Franču kompānija Renault, laižot tirgū rekonstruētu Laguna otrās paaudzes hečbeku un universālu, nepārprotami atgādina par savu klātbūtni vidējā klasē. Gan redzamās, gan neredzamās tīri tehniskas dabas izmaiņas ir vērstas uz kvalitātes, gaitas īpašību un komforta paaugstināšanu, kas ļaus atjaunot šā modeļa konkurētspēju tirgū.
Renault Laguna

Izskats

Saucot lietas īstajos vārdos, uzreiz atzīsimies, ka šī nav vis jauna Laguna, bet gan otrās paaudzes modeļa tā saucamais feislifts. Vienkārši, lai nezaudētu pircēju interesi laikā, kamēr tiek gatavots jauns ģimenes automobilis (neoficiāla informācija liecina, ka Laguna III varētu tikt prezentēta 2006. gada Parīzes autosalonā), franču ražotājs ar delikātu meikapu mazliet atsvaidzinājis esošo.

Galvenais un uzreiz pamanāmais eksterjera jaunums – no mašīnas motora pārsega priekšējās malas nozudis diskutablais alumīnija širmītis. Lai arī ne mazums apspriests un reizumis izpelnījies ironiskas piezīmes, tomēr šis neparastais dekoratīvais elements līdz šim bija kā oriģināla Laguna firmas zīme, pēc kuras to varēja pazīt jau pa lielu gabalu. Tagad motora pārsegs atkal kļuvis pavisam parasts... Turpretī automobilis ieguvis citiem Renault brāļiem raksturīgo deguna elementu, kas pa vidu sadala divās daļās radiatora dekoratīvo resti un uz kura lepni izceļas palielināta formāta rombveida logotips. Turklāt izgatavoti atšķirīgas formas un konstrukcijas lukturi, piedāvājumā ir arī jauna dizaina lietie riteņu diski.

Salonā

Renault pārstāvji apgalvo, ka pēc totālas revīzijas salonā ir aptuveni 70% jaunu detaļu. Nemēģinājām pārskaitīt, taču jūtams, ka auto interjers ir atsvaidzināts.

Pirmais nozīmīgākais jaunievedums ir elektroniskā stāvbremze. Starp sēdekļiem vairs neatradīsiet tradicionālo sviru. Tās vietā tagad līdzīgi kā Renault Scenic pēc jeņķu modes paneļa apakšpusē pretī vadītāja kreisajam celim ir neliels rokturis. Tas viegli jāpavelk, lai aktivizētu stāvbremzi, bet, automašīnai sākot kustību, bremze automātiski tiek atlaista. Otrs jaunums ir multimediju centra vadības bloks. Pults izveidota nedaudz līdzīga Audi MMI sistēmai: novietota pa rokai – blakus ātrumpārslēdzējam, ar mirdzošu kursorpogu centrā, tai visapkārt izkārtoti ātrās pieejas taustiņi.

Ar zināmu lepnumu Renault prezentē jaunas kvalitātes un standartu GPS sistēmu (iespējama papildaprīkojumā). Tai piemīt augsta precizitāte un ātrdarbība, tā spēj strādāt astoņās valodās. Diemžēl nav (un acīmredzot nav plānota) latviešu valodas. Ir balss funkcija. Ja gribēsiet komunicēt ar sistēmu kādā svešvalodā, lai jūs tiktu saprasts, iepriekš būs brangi jāpiestrādā pie izrunas... Ierīces komplektā ietilpst DVD un mp3 lasītājs; ir mobilā telefona Bluetooth pieslēguma iespēja. Par muzikālo labskanību rūpējas visnotaļ kvalitatīva Cabasse Tronic audio sistēma.

Nost ar atslēgām!

Tā saucamā Keyless Entry sistēma lietošanā ir ļoti vienkārša. Automašīna no aptuveni 1,2 metru attāluma pazīst saimnieku, kuram kabatā atrodas Renault atslēgas karte. Jūs vienkārši pieejat, atverat durvis un varat iekāpt. Lai iedarbinātu dzinēju, vispirms jāpiespiež sajūgs un/vai bremžu pedālis, pēc tam labajā pusē no stūres jānospiež Start poga. Tā pati poga izmantojama, lai motoru noslāpētu. Kad atslēgas karte attālinājusies noteiktā atstatumā no auto, durvis automātiski aizslēdzas.

Uz Laguna atslēgas kartes līdzās durvju atslēgšanas un aizslēgšanas taustiņiem (tas ir tāds kā rezerves variants) parādījies vēl trešais – follow-me-home taustiņš. Aizejot no mašīnas, ar to varat uz 15 sekundēm ieslēgt priekšējos starmešus, kas jums apgaismos ceļu līdz mājas durvīm.

