Kopš "Ford" 2003.gadā pārdošanā laida uz vēl faktiski neesoša otrās paaudzes "Focus" platformas būvētu pirmo savu Eiropas kompakto minivenu, aiztecējis ne mazums ūdeņu. Ekonomiskās krīzes sāpīgus belzienus saņēmusī "Ford Motor Company", Eiropas atzaram modeļu gammas korekcijas nav uzspiedusi, visi iepriekš zināmie ir ierindā.

Foto galerija

Pirmā kompaktvena pilnais nosaukums līdz 2007.gada modernizācijai bija "Focus C-Max", taču tad tika lemts "Focus" klātbūtni padarīt neuzkrītošu. Taču būtība nav mainījusies, jo nu arī Latviju sasniegušais otrās paaudzes "C-Max" atkal ir būvēts uz jaunās C segmenta platformas un apsteidzis trešās paaudzes "Focus". Turklāt vadoties, iespējams, no francūžu pieredzes ("Renault Scenic" un "Grand Scenic" vai "Citroen C4 Picasso" un "Grand C4 Picasso"), "Ford" kompaktvens tagad startē ar vienlaikus pārdošanā laistu arī pagarinātu septiņvietīgu "Grand C-Max", kas paredzēts arī Ziemeļamerikas tirgiem.

Ņemot vērā, ka pārdošanas ziņā "Focus" ieņem daudz nozīmīgāku lomu nekā atvasinātais minivens, to pie pircējiem laižot vispirms, visdrīzāk notiek izpēte – kā varētu tikt uzņemts jaunais "Focus". Lai arī izstāžu stendos pats "Focus" jau ir rādīts, "avārijas situācijā" līdz konveijera palaišanai gan jau vēl ir rezervēta iespēja veikt šādas tādas korekcijas.

"DELFI Auto" izmēģināja īso, piecvietīgo "Ford C-Max" ar uzlabotu 1,6 l "Duratec" benzīna motoru un piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Ņemot vērā viedokli, ka interneta lasītāji garus rakstus, kā līdzšinējās "DELFI Auto" testu atskaites, nelasa nemaz vai tikai virspusēji pārskata, "Ford C-Max" atskaite kļūst par eksperimentu. Šoreiz ir piezīmes pievienotajā fotogalerijā, bet tradicionālā teksta daļa samazināta. Komentāros lūgums sniegt arī viedokļus par jums, lasītāji, pieņemamāko autotesta atskaites formu.

Dizains - labi: "Ford" kinētiskā dizaina attīstība jaunajā "C-Max" ir materializējusies kā glīts auto ar uzkrītošām un pievilcīgām detaļām. Profilu pat varētu apzīmēt ar "skaists", bet priekšpusē platā dzesēšanas restes rīkle, kas plešas no bampera apakšas gandrīz līdz degunam, manuprāt, mazliet disonē ar ģimeniskam minivenam piederošu piemīlīgumu. Turklāt, kā var manīt atsevišķās bildēs, dažos rakursos jaunais "C-Max" izskatās tāds kā mazliet uzkumpis un neveikls.

Tehnika - ļoti labi: Perfekti slēdzama un 1,6 l benzīna motoram ļoti labi pieskaņota piecpakāpju pārnesumkārba. "Īsa" – uz stūrēšanas gardēžiem orientēta stūre ar ļoti labu riteņu kontroles sajūtu. Teicami sabalansēta piekare, kas sniedz gan sportiskas izjūtas, gan labi panes seguma "katastrofas" uz mūsu ceļiem. Iespējams, ar citu motoru gribētos likt "teicami", bet izmēģinātajam 125 Zs agregātam pietrūkst spriganuma.

Komforts - izcili: Daži centimetri, kas nākuši klāt garumā, platumā un augstumā par komfortu piecvietīgajā "C-Max" spēj pateikt maz. Toties priekšējie sēdekļi ir ar teicamu auguma "satvērienu". Neskatoties uz jaunmodīgu dizainu salonā, visas pogas un kloķi ir pareizajās vietās, nekas nekaitina un lieki nenogurdina. Otrās rindas pārveidošanas iespēja, atkarībā no tā vai brauc četri, vai pieci cilvēki, vispār ir aplausu vērta. Uzlabojusies salīdzinājumā ar priekšgājēju ir skaņas izolācija, ko vislabāk var novērtēt, sēžot otrajā rindā. Kvalitatīvu apdares materiālu izjūta un plašas aprīkojuma iespējas ir "C-Max" papildu trumpji. Varēja būt ērtāks plaukts kreisās pēdas novietošanai.

