Tucson turpina korejiešu kompānijas Hyundai parketa džipu amerikānisko sēriju: vecākais brālis tika nokristīts par godu Arizonas štata lielākajai pilsētai Santafē, savukārt šis nosaukts otras lielākās – Tusonas (kur, starp citu, atrodas NATO galvenā aviācijas bāze) – vārdā.
Hyundai Tucson

Izskats

Abu Hyundai parketnieku līdzība nebeidzas ar Arizonas indiāņu vietvārdu izmantošanu nosaukumos. Uzreiz pamanāms, ka korejiešu dizaineri nav īpaši ņēmuši vērā estētu ironizēšanu par Santa Fe savdabīgo izskatu. Interesanti, ka arī pircēji to ir pieņēmuši un beigu beigās novērtējuši par gana labu. Tucson ir mantojis lielākā brāļa zīmīgos dizainiskos vaibstus. Atpazīstams raksturīgais silueta veidols, šķelmīgās lukturu acis, izspīlētie priekšējie spārni, savdabīgi profilētais dzinēja pārsegs, kā arī dažas sīkākas detaļas. Tiesa, Tuscon uz apaļīgā Santa Fe fona izskatās kā jauneklīgs, labi trenēts fizkultūrietis – tā siluets veidots stingrām, taisnām līnijām, bez nevajadzīga ārišķīga spožuma. Tā askētismu papildus izceļ matētās plastmasas apdares detaļas: masīvie buferi, platās riteņu arku uzlikas un durvju apakšas aizsargpaneļi. Tucson uzbūvēts uz sedana Elantra platformas. Tā riteņu bāze ir pat par vienu centimetru garāka nekā Santa Fe, tomēr pats automobilis – par 18 cm īsāks (galvenokārt uz saīsinātās aizmugures daļas rēķina) un par mata tiesu šaurāks par lielo brāli.

Salonā

Interjers iekārtots modernā stilā, gaišs un akurāts, bez liekas greznības. Lai gan priekšējais panelis izgatavots no visnotaļ parastas cietas plastmasas, virsmas soft-look faktūra diezgan veiksmīgi novērš lētuma iespaidu. Spilgtākā detaļa salonā ir falšalumīnija uzlika priekšējā paneļa vidusdaļā, kura ieskauj viduskonsoli un ātrumpārslēga pamatni.

NEXT novērēja, ka Tucson vizuāli šķiet mazāks, nekā ir patiesībā. Neraugoties uz saviem kompaktajiem izmēriem, tas interjera gabarītu ziņā nemaz īpaši neatpaliek no Santa Fe. Būtiski, ka ērtības var baudīt ne tikai priekšējie braucēji, bet arī aizmugurējie. Otrās rindas dīvānā bez lielas spiešanās var iekārtoties trijatā, turklāt pietiekami vietas būs arī aizmugurē sēdošo kājām. Korejiešu dizaineri lielu uzmanību veltījuši salona telpas racionālai izmantošanai – mantu glabātavu skaita un daudzveidības, kā arī salona transformācijas iespēju ziņā Tucson jau var līdzināties ar praktiskākajiem ģimenes universāliem.

Tucson salonā iespējams arī kāds interesants relaksācijas variants. Iedomājieties: jūs ar meiteni aizbraucat uz jūrmalu, novietojat auto uz kāpas ar skatu uz jūru, sabīdāt uz priekšu sēdekļus, noņemat pagalvjus un nolaižat horizontāli atzveltnes... Kuš, kuš, neapsteidziet notikumus! Šādā divvietīgā buduārā, sēžot uz aizmugurējā sēdekļa ērti izstieptām kājām, jūs malkojat iemīļoto dzirkstošo dzērienu (dzēriena glāzes malkošanas starplaikos var novietot glāžu turētājos vidējā elkoņu balstā) un mierīgi vērojat saulrietu. Romantiski, vai ne?...

Bagāžnieks

Pasažieru salona paaugstinātās ietilpības un saīsinātās auto pēcpuses dēļ, atverot piektās durvis, aizmugurē neieraudzīsiet izcili apjomīgu bagāžnieku, tomēr tur pilnīgi pietiek vietas ģimenes piknikam nepieciešamajām mantām. Zem bagāžnieka grīdiņas virs rezerves riteņa ir diezgan ietilpīga, vairākos nodalījumos sadalīta šālīte obligātajam auto aksesuāru komplektam. Atsevišķi atverams aizmugurējo durvju stikls atvieglo sīkās bagāžas ielikšanu. Ja kādreiz nepieciešams transportēt lielformāta kravu, aizmugurējo sēdekļu rindu iespējams salocīt, salona aizmugurē iegūstot jau visnotaļ apjomīgu bagāžas telpu ar pilnīgi līdzenu grīdu.

Pilna pakete

Korejiešu labāko tradīciju garā Tucson bāzes aprīkojumā iekļauts gandrīz vai viss, ko sirds var vēlēties, proti, daudzas tādas lietas, ko citi konkurenti piedāvā par papildu samaksu. Pasīvās drošības komplektā ir gan frontālie, gan sānu pneimospilveni, bremžu antibloķēšanas sistēma (ABS) un pretizslīdēšanas sistēma (Traction control). Diemžēl pagaidām Hyundai nepiedāvā elektronisko gaitas stabilizācijas sistēmu (ESP).

