Lai arī "Volvo" savulaik epizodiski ir ņēmis dalību vienā otrā autosporta disciplīnā, par sportiskiem zviedru autobūves lepnuma ražojumus nedzird saucam pat šī zīmola kvēlus cienītājus. Pat neskatoties uz to, ka modeļu klāstā ir tādi zvēri kā "T6" jaudīgās modifikācijas, "premium" automobiļu grupā "Volvo" drīzāk ir pielipusi tāda kā opīšu spēkrata aura. Tūlīt gan jāatzīst, ka "Volvo" tomēr izvēlas dažāda vecuma ļaudis, bet tādi, kam brauciena komforts un izslavētā šī zīmola drošība ir svarīgāka par krustojumu kariņiem un azartisku vadāmību.

Foto galerija

Iespējams, ka jaunais vidējās klases modelis, kas tapis jau formāli atrodoties zem ķīniešu "Geely" tupeles, šo to "Volvo" imidžā pamainīs. Jauno sedanu "Volvo S60" par sportisku jau paspējuši atzīt gan britu, gan vācu, kā arī krievu un citu valstu kolēģi, tostarp arī Latvijas žurnālisti, kuri pavasarī pabija modeļa braukšanas prezentācijā Portugālē. Savukārt "DELFI Auto" iepazīt jaunāko no "Volvo" devās uz Veronu Itālijā, kur rudenī notika universāļa "V60" braukšanas pirmizrāde.

Dizains

Kā jau vienmēr, kad runa ir par "meitām, mātēm un kleitām" jeb mūsu gadījumā par kārtējā noprovētā auto dizainu, subjektīvisma moments ir vislielākais. Man "V60" no skata patīk un šķiet arī visnotaļ sportisks, cik jau nu vispār tā var izskatīties universālis. Ķīļveida priekšpuse ar it kā pretvēja atpakaļ pieglaustiem lielajiem lukturiem un miglas lampu ligzdām. Augstu uzrauta sānlogu apakšējā mala, kas gludos kā rikšotājam sānus padara vizuāli spēcīgus. Tūlīt aiz pirmās rindas sēdētāju galvām strauji lejup krītoša sānlogu augšējā līnija, kas, satikusies ar apakšējo, tradicionāli ja ne plašo, tad vismaz ne mazo, bagāžnieka sānloga daļu pārvērš šaurā vēdlodziņā. Manuprāt, stilīgi un nudien dinamiski izskatās jaunais "V60".

Cita lieta, ka es būtu vēlējies mazāk bižutērisku efektu no alumīniju atgādinošu krāsu plastmasām auto priekšdaļā. Nu vismaz gribētos, lai šie dekoratīvie elementi izskatās cēlāk, tātad runa ir par izmantotajiem materiāliem. Jāatzīst, ka jaunais "Volvo" vidusklases auto (gan "S60", gan "V60") ir pagātnē atstājis daudz no "Volvo" tradicionālā skandināviskā vēsuma un atturības.

Salonā var atrast gan jaunus risinājumus, gan jau iepriekš citos "Volvo" manītus elementus, taču kopumā iekšpusei piemīt kvalitātes un elegances sajūta. Īpaši, ar gaišas ādas salonu. Iepriecināja, ka zviedri ir "norakstījuši" priekšējā paneļa virspusē izbīdāmo informatīvo ekrānu, kāds joprojām ir arī agrāk atjaunotajā flagmanī "S80", un beidzot to iebūvējuši tur, kur pienākas. Proti, viduskonsolē.

Tehnika

Nereti sportiskas dinamikas piepildīts izskats tiek dots automobiļiem, kas pēc rakstura izrādās nemaz nav sportiski. Ko tad šai ziņā piedāvā jaunais "V60"?

Prezentācijā izsniegtajos "Volvo V60" materiālos figurēja tikai četri, bet jau tagad "Volvo" Latvijas mājas lapā ir atrodama cenu lapa ar septiņiem motoriem. Sākums, attiecīgi arī zemākā iespējamā cena, ir par "T3" modifikāciju ar 150 Zs vērtu 1,6 l benzīna turbo agregātu. Cenu hierarhijas ziņā seko vēl divi benzīnnieki – "T4" jeb tā paša 1,6 l motora 180 Zs versija un apzīmējuma ziņā pašlaik atšķirīgi izceltais 2.0T – četrcilindru tiešās iesmidzināšanas turbomotors ar 203 zirdziņu jaudu.

