Nācās skaidroties kā saka, neatejot no kases: "Pirmkārt, dārgs. Otrkārt, dārgs. Treškārt, dārgs…" Raimonda lūpām pārvēlās atvieglots "Āā…" un saspringums vaibstos izkusa, jo ilggadējais "Audi" tirdzniecības darbinieks, kurš savulaik strādājis arī ar "Mercedes" automobiļiem, saprata, ka tiek izjokots.
Lielā četrdurvju kupeja "A7 Sportback" man patika, bet biju paspējis ieskatīties arī cenu lapā. Tā kārtējo reizi atgādināja, ka "Audi", kā arī šī zīmola nedaudzie konkurenti ir naudas un veiksmes labi ieredzēto pasaule. Pārējiem varbūt pat ir pagrūti saprast, priekš kam Ingolštates uzņēmumam starp prestižajiem limuzīniem "A6" un "A8" tagad bija nepieciešams iespiest salīdzinoši neērtāku četrdurvju auto ar kupejai līdzīgu siluetu.
Atbilde ir vienkārša – lai "Audi" klienti šādas mašīnas nepirktu pie konkurentiem. Fakts, ka pārtikušu ļaužu interese par tā saucamajiem nišas modeļiem ir augusi. Kamēr šai virzienā īsti sazarota gamma bija vienīgi "Daimler", iespējams, "Audi" īpaši neuztraucās par lielās klases vecākā četrdurvju "Gran Turismo" – "Mercedes-Benz CLS" (kopš 2004.g.) – esamību. Taču 2009.gada martā Ženēvā savu jauno versiju par šo tēmu jeb "5 Series GT" prezentēja principiālais sāncensis "BMW". Turklāt mēnesi vēlāk Šanhajā pasaule ieraudzīja "Porsche Panamera" – leģendāro sporta mašīnu zīmola vēsturē pirmo četrdurvju kupeju.
Par šādu notikumu attīstību "Audi AG" noteikti ir bijis informēts laikus, jo 2010.gada vidū gatavs ražošanai bija arī "A7 Sportback".
Dizains
Klasiskā izpratnē kupeja ir divdurvju auto ar divām vai 2+2 formulas sēdvietām. Iegūt kaut ko kupejas siluetam līdzīgu, piedevām skaistu, ja vajag divas pilnvērtīgas sēdekļu rindas un vēl četras durvis, ir grūti. Šim mērķim "Audi" izvēlētais virsbūves risinājums, gluži tāpat kā "BMW" un "Porsche" gadījumā, ir hečbeks, bet "Mercedes" joprojām pieturas pie biznesa lietišķā "dress code" jeb mūsu gadījumā sedana.
"A7" ir neviltoti skaists "Audi", turklāt dusmīgi sportisks, no priekšpuses un līdz zināmam leņķim, tverot klāt sānskatu. Līdzīgi uztverams arī tuvojoties tam no aizmugures. Sānskats? Glīti, bet ne vairāk. Priekšstatu iesakņojušies kanoni pretojas atzīt par skaistu auto ar tik garu kupejas tipa kabīni. Turklāt četrdurvju "coupe" versijā aizmugures daļā, gribi vai nē, krājas smagnējums. Tiesa, "Audi" ar to cīnījies veiksmīgāk nekā "BMW" un "Porsche", bet vizuāli skaistākā biznesa klases kupeja tik un tā ir "CLS".
Tehnika
Modernākie augsto tehnoloģiju motori un pārnesumkārbas. Alumīnija virsbūves paneļi un piekares detaļas vēl plašākā pielietojumā nekā sedanos. Milzums visgudrākās mūsdienu auto elektronikas, kas rūpējas par drošību, ērtībām un izklaidi. Sarežģīti izsmalcinātas balstiekārtas un jauna tipa paaugstinātas berzes diferenciālis pilnpiedziņai. Jauns elektromehānisks stūres pastiprinātājs ar izjusti mainīgu darbību. Var, protams, diskutēt par "Audi" lozungu "Vorsprung durch Technik" (pārākums tehnikā), jo neguļ jau arī konkurenti, taču fakts – augsta klase.
Tikai un vienīgi sešcilindru motori. Divi benzīna – 2,8 FSI (204 Zs) un 3,0 TFSI (300 Zs) un 3,0 TDI divas jaudas versijas (204 Zs un 245 Zs). "S-Tronic" transmisija, kas uzstādīta visiem, izņemot vājāko dīzeli, ir divsajūgu sporta tipa ātrumkārba, ko citu "Volkswagen" zīmolu mašīnās pazīstam kā DSG. Ātrākie eksemplāri simtiņu uzskrien zem vai mazliet virs 6 sekundēm. Priekšpiedziņa (nez vai to pie mums maz tirgos) paredzēta tikai vājākajam dīzelim ar "Multitronic" variatoru.
"DELFI Auto" izmēģināja "A7 Sportback", kas bija apgādāts ar 3,0 litru (245 Zs) tilpuma V6 dīzeļmotoru un septiņu pakāpju "S-Tronic" pārnesumkārbu. Pat uz mūsu "kara" ceļiem auto pie grambu un caurumu sadangātās brauktuves turas lieliski, stūrējas saprotami un perfekti. Drošības elektronika strādā tik ātri, ka tās darbību biežāk var nojaust nekā sajust. Lielisks sniegums. Bauda braukt! Turklāt pat ātri braucot un attiecīgi nežēlojot degvielu, neizdevās pietuvoties pat desmit litru patēriņam. Vienīgi nudien lēnā Rīgas satiksmē patēriņš uzkāpa virs desmit litriem.
