Hyundai ar Sonata vēlreiz apliecina, ka korejiešu autoražotāji ar saviem produktiem vairs necenšas tikai bikli atgādināt par savu eksistenci, bet nu jau, ar elkoņiem grūstīdamies, visnotaļ apņēmīgi cīnās par pozīcijām Eiropas tirgū.
Hyundai Sonata

Izskats

Pirmajā acumirklī, satiekoties ar jauno Hyundai Sonata, iestājas tāds kā apjukums. Kurā tad klasē korejiešu sedans tagad startē? Tas šķiet neparasti liels. Un, kā izrādās, ir jau arī. Lai gan sestā sonāte joprojām teorētiski pārstāv vidējo klasi jeb tā saucamo D segmentu, t. i., konkurē ar Mazda6, Opel Vectra un citiem populāriem ģimenes automobiļiem, virsbūves garuma ziņā tā gandrīz sasniegusi (–18 mm), bet platumā jau par mata tiesu pāraugusi E klases Mercedes-Benz. Lepni!

Līdzīgi daudziem mūsdienu spēkratiem, kas ražoti Dienvidkorejā un tiek importēti uz citiem pasaules reģioniem, arī jaunā Sonata nepārprotami veidota kā tipisks globālā tirgus produkts – tās dizains ir uzsvērti neitrāls, kosmopolītisks, bez atgādinājuma par ražotāja austrumniecisko izcelsmi un īpaši oriģināliem akcentiem. Tomēr, sekojot savas klases labākajiem paraugiem, sedana dinamiskajam siluetam izdevies piešķirt arī nedaudz atturīgas elegances.

Salonā

Hyundai Sonata salons ir plašs, gaišs un patīkams, līdzīgi ārienei – bez nevajadzīga spožuma. Iepriecina tas, ka korejiešiem beidzot izdevies atteikties no skumjās pelēcības, kas bija raksturīga iepriekšējo paaudžu automašīnām. Tiesa, tas gan vairāk attiecas uz noskaņu, nevis uz krāsu. Arī šajā interjerā joprojām dominē pelēkie toņi, taču salons it kā sadalīts divos līmeņos, kur augšējais – tumšais – rada lietišķu noskaņu, kamēr apakšējā – gaišā – daļa piešķir telpai patīkamu mājīgumu. Salona apdare ir akurāta, taču materiāli... nu kā jau tipiskā budžeta klases mašīnā – zem soft look faktūras nomaskēta cieta plastmasa un ikdienišķas kvalitātes drapērijas. Viduskonsoles aprīkojums – klimata kontroles pults un audio centrs – izrādās jau iepriekš pazīstams. Pilnīgi analogi bija NEXT nesen aplūkotajam Kia Sportage (interesanti, ka tā dvīņubrālim Hyundai Tucson – nē). Standarta komplektā ietilpst magnetola ar sešu disku mainītāju, ārējo pastiprinātāju un septiņu skaļruņu audio sistēmu. Šis aprīkojums spēj radīt pietiekami spēcīgu muzikālo fonu, taču piedāvā visnotaļ viduvēju skanējuma kvalitāti...

Sonata sēdekļi ir plati un stingri, ar visai formālu sānu noturību. Otrās rindas platajā dīvānā var ērti sasēsties trijatā – salona platums ļauj diezgan brīvi līdzās savietot trīs pilnizmēra dibenus, turklāt pat aiz raženāka auguma vadītāja vēl paliek gana vietas arī pasažieru kājām.

Iespaidīga apjoma (462 litri) bagāžniekā ērti sapakojama mantība vairāku dienu ģimenes piknikam vai arī ievietojams pusaudžu velosipēds neizjauktā veidā. Būtiski, ka kravas telpas ietilpību vajadzības gadījumā vēl iespējams palielināt uz salona rēķina, proti, aizmugurējā atzveltne ir nolaižama; tā dalās attiecībā 40:60.

Vadītāja vietā

Vieta kreisajā pusē pie stūres nesaista ar savu atraktivitāti. Tā ir, kā angļi saka, vienkārša kā brokastu galds ar šķīvi un elementāru galda piederumu pāri – dakšiņu un nazi – komplektā. Priekšējais panelis glīti sakārtots, vadības slēdži un sviras pa rokai, viegli sasniedzami. Tiesa, arī vadītāja sēdeklis šķiet kā krēsls pie brokastu galda: pašos pamatos tas, protams, izpilda savas funkcijas, taču ir pārlieku plakans, ar nepietiekamu sānu noturību un vāju stilbu atbalstu. Toties šādā beņķī ir viegli iesēsties, kā arī vienkārši no tāda tikt laukā.