Nākamais pakāpiens cenu kalnā ir "D3" (163 Zs), kas ir labi pazīstamā "D5" pieccilindru rindas dīzeļa līdz 2,0 l darba tilpumam samazināta versija. Vēl pakāpi augstāk cenu kāpnēs ir divlitru benzīnnieka kaujinieciskākais 240 Zs agregāts jeb "T5". Visbeidzot motoru plejādi noslēdz slavenais "D5" (205 Zs) un ambiciozā topversija "T6" (304 Zs). Ar visiem motoriem, izņemot vienīgi pašu vājāko "T3" un pašu jaudīgāko "T6" ir transmisijas izvēles iespēja. Benzīnniekiem manuālā sešpakāpju vai ar "Ford" modeļiem unificētais "Powershift" robots, bet dīzeļiem manuālā jeb sešpakāpju automāts "Geartronic". Jāpiebilst, ka "AWD" pilnpiedziņa ar "Haldex" viskosajūgu, kāds ir arī ne vienam vien visu riteņu piedziņas konkurentam, "V60" pieejama tikai greznajā un salīdzinoši dārgajā "T6" variantā, kā arī krietni liberalizētajā "D5" dīzeļmašīnā.

Kaut kad zem "V60" motora pārsega vajadzētu parādīties arī ekonomiskajam un ekoloģiskākajam 1,6 l litru "DRIVe" dīzelītim ar šķietami pieticīgiem 115 Zs. Tāds agregāts ir dažiem vecākajiem "Volvo" modeļiem un ir paredzēts arī sedanam "S60".

Ja ķīniešu klātbūtni "V60" praktiski nejūt, tad pieminētā "Powershift" transmisija nebūt nav vienīgā atblāzma no "Ford" laikiem. Divlitru benzīna motors arī nāk no līdzšinējā stratēģiskā partnera un kopīgas lietas var atrast arī citur jaunā auto uzbūvē.

Toties stūres iekārta, kā arī piekares regulējumi un pārveidojumi gan "V60", gan arī "S60" ir tādi kā "Volvo" ir ļāvis aizmirst. Proti, orientēti uz sportiskumu. Balstiekārta ir netipiski stingra un stūre īsa. Vai esat kādreiz sastapuši sērijveida "Volvo" ar tik īsu stūri – 2,5 apgriezieni no atdures līdz atdurei? Gandrīz kā "Alfām". Atliek piebilst, ka ierastā "Volvo" mīkstā komforta cienītāji var piemaksāt par elektriski regulējamiem "Four С" amortizatoriem, kas ļaus izvēlēties trīs dažādus režīmus "Sport", "Comfort" un "Advanced" – līdzīgi kā "Opel Insignia".

Stāsts par "V60" tehniku būtu nepilnīgs, ja kaut vārdu nebilstu par "Volvo" jājamzirdziņu – drošību. Jau bāzē "sešdesmitnieki" ir aprīkoti ar automātisko bremzēšanas sistēmu "City Safety", kas papildināta ar gājēju uzmanīšanas sistēmu, spēj ieraudzīt katru knēveli augumā virs 80 cm un patstāvīgi bez vadītāja iejaukšanās apturēs auto, novēršot nejaušu uzbraukšanu gājējiem. Tiesa, ja vien auto ātrums tādā brīdī nepārsniegs 35 km/h. "V60" ir aprīkots ar vēl daudz un dažādām aktīvās drošības sistēmām, tanī skaitā tādu, kas signalizē ar skaņu un sēdekļa vibrāciju, ja vadītājs bez pagrieziena signāla ieslēgšanas pārkāpj braukšanas joslu līnijas, jeb vienkārši, autoprāt, neadekvāti strauji maina trajektoriju. Tas domāts, lai novērstu iemigšanu pie stūres.

Brauciena iespaidi

"DELFI Auto" Veronas apkārtnē īsās testu programmas ietvaros paspēja izmēģināt tikai divus "Volvo V60". Toties, mūsuprāt, cenas un iespēju ziņā tās bija vienas no interesantākajām modifikācijām.

