Motoru klāts uz galveno konkurentu fona izskatās salīdzinoši pieticīgs. Tikai divi benzīna motori un viens dīzelis. Piemēram, "Passat" piedāvā attiecīgi trīs un divus, kas, ņemot vērā dažu spēka agregātu atšķirīgas jaudas versijas, izvēli paver vēl plašāku. Tiesa, arī "i40 Wagon" 1,7 l "common rail" dīzelim ir divas dažādas jaudas – 115 un 136 zirgspēki, taču tas situāciju īpaši nelīdzsvaro – nozīmīgākie konkurenti ir bagātāki. Tiesa, nez vai korejiešu mērķis uzreiz ir iedragāt tieši "Passat", ko Eiropā daudzi uztver kā svētbildi, pozīcijas. Drīzāk ir plānots atņemt klientus, piemēram, francūžiem, japāņiem vai "Opel" un "Ford".
Lētākos "i40 Wagon" var iegādāties ar 135 Zs vērtu 1,6 litru tilpuma benzīna motoru un manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu. Bāzes komplektācijā "Comfort", turklāt visnotaļ dāsnā (paskatiet dīleru mājas lapās) tāds maksā 20 990 eiro. Jaudas kārākajiem domāts 177 Zs 2,0 litru benzīnnieks, bet uz degvielas patēriņu taupīt gribētājiem abi dīzeļi. Spēcīgākais dīzelis un lielākais benzīna motors var būt komplektēti arī ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
"DELFI Auto" izmēģināja 136 Zs dīzeli komplektā ar automātu.
Dizains
"i40" priekšgājēju "Hyundai Sonata" (šis modelis gan tika izlaists tikai sedana versijā) no dizaina viedokļa var salīdzināt ar labu specdienesta aģentu, kas pūlī ārēji ne ar ko ievērības cienīgu neatšķīrās no pārējiem ļaudīm. Pirms gadiem sešiem, debitējot "Sonātei", arī Latvijas interneta portālos klejoja bildīte ar lūgumu atpazīt tajā redzamā auto zīmolu. Atceraties? Vairums atbildētāju toreiz minēja visu ko, tikai ne "Hyundai". "Sonata" bija uztaisīta tik ļoti eirokorekti neuzkrītoša, it kā galvenais vadmotīvs būtu bijis, lai tikai kādam neienāktu prātā pārmest aziātisku dizainu. Lai arī auto visumā bija proporcionāls un simpātisks, no šodienas skatpunkta raugoties, jāsaka, ka "Sonata" veidolā bija maz savas "sejas" gan kā modelim, gan zīmola atpazīstamības izpratnē.
Jaunais "i40" rosina pavisam citas asociācijas. Turpinot attīstīt spiegu tēmu, pašlaik vislielāko "i" gribas līdzināt ar teju vienmēr baltā kreklā un uzvalkā tērpto spožo superaģentu 007.
Kas ļoooti gribēs, gan jau atkal saskatīs "Sonata" sekotāja "i40" priekšdaļā arī aziātiskus vaibstus, taču neliedzams ir fakts, ka jaunais vidusklases universāls teicami atspoguļo "Hyundai" jaunās modeļu līnijas dizaina stilu. Manuprāt ne tikai atspoguļo, bet ir kļuvis par šī stila avangardu vislabākajā nozīmē.
Izskats spilgts! Izlecošs un izaicinošs, pat visnotaļ plēsīgs profils ar haizivij līdzīgu slaidu siluetu. Pievilcīga... kur nu! Pat skaista optika un vesela gūzma ļoti glītu virsbūves detaļu, kas "i40" padara ievērojamu citu spēkratu plūsmā. Labi nostrādāts. Arī interjera dizains ir ne mazāk simpātisks un atbilstošs eksterjeram.
Tehnika
Lai arī "Hyundai/Kia" koncerna ietvaros 1,7 l CRDi motoru par absolūtu jaunumu vairs nekādi nosaukt nevar, jo jau pirms "i40 Wagon" tika uzstādīts krosoveram "Kia Sportage", tas tomēr ir jaunākais un attiecīgi progresīvākais šī koncerna dīzeļmotors un "i40 Wagon" ir pirmais ar šo motoru Latvijas tirgū pieejamais "Hyundai".