Savukārt komforta paketē ietilpst gaisa kondicionieris, elektriskie logu pacēlāji visiem četriem sānu logiem, sēdekļu, spoguļu un priekšējā stikla lejas daļas elektoapsilde. Elektoapsilde nepieciešama, lai novērstu logu tīrītāju piesalšanu ziemā.

Vadītāja vietā

Tucson vadītāja sēdeklis ir formīgs un šķiet gana ērts. Augsta sēdvieta nodrošina labu ceļa pārskatāmību. Manevrējot atklājas, ka kupli izliektie priekšējie spārni ļauj vieglāk kontrolēt mašīnas gabarītus. Sēdeklis regulējams elementāri – tam maināms tālums, atzveltnes leņķis un padibeņa slīpums –, tomēr arī ar šādām pieticīgām iespējām izdodas ieregulēt braukšanai piemērotu sēdpozīciju; maināms stūres augstums.

Vadītāja vietas iekārtojums ir vienkāršs un loģisks, tāpēc pirms brauciena sākuma nav nepieciešama speciāla adaptācija. Vienīgi pirms došanās neceļos būs jāizpēta taustiņu rinda pa kreisi no stūres kolonnas, lai izvēlētos nepieciešamo transmisijas darba režīmu.

Mērinstrumentu panelis ir oriģināli sakārtots, ar apaļu spidometru centrā un diviem palīgskalu pusmēnešiem abās tā pusēs – labi lasāms un informatīvi izsmeļošs. Salona atpakaļskata spogulī ierīkotajam digitālajam kompasam gan vairāk ir dekoratīva nekā praktiska nozīme.

Gaitā

2,7 litru spēka agregāts vairāk piemērots kruīza režīmam – darbojas mierīgi un klusi, nodrošina apmierinošu dinamiku, taču motors nav sevišķi dedzīgs. To nekādi nevar attaisnot ar zemu griezes momentu, vismaz ražotāja tehniskajos datos uzrādītais šķiet pilnīgi pietiekams. Daļēji vainojama varētu būt nedaudz miegainā automātiskā pārnesumkārba. Pat grūti noticēt, ka tā aizlienēta no sportiskā radinieka Hyundai Coupe.

Jau filozofiski šāds parketnieks paredzēts galvenokārt ekspluatācijai pilsētas ielās un uz asfaltētiem lielceļiem, tāpēc arī tā balstiekārtas regulējums ir adekvāts. Starp citu, Tucson piekares sistēmas izstrādē ir piedalījušies Porsche inženieri. Tas ir jūtams. Automobilis turas uz ceļa stingri un stabili, līkumos nešķiebjas, dažbrīd pat liekot pat aizmirst tā džipisko sūtību. Tiesa, nevar prasīt, lai tūres reakcijas būtu tik asas kā sporta mašīnai...

No bezceļiem tomēr izvairieties!

Normāli Tucson transmisija 99% griezes momenta pievada priekšējiem riteņiem, bet to izbuksēšanas gadījumā elektronikas kontrolētais starptiltu viskosajūgs veic vilkmes spēka pārdali. Šī gudrā pilnpiedziņas sistēma un paaugstinātais klīrenss gan ļauj reizumis, piedzīvojumus meklējot, nobraukt no cietā ceļa seguma, taču īstam bezceļam automobilis nav piemērots. NEXT pārliecinājās, ka irdenās smiltīs, stiegošos dubļos un citās šaurās bezizejas situācijās transmisijas elektronika nepalīdz, bet starptiltu viskosajūga bloķēšanas iespēja šādos gadījumos ir noderīga kā mironim plāksteris.

Secinājumi

Gan psiholoģiski, gan cenas ziņā Hyundai Tucson šķiet pieejamāks nekā Santa Fe. NEXT uzskata, ka tieši šis varētu būt īstenais Mitsubishi Outlander, Nissan X-trail un tiem līdzīgo parketa džipu sāncensis.

Tehniskie parametri

Hyundai Tucson
Virsbūves tipsPiecdurvju universāls
Vietu skaits5
Pašmasa (kg)1600
Gabarīti (garums, platums, augstums; mm)4325 x 1795 x 1730
Riteņu bāze (mm)2630
Klīrenss (mm)195
Bagāžnieka tilpums (l)*644/1856
Degvielas bāka (l)65
DzinējsSešcilindru V veida, benzīna
Darba tilpums (cm3)2656
Vārstu skaits24
Maksimālā jauda (ZS/apgr./min)175/6000
Maksimālais griezes moments (Nm/apgr./min)241/4000
PārnesumkārbaAutomātiskā, četrpakāpju
Piedziņas tipsPastāvīga pilnpiedziņa
Maksimālais ātrums (km/h)180
Dinamika 0 – 100 km/h (s)10,5
Vidējais degvielas patēriņš (l/100 km)11,6
Garantija2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma
Bāzes cena (Ls)15 000

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!