Vispirms sīku itāliešu ciematu labirinti un tos savienojoši kalnu celiņi tika izbraukti ar spēcīgāko 1,6 litru mašīnu (180 Zs), kas bija aprīkota ar "Powershift" transmisiju. Šis "Volvo" ir cietāks nekā līdzšinējie šīs markas automobiļi, taču piekares stingrībai būs liels pluss to vērtējumā, kuriem "Volvo" arsenālā varbūt pietrūka labu vadāmības īpašību. Jaunais "V60" brauc kā pa diedziņu. Atbildes uz stūres pagriezieniem ir ātras un ļoti precīzas, turklāt īsā stūre ļauj izjusti baudīt piekares atzīstamo regulējumu un ar smeķi izgaršot "V60" pat ar šādu nebūt ne azartisku motoru. Jaudas normālai braukšanai, protams, pietiek un pat pāri paliek, taču par sportisku "V60" universāli ar šo motoru nekādi nenosaukt. Prieku šoreiz sniedz nevis plika jauda, bet gan iespēja beidzot izjusti stūrēt arī "Volvo". Par "Powershift" tikai atzinīgus vārdus rakstīju jau pēc tikšanās ar "Ford Mondeo", varu tikai atkārtot uzslavas šai transmisijai.

No ne tās patīkamākās puses atklājās vien degvielas patēriņš. Pēc 100,1 km veiktās distances, borta dators parādīja 11,3 l/100km. Šķita daudz. Lai gan – vidējais kustības ātrums arī bija mazs – 38 km/h. Kā jau iepriekš tika minēts, pārsvarā pa Veronas apkārtnē izkaisītu ciematiņu šaurajām ielām un turienes kalnaino ceļu serpentīniem.

Pēc tam, mazliet īsāka distance – 86,5 km tika nobraukti ar "D3" jeb 163 Zs dīzeļauto, kas bija komplektēts ar manuālo pārnesumkārbu. Vidējais ātrums gandrīz divreiz lielāks (61 km/h) un arī degvielas patēriņš visnotaļ normālās robežās – 7,4 l/100km. Vadāmība raisīja tik pat patīkamas izjūtas, bet, pēc 'Powershift" baleta, štepselēšanās ar rokas kārbu kopējo patiku īpaši nevairoja. Tiesa, jāatzīst, ka manuālā slēdzas precīzi un viegli, poētiski izsakoties, pat zīdaini.

Mazliet neizdevās līdz galam saprast līniju pārkāpšanas drošības sistēmu. Dažbrīd tā signalizēja, kad šķietami neko bīstamu pie stūres neizdarīju, dažreiz nereaģēja, ja viduslīniju bez pagrieziena ieslēgšanas pārkāpu apzināti. Jāpiebilst, ka starptautiskie testu braucieni saspiestās programmas dēļ nereti ir pārāk īsi, lai auto iepazītu nopietnāk.

Uz "V60" skatoties rodas iespaids, ka aizmugures sēdeklī jāsēž galvu pieliekušam. Nekā tamlīdzīga. Galvas zonā vietas ir pietiekami arī augumiem nedaudz virs vidējā, jo sānloga ātri lejup krītošā līnija ir pamanāmāka un atšķiras no patiesās jumta līnijas. Tiesa, "V60" nav starp ietilpīgākajiem savas klases paraugiem. Ne salona aizmugures daļā, ne bagāžas telpas platībās. Toties aizmugures sēdekļi ir variējami pieaugušajiem un bērniem, bagāžnieka mantu glabāšanas organizācijas sistēma ir pelnījusi atzinību (skat. pievienotos foto) un kopējā ietilpība, ja nav papildu pasažieru, ir cienījama.