Mērinstrumentu blokā līdzās novietotas trīs apaļas skalas: tahometrs, spidometrs un termometra un degvielas līmeņa rādītāja apvienotais apalītis. Savukārt spidometra, kura rādījumu nozīmību akcentē metāliska aploce, apakšējā sektorā iekārtots auto bortdatora ekrāniņš. Visa informācija panelī ir ērti pārskatāma un saprotama.

Gaitā

Pirmais, kas pārsteidz starta brīdī, ir spējš lēciens... Par strauju atlaists sajūgs? Palēninātā atkārtojumā konstatējam, ka vaina nav vis sajūgā, bet gan akseleratora pedālī. Tas ir tik jutīgs, ka pastāvīgi jāuzmanās, lai neiemītu par sparīgu. Theta – Hyundai jaunās dzinēju līnijas 2,4 litru motors (pagaidām vienīgais iespējamais Sonata spēka agregāts) – ir kluss, labi izbalansēts un griežas sparīgi kā šujmašīna. Nu labi, labi, tā jaudas parametri varbūt arī nav paši iespaidīgākie klasē, taču ir pilnīgi apmierinoši šādas koncepcijas ģimenes sedanam.

Otrais, ko nevar nepamanīt, dodoties ar jauno sonāti ielās, ir klusums salonā. Pie zemiem apgriezieniem motors gandrīz nav dzirdams, netraucē arī rites/ceļa trokšņi. Hyundai neslēpj savu lepnumu par šo izdošanos, jo skaņas un vibrācijas izolācijas jomā par paraugu izmantoti Lexus modeļi.

Jaunās Sonata stūres reakcijas ir asas un precīzas, balstiekārtas regulējums – neitrāls. Automobilis uz ceļa ir stabils un stingrs. Piekare labi slāpē sīkus ceļa nelīdzenumus, tomēr lielākās grambās un uz lielpilsētas bruģa parādās jūtams drebelīgums. Tiesa, pieaugot ātrumam, gaita pamazām atkal izlīdzinās.

Augsts kvalitātes reitings

Pēc autoritatīvā amerikāņu izdevuma Consumer Report jaunākajiem datiem, Hyundai Sonata atzīts par vienu no drošākajiem un uzticamākajiem automobiļiem. Tam vidēji reģistrēti tikai divi bojājumu gadījumi uz 100 automšīnām. Consumer Report ziņo, ka pēdējā laikā kopumā ievērojami paaugstinājusies Hyundai markas automašīnu kvalitāte un korejieši patlaban uzticamības ziņā ieņem ceturto vietu aiz japāņu trijotnes Subaru, Infinity un Lexus.

Tas, protams, ir amerikāņu pētījums, kur runa ir par aizokeāna ekspluatācijas apstākļiem. Gribat – ticat tam, gribat – ne, taču gan jau daļa patiesības tur ir...

Secinājumi

Miermīlīgam lietotājam, kas auto pērk par savu naudu un kam ietilpība un aprīkojums ir nozīmīgāks nekā vadības prieks, Sonata varētu būt ļoti saprātīga izvēle. Par korejiešu kvalitāti nav jāuztraucas, jo Hyundai piedāvā piecu gadu garantiju.

Konkurence
Seat Toled

Pie klases nepiederīgā, neparasti spilgtā spāņu dizaina koncepcija droši vien nobiedējusi ne vienu vien konservatīvi noskaņotu ģimenes tēvu, taču Toledo stils un funkcionalitāte saista jaunus un aktīvus ļaudis.

Vērtējums

Dizains un kvalitāte7
Tehniskais izpildījums8
Vadītāja vieta7
Komforts un aprīkojums7
Cena7
Kopējais7

Tehniskie parametri

Hyundai Sonata 2,4 GL
Virsbūves tipsČetrdurvju sedans
Vietu skaits5
Pašmasa (kg)1538
Gabarīti (garums, platums, augstums; mm)4800 x 1832 x 1475
Riteņu bāze (mm)2730
Klīrenss (mm)150
Bagāžnieka tilpums (l)462
Degvielas bāka (l)70
DzinējsČetrcilindru, benzīna
Darba tilpums (cm3)2359
Vārstu skaits16
Maksimālā jauda (ZS/apgr. min-1)161/5800
Maksimālais griezes moments (Nm/apgr. min-1)219/4250
PārnesumkārbaManuālā, piecpakāpju
Piedziņas tipsPriekšējo riteņu
Maksimālais ātrums (km/h)213
Dinamika 0 – 100 km/h (s)8,9
Vidējais degvielas patēriņš (l/100 km)8,5
Garantija5 gadi vai 150 000 km
Bāzes cena (Ls)12 500

Par testam piedāvāto auto pateicamies firmai Skandi Motors.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!