Dizains
"Avensis" (arī Wagon") izskats abās pirmajās paaudzēs bija salīdzinoši neuzkrītošs, var pat teikt pelēcīgs, bet 2008.gada Parīzes autošovā prezentētā trešā paaudze jau sāka uz kaut ko pretendēt arī dizaina jomā. Šopavasar līdz Latvijai nonākušais trešās paaudzes "Avensis" tagad ir uzlabots ar LED diožu gaismām gan priekšā, gan aizmugurē un ksenoniem. Ir pamainīta radiatora reste, izceļot "Toyota" logo. Uz pārveidoto bamperu rēķina garumā auto ir pastiepies par 35 mm un izskatās slaidāks. Kopumā pārveidojumi ļauj "Avensim" kaut cik turēties līdzi laikam, taču uz konkurentu fona kopumā arī uzlabotais "Avensis" nav starp dizaina ziņā interesantākajiem eksemplāriem.
Tehnika
Līdz ar "facelift" nākušu tehnisko uzlabojumu nav daudz. Nozīmīgākais ir pārstrādātais 2,0 l tilpuma D-4D dīzeļmotors, kas, spriežot pēc tehniskajiem datiem, ir ņiprāks, bet degvielu patērē mazāk nekā priekšgājējs. Izmēģinātais 2,2 l D-CAT dīzelis nav mainījies. Taču, manuprāt, zem 10 sekundēm ieskrējienā līdz simtam taču tāpat ir gana pietiekami. Automāts, pedāli strauji triecot grīdā, pārnesumus knābā naski un diezgan nemanāmi, taču rāmākos paātrinājuma režīmos, kā parasti braucam ikdienā, gribētos tomēr fiksāku reakciju uz vadītāja komandām. Uzlabotā trokšņa izolācija motortelpā ir jūtama – kārbas darbību dzird vairāk nekā motoru. Uz mūsu bedrainajiem ceļiem arī piekares trokšņi salonā dzirdami labi, tā ka augt vēl ir kur. Nulles punktā stūre patīkami stingra, bet uz pagriezieniem joprojām prasās informatīvāks pretspēku.
Komforts
"Avensis Wagon" nav starp pašiem ietilpīgākajiem klasē, taču pietiekami plaša telpa vairākumam lietotāju pieejama abās sēdekļu rindās. Bagāžas nodalījums organizēts labi, domājot gan par sīklietu novietošanu, gan lielāku mantu pārvadāšanu. Jau no otrā aprīkojuma līmeņa (tādu pavisam ir pieci) pieejams "Toyota Touch" skārienjūtīgais multifunkcionālais displejs, kas paver plašas informatīvās un izklaides iespējas (līmenis aug līdz ar aprīkojuma pakāpēm). Te nu daļa konkurentu var ņemt piemēru. Taču nav skaidrs, kāpēc "Toyota" joprojām pat vidējās klases modelī atsakās ieviest pagrieziena rādītāju, kas uz pieskārienu atbild ar trim lampiņas mirkšķiem. Gaita visnotaļ komfortabla pat ar ne tām ikdienišķākajām 17 collu riepām.
Izvēle / cena
Motoru klāsts gana plašs. Automātiskās slēgšanās iespējas pieejamas gan benzīna, gan dīzeļu cienītājiem, bet veseli pieci aprīkojuma līmeņi paver ļoti plašas iespējas izvēlēties sev visatbilstošāko. Jābilst, ka pat bāzīte "Linea Terra" ir pietiekami labi ekipēts auto, taču tad jāiztiek bez "Toyota Touch" iespējām. "Toyota" automobiļi nekad īpaši nav vilinājuši ar zemām cenām, bet ar mazāko benzīna motoru tagad cena ir gana pievilcīga. Taču kopumā "Avesnis" nebūs starp cenu ziņā iepriecinošākajiem vidējās klases modeļiem. It īpaši ar dīzeļmotoriem.
