra veiksmīgi mazina virsmu lētuma iespaidu. Turklāt smalkākajā EX komplektācijā (tāda bija piešķirta NEXT izmēģinājuma braucienam) auto sēdekļi, elkoņu balsts starp tiem, durvis, stūres rats un pārnesumu selektora rokturis apdarināti ar dzeltenīgi brūnu ādas imitāciju, kas ienes interjerā dzīvesprieku un nedaudz rotaļīgu noskaņu. Kā rudimentāra norāde uz piederību pie džipu saimes priekšējā panelī blakussēdētāja pusē virs cimdu nodalījuma atrodas papildu rokturis.

Bagāžnieks

Pagarinātā pasažieru salona un līdz ar to saīsinātās auto pēcpuses dēļ, atverot Sportage piektās durvis, aizmugurē neatradīsiet izcili apjomīgu bagāžnieku, tomēr tajā ir pietiekami vietas visām ģimenes piknikam nepieciešamajām mantām. Zem bagāžnieka grīdiņas virs rezerves riteņa atrodas ietilpīga, vairākos nodalījumos sadalīta šālīte obligātajam auto aksesuāru komplektam un dažādām vadītāja personiskajām mantām. Sīkāku lietu iekraušanai bagāžas novietnē, līdzīgi kā lielajiem apvidniekiem, arī Sportage paredzēts atsevišķi atverams durvju stikls.

Vadītāja vietā

Jaunā Sportage vadītāja vieta kļuvusi ne tikai modernāka, bet arī ērtību un ergonomiskā iekārtojuma ziņā krietni vien pārāka par veco. Kā jau tradicionāli pierasts šāda tipa mašīnās, pilota sēdeklis novietots paaugstu, kas nodrošina labu ceļa pārskatāmību manevrējot. Elementāras regulēšanas iespējas – maināms tālums, atzveltnes leņķis un padibeņa slīpums – ļauj atrast braukšanai piemērotāko sēdpozīciju. Atkarībā no vajadzības pieregulējams arī stūres augstums. Sēdeklis ir formīgs, ar labu sānu noturību un, kā pārliecinājās NEXT eksperts, nodrošina pēcpuses labsajūtu arī ilgstošāka brauciena laikā.

Vadītāja vietas un mērinstrumentu paneļa iekārtojums ir vienkāršs un saprotams, tāpēc pirms došanās pirmajā izbraucienā nemaz nav nepieciešama speciāla adaptācija. Ja nu vienīgi pirms došanās neceļos būtu jāizpēta taustiņu rinda pa kreisi no stūres kolonnas, lai izvēlētos nepieciešamo transmisijas darba režīmu. Salona atpakaļskata spogulī ierīkotajam digitālajam kompasam vairāk ir dekoratīva nekā praktiska nozīme, taču, kas zina, varbūt kādreiz var noderēt...

Gaitā

2,7 litru sešstobru dzinējs ir nosvērti mierīgs un kluss, tas nodrošina automobilim visnotaļ apmierinošu dinamiku, tomēr ar sevišķu dedzību neizceļas. To nekādi nevar attaisnot ar zemu griezes momentu, vismaz ražotāja tehniskajos datos uzrādītais šķiet pilnīgi pietiekams. Varbūt daļēji vainojama ir nedaudz miegainā H-Matic automātiskā pārnesumkārba. Grūti pat noticēt, ka tā, kā uzsver ražotājs, aizlienēta no sportiskās Hyundai kupejas. Toties motoram ir visnotaļ apskaužama apetīte. NEXT praktiskie izmēģinājumi pierādīja, ka, tikai braucot vissaudzīgākajā režīmā, iespējams pietuvoties tehniskajos datos uzrādītajai degvielas patēriņa normai 11,6 l/100 km. No ekonomiskā viedokļa vērtējot, labāka izvēle noteikti ir divlitru CRDi dīzelis.

Skaidrs, ka idejiski šāds parketnieks paredzēts ekspluatācijai galvenokārt pilsētas ielās un uz asfaltētiem lielceļiem. Auto uz ceļa turas stabili, līkumos nešķiebjas, dažbrīd liekot pat aizmirst tā džipisko sūtību. Normālos apstākļos Torque-on-demand (tulkojot no angļu valodas, tas varētu nozīmēt: griezes momenta sadale pēc nepieciešamības) sistēmas transmisija 99% griezes momenta pievada priekšējiem riteņiem, taču to izbuksēšanas gadījumā elektronikas kontrolētais starpasu viskosajūgs veic vilkmes spēka pārdali. Nenoliedzami gudrā pilnpiedziņas sistēma un paaugstinātais klīrenss ļauj reizumis, piedzīvojumus meklējot, nobraukt no ceļa cietā seguma, tomēr skaidrs, ka šāds automobilis nav paredzēts smagākām off-road dēkām.

Secinājumi

Daudz mašīnas par salīdzinoši nelielu naudu! Racionāli domājošs pircējs novērtēs Sportage kā lielisku alternatīvu Honda CR-V, Land Rover Freelander, Nissan X-Trail un citiem parketniekiem. Ražotāja piecu gadu garantija ir diezgan pārliecinošs auto kvalitātes apliecinājums.

Konkurence

Subaru Forester

Dizainiski Forester nav sevišķi izteiksmīgs modelis, taču tā spēks ir funkcionalitātē – tas demonstrē teicamas gaitas īpašības un vieglu vadāmību uz cieta seguma, bet, nobraucot no ceļa, izceļas ar lielisku caurgājību.

Vērtējums

Dizains un kvalitāte8
Tehniskais izpildījums7
Vadītāja vieta8
Komforts un aprīkojums7
Cena8
Kopējais7,5

Tehniskie parametri

Kia Sportage EX 2.7 V6 A/T
Virsbūves tipsPiecdurvju universāls
Vietu skaits5
Pašmasa (kg)1668
Gabarīti (garums, platums, augstums; mm)4350 x 1800 x 1695
Riteņu bāze (mm)2630
Klīrenss (mm)195
Bagāžnieka tilpums* (l)667/1886
Degvielas bāka (l)65
DzinējsSešcilindru, V veida, benzīna
Darba tilpums (cm3)2656
Vārstu skaits24
Maksimālā jauda (ZS/apgr. min-1)175/6000
Maksimālais griezes moments (Nm/apgr. min-1)241/4000
PārnesumkārbaAutomātiskā, sešpakāpju
Piedziņas tipsPastāvīga pilnpiedziņa
Maksimālais ātrums (km/h)180
Dinamika 0 – 100 km/h (s)10,5
Vidējais degvielas patēriņš (l/100 km)11,6
Garantija5 gadi vai 150 000 km
Testētā auto aptuvenā cena (Ls)17 800
Bāzes cena (Ls)11 300

* Piecu sēdvietu variantā/ar saliktiem otrās rindas sēdekļiem.

Pateicamies par testam piedāvāto auto firmai E & S Auto.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!