Izvēle/cena - ļoti labi: Viens tilpums, bet četras jaudas un faktiski četri benzīna motori. Plus trīs jaudu dīzeļi. Vairums konkurentu tādu dažādību nepiedāvā. Uz konkurentu fona "C-Max" cenas ir pievilcīgas. Bāzes modeļus lētākus pat grūti atrast, bet ne viens vien konkurents šķitīs izmēros mazliet prāvāks, jo sācis pāraugt kompaktvenu sākotnējos standartus. "C-Max" tad cīņā raida savu "Grand". Žēl, ka automatizētā "PowerShift" pārnesumkārba ir tikai lielākajam dīzelim, jo arī benzīna motoru pircēji būtu pelnījuši kaut ko, ko var lietot kā "automātu".

Tehnika aiz kadra

"Duratec" benzīna 1,6 l dzinējs zemākajās jaudas versijās tagad aprīkots ar elektronisku degmaisījuma daudzpunktu iesmidzināšanu un maināmu vārstu atvēršanas fāzu sistēmu. "EcoBoost" versijas vēl papildinātas ar zemas inerces turbokompresoru. Īss rezumē – labāki jaudas un vilkmes rādītāji (piemēram, turbomotors maksimālo griezi sasniedz jau pie 1600 apgr.) pie salīdzinoši zemāka degvielas patēriņa un tīrāki izmeši. Turboversijas aizstāj lielāka tilpuma atmosfēriskos motorus. Viens 1,6 l darba tilpums – četri motori: 105 vai 125 Zs bez turbīnas un 150 vai 180 Zs ar turbīnu.

No dīzeļiem iesākumam ir 1,6 TDCi (115 Zs), kam seko divlitru TDCi – 140 vai 163 Zs. Solītais vidējais degvielas patēriņš visiem zem 6 litriem uz simts km, mazajam dīzelim pat zem 5 litriem (šeit runa arī par izmēros lielāko un smagāko "Grand C-Max"). Dīzeļi un benzīna turbomotori tiek komplektēti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet divlitru dīzeli, piemaksājot aptuveni 1000 eiro, var dabūt arī ar robotizētu firmas "Getrag" pārnesumkārbu "PowerShift", kas tīri pēc konstrukcijas nav "automāts", bet, pateicoties elektroniskai vadībai, lietotājam par "štepselēšanos" ļauj aizmirst. "DELFI Auto" minēto "PowerShift" ir izmēģinājis ar "Ford Mondeo" – lielisks izstrādājums, kas konkurē ar slavu iekarojušo "Volkswagen" kārbu DSG.

Daži brauciena iespaidi

Jaunais "Ford C-Max" pieder pie tiem jaunajiem automobiļiem, ko, beidzoties izmēģināšanai atvēlētajam laikam, bija mazliet žēl atstāt. Pirmkārt, braukšanas īpašību dēļ. Īsā (2,4 apgriezieni) stūre ir zibenīga, precīza un, neskatoties uz tīri elektrisku stūres pastiprinātāju, ar pagrieziena leņķim un kustības ātrumam adekvātu reakciju. Jau nelielos ātrumos stūre ir pat smagnēja, kas savā ziņā atgādina "BMW". Izklaidīgiem stūrētājiem "C-Max" nebūt nav labākais auto, jo reaģē uz katru mazāko stūres pagriezienu.

Piekare, salīdzinājumā ar priekšgājēju, šķiet, ir kļuvusi mazliet mīkstāka. Taču ne tādā mērā, lai laupītu azartiskas braukšanas prieku. Turklāt, minivenam jau laikam piestāv zināms gaitas līganums, kas tagad ir progresējis. Ar izmēģināto 125 Zs benzīnnieku gan pietrūka piekarei un stūrei atbilstošā asumiņa, jo, lai motors īsti iegrieztos, jāspiež pedālis vismaz pie 5000 apgriezieniem un dinamika tik un tā ir viduvēja. Taču interesanti, ka "Ford" inženieriem ir izdevies panākt labu skaņu pat šim nesportiskajam motoram.

Otrkārt, "C-Max" saista ar interesanto otrās rindas transformāciju risinājumu. Īsumā to var raksturot tā – divatā izcili ērti, trijatā arī labi. Ērti ir gan priekšējos sēdekļos, gan aizmugurē. Aprīkojuma iespējas atkarībā no maciņa biezuma un iegribām. Panorāmas jumti, navigācijas un dažādas palīgsistēmas – pat automātiskā parkošanās kā konkurentam "VW Touran" ir dabūjama. Jāpiebilst, ka izanalizējot laika apstākļus testa laikā un savu braukšanas manieri, secinu, ka pie vēlmes braukt taupīgāk, nebūtu īpašu problēmu būt vismaz tuvu ražotāja norādītajiem degvielas patēriņa kontrolcipariem.

Tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

 Ford C-Max 1,6 Ti-VCT
Garums (mm)4380
Platums (mm)1828
Augstums (mm)1626
Riteņu garenbāze (mm)2648
Bagāžnieka tilpums (l)432 (ar mazizmēra rezerves riteni)
Bagāžas telpas tilpums ar nolocītiem aizm. sēdekļiem (l)1684 (ar mazizmēra rezerves riteni)
Pašmasa (kg)1374
Pilna masa (kg)1860
Apgriešanas diametrs (m)10,4
Motors1,6 Ti-VCT Duratec (1596 cm³)
maks. jauda 125 Zs pie 6000 apgr./min.
maks. grieze 159 Nm pie 4000 apgr./min.
Degviela Benzīns
PiedziņaPriekšpiedziņa
ĀtrumkārbaPieckāpju manuālā "Durashift"
Maksimālais ātrums (km/h)188
Dinamika 0-100 km/h (s)11,5
Degvielas patēriņš (l/100 km)Pilsētā – 8,7
Uz šosejas – 5,3
Jauktā režīmā – 6,6
Degvielas tvertnes tilpums (l)55
BremzesPriekšā ventilējamas disku
Aizmugurē disku
PiekarePriekšā neatkarīgā "McPherson"
Aizmugurē neatkarīgā daudzsviru
Stūres pastiprinātājsElektrisks
CO2 emisijas (g/km)154
Tehniskās apkopes ciklsPēc 20 000 km nobraukuma vai reizi gadā

Potenciālo konkurentu izmēri

 GarumsPlatumsAugstums Garenbāze
Ford C-Max4380182816262648
Ford Grand C-Max4520182816842788
Opel Zafira4467180116802703
Renault Scenic4344184516372702
Renault Grand Scenic4560184516752770
VW Touran4397179416742678
Citroen C4 Picasso4470183016802728
Citroen Grand C4 Picasso4590183016802728
Toyota Verso4440179016602780
Mazda54505175516652750
Peugeot 50084529183716392727
Seat Altea4280176815702580
Seat Altea XL4467176815812580

Cenas eiro un potenciālie konkurenti

Ford C-Max 1,6 Ti-VCT (105 Zs) 5MTno 15 723
Ford C-Max 1,6 Ti-VCT (125 Zs) 5MTno 18 988
Ford C-Max 1,6i EcoBoost (150 Zs) 6MTno 20 297
Ford C-Max 1,6i EcoBoost (180 Zs) 6MTno 21 692
Ford C-Max 2,0 TDCi (115 Zs) 6MTno 19 515
Ford C-Max 2,0 TDCi (140 Zs) 6MTno 20 902
Ford C-Max 2,0 TDCi (163 Zs) 6MTno 22 005
Ford Grand C-Max 1,6 Ti-VCT (105 Zs) 5MTno 17 160
Opel Zafira 1,6i (115 Zs) 5MTno 18 695
VW Touran 1,2 TSI (105 Zs) 6MTno 20 535
Toyota Verso 1,6 VVT-i (132 Zs) 6MTno 20 874
Renault Scenic 1,6i (110 Zs) 6MTno 18 082
Renault Grand Scenic 1,6i (110 Zs) 6MTno 21 021
Mazda5 1,8i (115 Zs) 6MTno 20 447
Citroen C4 Picasso 1,6i (120 Zs) 5MTno 20 770
Citroen Grand C4 Picasso 1,6i (120 Zs) 5MTno 21 300
Peugeot 5008 1,6i (120 Zs) 5MTno 19 944/17 301*
Seat Altea 1,6i (102 Zs) 5MTno 16 900
Seat Altea XL 1,6i (102 Zs) 5MTno 17 300
* akcijas cena

"DELFI Auto" degvielas patēriņa rezultāti ar "Ford C-Max 1,6i"

MaršrutsBrauciena dati pēc borta datora rādījumiem
Maršrutā Rīga (Skanstes iela – Biķernieku iela – Rumbula) – Aizkraukle – Pļaviņas – Rīga (Skanstes iela)278,1 km ar vid. ātrumu 48 km/h – 7,4 l/100 km

"DELFI Auto" dinamikas izmēģinājumi ar "Ford C-Max 1,6i"

ziemas apstākļos netiek veikti 


Piedāvājam noskatīties video ar "Ford C-Max". Spiediet peles klikšķi uz tālāk redzamā attēla, lai aktivizētu video straumējumu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!