"Toyota Avensis Wagon" un konkurenti izmēros
garums | platums | augstums | riteņu g-bāze | |
Toyota Avensis Wagon | 4780 | 1810 | 1480 | 2700 |
Hyundai i40 Wagon | 4770 | 1815 | 1470 | 2770 |
Opel Insignia ST | 4908 | 1856 | 1520 | 2737 |
Škoda Octavia Combi | 4569 | 1769 | 1455 | 2575 |
Honda Accord Tourer | 4750 | 1840 | 1440 | 2705 |
Mazda6 Sport Wagon | 4785 | 1795 | 1490 | 2725 |
Renault Laguna Grandtour | 4803 | 1811 | 1445 | 2756 |
Peugeot 508 SW | 4813 | 1853 | 1487 | 2817 |
Seat Exeo ST | 4661 | 1772 | 1430 | 2642 |
Ford Mondeo Wagon | 4837 | 1886 | 1512 | 2850 |
VW Passat Variant | 4771 | 1820 | 1516 | 2712 |
Citroen C5 Tourer | 4829 | 1860 | 1483 | 2815 |
Cenas eiro un konkurenti
Toyota Avensis Wagon 1,6 VVT-i (132 Zs) 6MT | no 19 906 |
Toyota Avensis Wagon 2,0 D-4D (124 Zs) 6MT | no 24 886 |
Toyota Avensis Wagon 2,2 D-CAT (150 Zs) 6AT | no 32 299 |
Toyota Avensis Wagon 2,2 D-CAT (180 Zs) 6MT | 35 671 |
Hyundai i40 Wagon 1,6 GDi (135 Zs) 6MT | no 20 990 |
Hyundai i40 Wagon 1,7 CRDi (115 Zs) 6MT | no 22 990 |
Opel Insignia ST 1,6i (115 Zs) 6MT | no 21 445 |
Opel Insignia ST 2,0 CDTI (130 Zs) 6MT | no 25 632 |
Škoda Octacia Combi 1,2 TSI (105 Zs) 6MT | no 15 675 |
Škoda Octacia Combi 1,6 TDI (105 Zs) 7AT | no 20 220 |
Honda Accord Tourer 2,0i (156 Zs) 6MT | no 23 862 |
Mazda6 Sport Wagon 1,8i (120 Zs) 5MT | no 20 447 |
Mazda6 Sport Wagon 2,2 TD (180 Zs) 6MT | no 33 452 |
Renault Laguna Grandtour 2,0i (140 Zs) 6MT | no 21 599 |
Renault Laguna Grandtour 1,5 dCi (110 Zs) 6MT | no 23 051 |
Peugeot 508 SW 1,6 VTi (120 Zs) 6MT | no 20 336 |
Peugeot 508 SW 1,6 HDi (112 Zs) 5MT | no 21 630 |
Seat Exeo ST 1,8 TSI (160 Zs) 6MT | no 21 700 |
Seat Exeo ST 2,0 TDI (143 Zs) 6MT | no 22 500 |
Ford Mondeo 1,6i (160 Zs) 6MT | no 23 748 |
Ford Mondeo 1,6 TDCi (115 Zs) 6MT | no 24 821 |
VW Passat Variant 1,4 TSI (122 Zs) 6MT | no 21 773 |
VW Passat Variant 1,6 TDI (105 Zs) 6MT | no 24 311 |
Citroen C5 Tourer 1,6 VTi (120 Zs) 6MT | no 23 130 |
Citroen C5 Tourer 1,6 VDi (112 Zs) 6MT | no 24 850 |
Testētā "Avensis Wagon 2,2 D-CAT AT" tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4780 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1810 |
Augstums bez reliņiem (mm) | 1480 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2700 |
Klīrenss (mm) | 140 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 543 |
Pašmasa (kg) | 1650 |
Pilna masa (kg) | 2140 |
Vēja pretestības koeficients | 0,29 |
Motors | 2,2 l D-CAT (2231 cm³) maks. jauda 150 Zs pie 3600 apgr./min. maks. grieze 340 Nm no 2000 - 2800 apgr./min. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 170 |
Degviela | dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 205 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 9,8 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā - 6,4 Uz šosejas - 5,5 Jauktā režīmā - 8,0 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 60 |
Velkošā ass | Priekšējā |
Ātrumkārba | 6-pakāpju automātiskā |
Stūresrata apgriezieni | 2,7 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā neatkarīgā "McPherson" Aizmugurē neatkarīgā dubultsviru |
Bremzes | Priekšā ventilējamas disku Aizmugurē disku |
Riepas | 215/55 R17 |
Tehniskās apkopes cikls | Pēc 30 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā |
Garantijas laiks | 3 gadi vai 100 000 km nobraukums |
"DELFI Auto" degvielas patēriņa rezultāti pēc "Toyota Avensis Wagon 2,2 D-CAT 6AT" borta datora
Rīgā (pilsētas režīmā) | 37 km ar vid. ātrumu 32 km/h - 9,4 l/100 km |
Rīga - Aizkraukle - Pļaviņas (kombinētā režīmā) | 132 km ar vid. ātrumu 56 km/h - 7,7 l/100 km |
Pļaviņas - Rīga (kombinētā režīmā, pilsēta minimāli) | 114 km ar vid. ātrumu 67 km/h - 6,6 l/100 km |
Kopā testa laikā veikti | 283 km ar vid.ātrumu 63 km/h - 6,8 l/100 km |
"DELFI Auto" noteiktie "Toyota Avensis Wagon 2,2 D-CAT 6AT" spidometra precizitātes rādījumi
Rādījums uz spidometra | Faktiskais kustības ātrums |
50 km/h | 44 km/h |
60 km/h | 54 km/h |
70 km/h | 64 km/h |
80 km/h | 74 km/h |
90 km/h | 84 km/h |
100 km/h | 93 km/h |