"V60", manuprāt, izskatās sportiskāk nekā sedans "S60", kam strupā aizmugures daļa laupa to vieglumu, kāds prasītos īsti sportiskam dizainam. Šajā ziņā "V60" ir pārāks, taču jau pieminētās bižutērijas uzkrītošā klātbūtne priekšpusē liedz pievienot piekto zvaigznīti. Tehnika ir pelnījusi vismaz četras zvaigznes par ritošo daļu un vadāmību. Pieļauju, ka pabraucot ar jaudīgākiem motoriem gribēsies vērtējumu celt. "V60" nav čempions ne ietilpībā, ne attiecīgi komforta ziņā kopumā, bet salonā sēdošo aizsardzības teorētiskais potenciāls, komforta aprīkojums un arī rites komforts neļauj likt mazāk par četrām zvaigznēm. Tā nu iznāk, ka vienīgi par izvēles iespējām un cenas attiecību esmu gatavs likt maksimālo vērtējumu. Motoru un kārbu izvēle ir gana plaša un dažādām vēlmēm piemērota, bet cenas uz galveno "Premium" konkurentu fona ir pat saistošas.

Tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

 Volvo V60
Garums (mm)4628
Platums (mm)1865 (bez spoguļiem)
Augstums (mm)1484 (ieskaitot "haizivs" spuru)
Riteņu garenbāze (mm)2776
Klīrenss (mm)136
Bagāžnieka tilpums (l)430
Pašmasa (kg)1533 - 1741
Apgriešanas diametrs (m)11,3
MotoriD3 (1984 cm³) 5-cilindru rindas turbo dīzelis
maks. jauda 163 Zs pie 2900 apgr./min.
maks. grieze 400 Nm no 1400-2850 apgr./min.
D5 (2400 cm³) 5-cilindru rindas turbo dīzelis
maks. jauda 205 Zs pie 4000 apgr./min.
maks. grieze 420 Nm no 1500-3250 apgr./min.
2.0T (1999 cm³) 4-cilindru benzīna turbo
maks. jauda 203 Zs pie 6000 apgr./min.
maks. grieze 300 Nm no 1750-4000 apgr./min.
T6 (2953 cm³) V6 benzīna turbo
maks. jauda 304 Zs pie 5600 apgr./min.
maks. grieze 440 Nm no 2100-4200 apgr./min.
PiedziņaD3-FWD; D5-FWD vai AWD; 2.0T-FWD; T6-AWD
ĀtrumkārbasAtkarībā no motora MT6 vai AT6
Maksimālais ātrums (km/h)D3 MT6-220; D5 MT6-230; 2.0T MT6-235; T6 AT6-250
Dinamika 0-100 km/h (s)D3 MT6-9,4; D5 MT6-7,9; 2.0T MT6-7,9; T6 AT6-6,2
Degvielas patēriņš jauktā režīmā (l/100 km)D3 MT6-5,5; D5 MT6-5,4; 2.0T MT6-8,1; T6 AT6-10,2
Degvielas tvertnes tilpums (l)67,5
BremzesPriekšā ventilējamas diskuAizmugurē disku
Bremzēšanas ceļš no 100-0 km/h (m)37
CO2 emisijas (g/km)D3 MT6-144; D5 MT6-142; 2.0T MT6-189; T6 AT6-237

Konkurentu izmēri

 garumsplatumsaugstumsrit. g-bāze
Volvo V604628186514842776
Mercedes C-Klasse T-Modell4596177014592760
BMW 3.sērijas Touring4527181714182760
Audi A4 Avant4703182614362808
SAAB 9-3 Sport Combi4663176314962675

Cenas eiro

Volvo V60 T3 (150 Zs) FWD 6MTno 27 942
Volvo V60 T4 (180 Zs) FWD 6MTno 29 636
Volvo V60 2.0T (203 Zs) FWD 6MTno 31 062
Volvo V60 T5 (240 Zs) FWD 6MTno 33 727
Volvo V60 T6 (304 Zs) AWD 6AT47 484
Volvo V60 D3 (163 Zs) FWD 6MTno 32 877
Volvo V60 D5 (205 Zs) FWD 6MTno 35 541
Volvo V60 D5 (205 Zs) AWD 6ATno 39 432
Mercedes C-Klass T-Modell (C 180 CDI)no 34 070
BMW 3.sērijas Touring (316i)no 29 560
Audi A4 Avant (1,8 TFSI)no 30 591
SAAB 9-3 Sport Combi (2,0 LPT)no 27 100


Piedāvājam noskatīties video ar "Volvo V60". Spiediet peles klikšķi uz tālāk redzamā attēla, lai aktivizētu video straumējumu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!