Foto: DELFI
Ar šāgada sākumu tirdzniecībā Latvijā nonācis atjauninātais "Toyota Avensis" modelis, kas Eiropas tirgum tika prezentēts aizvadītā gada septembrī notikušajā Frankfurtes autoizstādē.

Dizains

"Avensis" (arī Wagon") izskats abās pirmajās paaudzēs bija salīdzinoši neuzkrītošs, var pat teikt pelēcīgs, bet 2008.gada Parīzes autošovā prezentētā trešā paaudze jau sāka uz kaut ko pretendēt arī dizaina jomā. Šopavasar līdz Latvijai nonākušais trešās paaudzes "Avensis" tagad ir uzlabots ar LED diožu gaismām gan priekšā, gan aizmugurē un ksenoniem. Ir pamainīta radiatora reste, izceļot "Toyota" logo. Uz pārveidoto bamperu rēķina garumā auto ir pastiepies par 35 mm un izskatās slaidāks. Kopumā pārveidojumi ļauj "Avensim" kaut cik turēties līdzi laikam, taču uz konkurentu fona kopumā arī uzlabotais "Avensis" nav starp dizaina ziņā interesantākajiem eksemplāriem.

Foto: DELFI

Tehnika

Līdz ar "facelift" nākušu tehnisko uzlabojumu nav daudz. Nozīmīgākais ir pārstrādātais 2,0 l tilpuma D-4D dīzeļmotors, kas, spriežot pēc tehniskajiem datiem, ir ņiprāks, bet degvielu patērē mazāk nekā priekšgājējs. Izmēģinātais 2,2 l D-CAT dīzelis nav mainījies. Taču, manuprāt, zem 10 sekundēm ieskrējienā līdz simtam taču tāpat ir gana pietiekami. Automāts, pedāli strauji triecot grīdā, pārnesumus knābā naski un diezgan nemanāmi, taču rāmākos paātrinājuma režīmos, kā parasti braucam ikdienā, gribētos tomēr fiksāku reakciju uz vadītāja komandām. Uzlabotā trokšņa izolācija motortelpā ir jūtama – kārbas darbību dzird vairāk nekā motoru. Uz mūsu bedrainajiem ceļiem arī piekares trokšņi salonā dzirdami labi, tā ka augt vēl ir kur. Nulles punktā stūre patīkami stingra, bet uz pagriezieniem joprojām prasās informatīvāks pretspēku.

Foto: DELFI

Komforts

"Avensis Wagon" nav starp pašiem ietilpīgākajiem klasē, taču pietiekami plaša telpa vairākumam lietotāju pieejama abās sēdekļu rindās. Bagāžas nodalījums organizēts labi, domājot gan par sīklietu novietošanu, gan lielāku mantu pārvadāšanu. Jau no otrā aprīkojuma līmeņa (tādu pavisam ir pieci) pieejams "Toyota Touch" skārienjūtīgais multifunkcionālais displejs, kas paver plašas informatīvās un izklaides iespējas (līmenis aug līdz ar aprīkojuma pakāpēm). Te nu daļa konkurentu var ņemt piemēru. Taču nav skaidrs, kāpēc "Toyota" joprojām pat vidējās klases modelī atsakās ieviest pagrieziena rādītāju, kas uz pieskārienu atbild ar trim lampiņas mirkšķiem. Gaita visnotaļ komfortabla pat ar ne tām ikdienišķākajām 17 collu riepām.

Foto: DELFI

Izvēle / cena

Motoru klāsts gana plašs. Automātiskās slēgšanās iespējas pieejamas gan benzīna, gan dīzeļu cienītājiem, bet veseli pieci aprīkojuma līmeņi paver ļoti plašas iespējas izvēlēties sev visatbilstošāko. Jābilst, ka pat bāzīte "Linea Terra" ir pietiekami labi ekipēts auto, taču tad jāiztiek bez "Toyota Touch" iespējām. "Toyota" automobiļi nekad īpaši nav vilinājuši ar zemām cenām, bet ar mazāko benzīna motoru tagad cena ir gana pievilcīga. Taču kopumā "Avesnis" nebūs starp cenu ziņā iepriecinošākajiem vidējās klases modeļiem. It īpaši ar dīzeļmotoriem.

