Foto: Publicitātes foto

Kompānija BMW pašlaik Kalifornijā notiekošajā Peblbīčas automobiļu pasākumā prezentējusi jaunu versiju "BMW 2002 Hommage" konceptam, kas turpina godināt vācu autoražotāja turbopūtes dzinēju vēsturi.

Iepriekšējais "BMW 2002 Hommage" prototips tika parādīts maijā. Savukārt jaunais turpina tā ideoloģiju, un atšķiras ar oranžas un melnas krāsas kombinācijas virsbūves krāsojumu. Autoražotājs oficiāli neatklāj detalizētāku informāciju par prototipa tehniskajiem risinājumiem, tomēr ārvalstu medijiem izdevies noskaidrot, ka par pamatu šim spēkratam izmantots jaunais "BMW M2" modelis.

"BMW M2" tiek komplektēts ar 370 zirgspēku jaudīgu trīslitru turbopūtes sešcilindru dzinēju. Tas ļauj mūsdienīgajam BMW no vietas līdz 100 km/h paātrināties 4,3 sekundēs un maksimāli sasniegt 270 km/h.

1973. gadā "BMW 2002 Turbo" bija pirmais sērijveida automobilis Eiropā ar turbopūtes dzinēju – tā divlitru agregāts attīstīja 170 zirgspēku jaudu un 240 ņūtonmetru griezes momentu. Pavisam šīs modifikācijas spēkrats tika izgatavots tikai 1672 vienībās.

Savukārt nākamais BMW panākumi ar turbopūti bija F-1 čempionātā, kad 1983. gadā čempiona titulu ar BMW turbopūtes dzinēja aprīkotu formulu izcīnīja Nelsons Pikē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!