Ar sportisku akcentu

Laguna komplektāciju sarakstā parādījies jauns apzīmējums – GT. Šo divu burtu kombinācija tradicionāli norāda uz auto sportiskumu. NEXT ekspertam bija iespēja par to pārliecināties. GT versijā zem motora pārsega atrodas divlitrīgs turbomotors, kas attīsta līdz 205 ZS jaudu, automobilim ir par 10 mm pazemināts klīrenss, stingrāka balstiekārta un speciāla modeļa Michelin zemprofila riepās apauti 17 collu vieglmetāla riteņi. Arī interjera noformējums adekvāts – sportiski reljefi sēdekļi ar stilīgu divkrāsu ādas apdari, atturīgi pelēks salons ar atsevišķiem alumīnija akcentiem, tostarp ātrumpārslēga rokturis darināts no alumīnija.

Gaitā

Salīdzinājumā ar Laguna bāzes komplektācijas mazliet pārspīlēti komfortablo gaitu GT versija patiešām šķiet sportiska. Lai gan viss ir relatīvs. Patiesībā šajā izpildījumā piekari var raksturot kā sportiskāko no komfortablajām. Palielinot balstiekārtas energoietilpību (par 2 mm resnāki amortizatori + stingrākas atsperes), Renault konstruktoriem izdevies piešķirt smagnējam automobilim stabilāku gaitu, kas nodrošina augstāku vadības precizitāti un ļauj braucējam vajadzības gadījumā veikt arī aktīvākus manevrus. Auto stingri turas līkumos. Laguna stūres reakcijas ir precīzas un prognozējamas.

Divi simti zirgu Renault turbomotora ganāmpulkā ir patiešām aizraujošs spēks. Normālā kustības režīmā tie ir mierīgi un gandrīz nemanāmi, taču vajadzības gadījumā momentāni spēj mesties galvu reibinošā skrējienā, nodrošinot solīdajam ģimenes universālam visnotaļ apskaužamu dinamiku (7,4 sekundēs no nulles līdz 100 km/h). Motora sportiskuma efektīvākai realizēšanai GT versija aprīkota ar sešpakāpju pārnesumkārbu, diemžēl tās slēgšanās mehānismam vēl joprojām trūkst folksvāgeniskās precizitātes...

Sākotnēji visai skeptiski novērtējām tehniskajos datos uzrādīto vidējo degvielas patēriņu, sak’, diez vai šādu izmēru auto ar tik sportiskām ambīcijām vispār var noturēties 10 litru (uz 100 km) robežās. Tomēr acīmredzot var. Tiesa, testa režīmā, braucot pieklājīgi dinamiskā stilā – bez rupjiem satiksmes noteikumu pārkāpumiem mūsu mašīnai pēc aptuveni 450 kilometru ceļojuma degvielas patēriņš gan stipri pietuvojās desmit litru robežai.

Renault drošības pakojums ir atbilstošs visaugstākajām prasībām. Atgādinām, ka Laguna II 2001. gadā kļuva par pirmo automobili, kas EuroNCAP drošības testos saņēma augstāko – piecu zvaigžņu – vērtējumu. Bet tagad auto ieguvis jaunākās paaudzes stabilitātes (ESP) un bremžu antibloķēšanas (ABS) sistēmas, kā arī efektīvākas darbības pretbuksēšanas sistēmu (ASR).

Secinājumi

Laguna II iemantojusi ērta un uzticama ģimenes automobiļa slavu, taču arī pēc modernizācijas nav kļuvusi par spilgtāko modeli klasē. GT versijā automobilis ieguvis mazliet veselīga sportiskuma.

Konkurence
Ford Mondeo

Nu jau piecus gadus Mondeo palicis nepārspēts vidējās klases līderis. Auto izceļas ar savu ietilpību un komfortu, gaitas īpašībām un vadāmību. Būtiski, ka Ford ir pievilcīgs klientiem ar plašu piedāvāto dzinēju gammu.

Vērtējums Dizains un kvalitāte 7
Tehniskais izpildījums 8
Vadītāja vieta 8
Komforts un aprīkojums 8
Cena 7
Kopējais 7,5

Tehniskie parametri

Renault Laguna Grand Tour GT

Virsbūves tipsPiecdurvju universāls
Vietu skaits5
Pašmasa (kg)1355
Gabarīti (garums, platums, augstums; mm)4713 x 1774 x 1439
Riteņu bāze (mm)2748
Klīrenss (mm)115
Bagāžnieka tilpums* (l)475/1515
Degvielas bāka (l)68
DzinējsČetrcilindru, benzīna, ar turbīnu
Darba tilpums (cm3)1998
Vārstu skaits16
Maksimālā jauda (ZS/apgr. min-1)205/5000
Maksimālais griezes moments (Nm/apgr. min-1)300/3000
PārnesumkārbaManuālā, sešpakāpju
Piedziņas tipsPriekšējo riteņu
Maksimālais ātrums (km/h)232
Dinamika 0 – 100 km/h (s)7,4
Vidējais degvielas patēriņš (l/100 km)8,6
Garantija2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma
Bāzes cena (Ls)11 700

* Piecu sēdvietu variantā/ar saliktiem otrās rindas sēdekļiem.

Par piedāvātajām testa iespējām pateicamies reģionālajai pārstāvniecībai Renault Baltic.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!