1685 cm³ spēka agregāts degvielas patēriņa ziņā vispievilcīgākais, protams, ir 115 Zs versijā "Blue Drive" ar manuālo pārnesumkārbu. Uz šosejas tad tiek solīts tik prāvu izmēru automobilim sķietami nereāls patēriņš – tikai 3,7 l uz 100 km. Taču pat ja auto tiešām spēj kaut vai ko līdzīgu, tad jābūt mierā ar viduvēju dinamiku – 12,9 sekundes no 0 līdz 100 km/h. "DELFI Auto" izmēģinātais un ieskrējienā par sekundi jautrākais 136 Zs jaudas universāls, komplektācijā ar sešpakāpju automātu, piedomājot par patēriņu, taču satiksmē īpaši nemokot ne sevi, ne citus, ļāva ieraudzīt borta datora displejā apaļu piecu litru rādījumu. Pat stabilitātes un dinamikas izmēģinājumos, kad par tīri labu rādītāju uzskatu padsmit litru patēriņu, testētais "i40 Wagon" aprobežojās ar 9,5 l/100 km. Ātrāks, bet tomēr ļoti taupīgs.
Varu stādīties priekšā, ka šis 136 Zs motors, "Blue Drive" versijā, papildināts ar automātisko motora slāpēšanas/iedarbināšanas sistēmu, pilsētā no parastā 136 Zs brāļa snieguma virs septiņiem litriem savus divus litrus nomet. Taču pagrūti noticēt, ka "Blue Drive" versija ir veselu pusotru sekundi ātrāka ieskrējienā līdz simtam! Taču rūpnīcas tehniskajos datos rakstīts tieši tā.
Atgriežoties pie "DELFI Auto" izmēģinātās mašīnas, jāpiebilst, ka "i40 Wagon" ar paplānām 215/50 riepām uz 17 collu diskiem piemita patīkama gaita arī uz mūsu ielāpainā asfalta, kā arī grunts ceļiem un arī visnotaļ laba vadāmība. Par sportisku gan šo universālu nevar saukt, jo eletriskais stūres pastiprinātājs tomēr atsist jūtamu reaktīvā spēka sintētisku piedevu, taču "i40 Wagon" brauc krietni labāk nekā "Sonata". Auto piemīt negaidīti maz izteikta priekšagala nonese straujākos pagriezienos un ātrāk nekā gaidīts sāniski metas aizmugure. Pieredzējušam vadītājam tas ļaus drošāk baudīt šā ģimenes universāla zināmu jautrību. Iespējams, šāda uzvedība ir universāla virsbūves izsvarojuma dēļ.
Sešpakāpju automāts darbojās raiti, bez dziļām "bedrēm" arī straujas paātrināšanās brīžos, taču duets ar motoru nekāds īpaši jestrais, neskatoties uz solīdo 320 Nm griezi, nesanāca. Paātrinājums padodas mērens, jo maksimālo griezi motors sasniedz nevis pie, piemēram, 1500 vai vismaz 1750 apgriezieniem, bet tikai pie 2000 un virs 2500 apgriezieniem jau atkal sāk plakt. Taču ikdienas braukšanai, arī apdzīšanām, jaudas un griezes ir pilnīgi pietiekami. "i40 Wagon" piemīt arī laba skaņas izolācija.
Ļaudīm, kas mīt dziļākos laukos, "i40 Wagon" gan laikam nebūs tas piemērotākais auto, jo ir zems un garās bāzes dēļ ātri liks just reljefa negludumus. Varbūt nedaudz līdzēs, ja rūpnīcas paredzēto 215/50R17 ratu vietā var montēt mūsu apstākļiem saprātīgākos 205/60R16 ripuļus, kas paredzēti versijām ar manuālo kārbu.