Foto: Publicitātes attēli


"Toyota Avensis Wagon" un konkurenti izmēros

garums platums augstums riteņu g-bāze
Toyota Avensis Wagon 4780 1810 1480 2700
Hyundai i40 Wagon 4770 1815 1470 2770
Opel Insignia ST 4908 1856 1520 2737
Škoda Octavia Combi 4569 1769 1455 2575
Honda Accord Tourer 4750 1840 1440 2705
Mazda6 Sport Wagon 4785 1795 1490 2725
Renault Laguna Grandtour 4803 1811 1445 2756
Peugeot 508 SW 4813 1853 1487 2817
Seat Exeo ST 4661 1772 1430 2642
Ford Mondeo Wagon 4837 1886 1512 2850
VW Passat Variant 4771 1820 1516 2712
Citroen C5 Tourer 4829 1860 1483 2815

Cenas eiro un konkurenti

Toyota Avensis Wagon 1,6 VVT-i (132 Zs) 6MT no 19 906
Toyota Avensis Wagon 2,0 D-4D (124 Zs) 6MT no 24 886
Toyota Avensis Wagon 2,2 D-CAT (150 Zs) 6AT no 32 299
Toyota Avensis Wagon 2,2 D-CAT (180 Zs) 6MT 35 671
Hyundai i40 Wagon 1,6 GDi (135 Zs) 6MT no 20 990
Hyundai i40 Wagon 1,7 CRDi (115 Zs) 6MT no 22 990
Opel Insignia ST 1,6i (115 Zs) 6MT no 21 445
Opel Insignia ST 2,0 CDTI (130 Zs) 6MT no 25 632
Škoda Octacia Combi 1,2 TSI (105 Zs) 6MT no 15 675
Škoda Octacia Combi 1,6 TDI (105 Zs) 7AT no 20 220
Honda Accord Tourer 2,0i (156 Zs) 6MT no 23 862
Mazda6 Sport Wagon 1,8i (120 Zs) 5MT no 20 447
Mazda6 Sport Wagon 2,2 TD (180 Zs) 6MT no 33 452
Renault Laguna Grandtour 2,0i (140 Zs) 6MT no 21 599
Renault Laguna Grandtour 1,5 dCi (110 Zs) 6MT no 23 051
Peugeot 508 SW 1,6 VTi (120 Zs) 6MT no 20 336
Peugeot 508 SW 1,6 HDi (112 Zs) 5MT no 21 630
Seat Exeo ST 1,8 TSI (160 Zs) 6MT no 21 700
Seat Exeo ST 2,0 TDI (143 Zs) 6MT no 22 500
Ford Mondeo 1,6i (160 Zs) 6MT no 23 748
Ford Mondeo 1,6 TDCi (115 Zs) 6MT no 24 821
VW Passat Variant 1,4 TSI (122 Zs) 6MT no 21 773
VW Passat Variant 1,6 TDI (105 Zs) 6MT no 24 311
Citroen C5 Tourer 1,6 VTi (120 Zs) 6MT no 23 130
Citroen C5 Tourer 1,6 VDi (112 Zs) 6MT no 24 850

Testētā "Avensis Wagon 2,2 D-CAT AT" tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4780
Platums bez spoguļiem (mm) 1810
Augstums bez reliņiem (mm) 1480
Riteņu garenbāze (mm) 2700
Klīrenss (mm) 140
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) 543
Pašmasa (kg) 1650
Pilna masa (kg) 2140
Vēja pretestības koeficients 0,29
Motors 2,2 l D-CAT (2231 cm³) maks. jauda 150 Zs pie 3600 apgr./min. maks. grieze 340 Nm no 2000 - 2800 apgr./min.
Atgāzu emisiju klase Euro V
CO2 emisijas (g/km) 170
Degviela dīzeļdegviela
Maksimālais ātrums (km/h) 205
Dinamika 0-100 km/h (s) 9,8
Degvielas patēriņš (l/100 km) Pilsētā - 6,4 Uz šosejas - 5,5 Jauktā režīmā - 8,0
Degvielas tvertnes tilpums (l) 60
Velkošā ass Priekšējā
Ātrumkārba 6-pakāpju automātiskā
Stūresrata apgriezieni 2,7
Stūres pastiprinātāja tips Elektrisks
Balstiekārta Priekšā neatkarīgā "McPherson" Aizmugurē neatkarīgā dubultsviru
Bremzes Priekšā ventilējamas disku Aizmugurē disku
Riepas 215/55 R17
Tehniskās apkopes cikls Pēc 30 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā
Garantijas laiks 3 gadi vai 100 000 km nobraukums

"DELFI Auto" degvielas patēriņa rezultāti pēc "Toyota Avensis Wagon 2,2 D-CAT 6AT" borta datora

Rīgā (pilsētas režīmā) 37 km ar vid. ātrumu 32 km/h - 9,4 l/100 km
Rīga - Aizkraukle - Pļaviņas (kombinētā režīmā) 132 km ar vid. ātrumu 56 km/h - 7,7 l/100 km
Pļaviņas - Rīga (kombinētā režīmā, pilsēta minimāli) 114 km ar vid. ātrumu 67 km/h - 6,6 l/100 km
Kopā testa laikā veikti 283 km ar vid.ātrumu 63 km/h - 6,8 l/100 km

"DELFI Auto" noteiktie "Toyota Avensis Wagon 2,2 D-CAT 6AT" spidometra precizitātes rādījumi

Rādījums uz spidometra Faktiskais kustības ātrums
50 km/h 44 km/h
60 km/h 54 km/h
70 km/h 64 km/h
80 km/h 74 km/h
90 km/h 84 km/h
100 km/h 93 km/h

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!