Normālos apstākļos vilkme tiek sadalīta attiecībā 40 pret 60 par labu aizmugures asij, taču nepieciešamības gadījumā elektronika ir spējīga aizmugurei dot pat 85%, bet priekšai 70% motora vilkmes.
Komforts
Iebūvēto komforta ierīču apgūšanai nāksies veltīt krietnas stundas. Vēlams, nemaz neiedarbinot motoru. Jāņem talkā pamatīgi biezā "Audi" lietotāja instrukcija, jo apgūt visu iekārtu un sistēmu vadību bez tās būs grūti un braucot tas ir pārāk bīstami. Pretējā gadījumā var iznākt, ka nauda ir izdota, bet lietotājs nemaz neuzzina, par ko īsti samaksājis, un daļu iespēju nemaz neizmanto. Tādi tagad ir "premium" automobiļi.
Izvēle / cena
Motoru izvēlē konkurenti ir mazliet dāsnāki, toties sākumcenas vistīkamākās (tiem, kas šo vārdu spēj attiecināt uz cipariem, kas ir virs 50 tūkstošiem eiro) izrādās tieši "Audi". Izmantojot papildu aprīkojuma sarakstu uz pilnu klapi, iespējams, atstāsiet vismaz divus jūsu biznesa ritējumu nodrošinošus darbiniekus bez ikdienišķām kompaktklases dienesta mašīnām.
"Audi A7 Sportback" un konkurenti izmēros
garums | platums | augstums | riteņu g-bāze | |
Audi A7 Sportback | 4969 | 1911 | 1420 | 2914 |
BMW 5 Series GT | 4998 | 1901 | 1559 | 3070 |
Mercedes CLS | 4940 | 1881 | 1416 | 2874 |
Porsche Panamera | 4970 | 1931 | 1418 | 2920 |
Cenas eiro un galvenie konkurenti
Audi A7 Sportback 2,8 V6 FSI Quattro (204 Zs) | no 51 236 |
Audi A7 Sportback 3,0 V6 TFSI Quattro (300 Zs) | no 60 144 |
Audi A7 Sportback 3,0 V6 TDI Quattro (245 Zs) | no 57 975 |
BMW 535i GT 3,0 R6 xDrive (306 Zs) | no 63 720 |
BMW 550i GT 4,4 V8 xDrive (407 Zs) | no 84 430 |
BMW 530d GT 3,0 R6 xDrive (245 Zs) | no 62 920 |
BMW 535d GT 3,0 R6 xDrive (??? Zs) | no 68 000 |
Mercedes CLS 250 R4 CDI (204 Zs) | no 61 990 |
Mercedes CLS 350 V6 CDI (265 Zs) | no 65 530 |
Mercedes CLS 350 V6 (306 Zs) | no 66 900 |
Mercedes CLS 550 V8 (408 Zs) | no 82 760 |
Porsche Panamera | cenas nosaka individuāli |
"Audi A7 Sportback" tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4969 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1911 |
Augstums bez reliņiem (mm) | 1420 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2914 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 535 |
Pašmasa (kg) | 1860 |
Pilna masa (kg) | 2335 |
Motors | 3,0 l (2967 cm³) V6 TDI maks. jauda 245 Zs no 4000 līdz 4500 apgr./min. maks. grieze 500 Nm no 1400 līdz 3250 apgr./min. |
Degviela | Dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | Ierobežots līdz 250 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 6,3 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 7,2 Uz šosejas – 5,3 Jauktā režīmā – 6,0 |
Ātrumkārba | S-Tronic septiņu pārnesumu automātiskā |
Apgriešanās laukums (m) | 11,9 |
Bremzes | Priekšā ventilējamas disku Aizmugurē ventilējamas disku |
Riepas | 235/55 R17 |
CO2 emisijas (g/km) | 158 |
Tehniskās apkopes cikls | Pēc 30 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā |
"DELFI Auto" degvielas patēriņa testa rezultāti
Degvielas patēriņš Rīgā (S.Eizenšteina iela-Slāvu aplis-Rumbula) | 20,8 km ar vid. ātrumu 28 km/h – 8,8 l/100 km Kopējais no brauciena sākuma: 20,8 km ar vid. ātrumu 28 km/h – 8,8 l/100 km |
Degvielas patēriņš kombinētajā režīmā maršrutā Rīga (Rumbula) – Ķegums – Jaunjelgava – Nereta | 109,7 km ar vid. ātrumu 75 km/h – 8,7 l/100 km Kopējais no brauciena sākuma: 130,5 km ar vid. ātrumu 63 km/h – 8,7 l/100 km |
Degvielas patēriņš šosejas režīmā maršrutā Nereta – Aizkraukle | 40,1 km ar vid. ātrumu 75 km/h – 7,1 l/100 km Kopējais no brauciena sākuma: 170,6 km ar vid. ātrumu 75 km/h – 8,3 l/100 km |
Degvielas patēriņš kombinētajā režīmā maršrutā Aizkraukle – Pļaviņas – Rīga (Āgenskalns) | 188,8 km ar vid. ātrumu 63 km/h – 7,8 l/100 km Kopējais no brauciena sākuma: 359,4 km ar vid. ātrumu 64 km/h – 8,3 l/100 km |
Degvielas patēriņš Rīgā (Āgenskalns-Ķengarags-Centrs-Mežciems) | 32,6 km ar vid. ātrumu 20 km/h – 12,2 l/100 km Kopējais no brauciena sākuma: 392,0 km ar vid. ātrumu 50 km/h – 8,5 l/100 km |
"DELFI Auto" dinamikas izmēģinājumu rezultāti
Ziemas apstākļos netiek veikti.
Autoražotāja sagatavots video par "Audi A7 Sportback":