Vēl atliek piebilst, ka "EuroNCAP" avāriju izmēģinājumos "i40 Wagon" ir ieguvis kopējo piecu zvaigžņu augstāko novērtējumu. Vēršu uzmanību uz to, ka piecas zvaigznes tagad pieder pie "labā toņa" un vēl lietderīgāk nekā agrāk ir ieskatīties izvērstā crash testu izklāstā. Tiesa, tur starp pulka vidusklases modeļiem atradīsiet tikai dažus sadauzītus universālus, jo pārējie auto ņemti ar citām virsbūvēm. No pieejamā jāsecina, ka, neskatoties uz vienādām zvaigznēm, šogad sadauzītais "Volvo V60" bijis drošāks nekā "i40 Wagon", bet "Subaru Legacy" 2009.gadā jūtami ievainojamāks, īpaši frontālā sadursmē.
Komforts
"Hyundai i40" universāls starp konkurentiem ir viens no īsākajiem pēc virsbūves garuma, taču salona ietilpība par to neliecina. Platumā "i40" ir faktiski tāds pats kā, piemēram, viens no universālu etaloniem "Passat", bet riteņu garenbāze korejietim ir viena no garākajām klasē. Tikai "Ford Mondeo", "Peugeot 508 SW" un "Citroen C5 Tourer" šai ziņā ir pārāki, bet "Passat Variant" atpaliek teju sešus centimetrus (58 mm). Pieciem braucējiem, pat ja visi būs augumā virs vidējā, vietas pietiks, tikai aizmugurē vidū sēdošajam nedaudz traucēs vidustuneļa riba. Pie augstākiem jumtiem pieradušajiem sākumā mazliet būs jāuzmanās, lai aprastu ar aizmugurējo durvju ailas slīpumu, kas pakārtots virsbūves slaidajam dizainam un galvai draud ar kāda puna uzsišanu.
Bagāžas telpa liela (553 l), neskatoties uz salīdzinoši slīpo jumtu. "Passat" ar nesaliktiem aizmugures sēdekļiem gan ir par 50 litriem lielāks bagāžnieks, taču maksimālajā bagāžas ietilpībā "i40 Wagon" no skata šķietami ietilpīgākajam vācu klasiķim zaudē tikai nieka 12 litrus. Bagāžnieka iekārtojums un apdare arī ir visnotaļ cienījamā līmenī. Katrā sānā ir ar tīkliņu nodalīta kabata sīkumiem, ir cilpas kravas nostiprināšanai, bet zem cieta, glīti nostrādāta vāka arī "pagrīde" ikdienā reti vajadzīgām lietām.
"i40 Wagon" salona iekārtojumam no funkcionālā viedokļa faktiski nav ko pārmest. Viss nepieciešamais ir izvietots pārdomāti un noformēts glīti. "i40 Wagon" ir laba stūre – gan ērta no stūrēšanas viedokļa, gan ļoti funkcionāla dažādu sistēmu vadīšanā no tās. Priekšējiem sēdekļiem, salīdzinājumā ar priekšgājēju "Sonata", pat piemīt visnotaļ labs auguma satvēriens. Turklāt atzveltnes slīpumu var regulēt arī aizmugures sēdeklim. Apdarē izmantotie materiāli daudzviet ir mīksti, taču tos apskatot rūpīgāk, jāsecina, ka uz materiāliem "Hyundai" tomēr ir centies ietaupīt, bet montāžas kvalitātei piesieties grūti. Toties jau bāzē pieejamais aprīkojums liek uzplaukt apmierinātam smaidam. Par komforta, kā arī drošības aprīkojumu sīkāk lasiet arī sadaļā "Izvēle/cena".
Izvēle / cena
Kopējā izvēle motoru un transmisiju ziņā, kā jau iepriekš minēts, nav tā plašākā. Nav arī nevienas īpašas rozīnītes. Toties cenas, ņemot vēl vērā pieejamo aprīkojumu, ir ļoti patīkamas. Grūti cenas ziņā būs cīnīties vienīgi ar mūsu tirgū šajā segmentā pozicionēto tikai pa pusei vidusklases "Octavia Combi", bet visi pārējie konkurenti, ieskaitot "Passat", vismaz ar cenu ir "ņemami".
"DELFI Auto" izmēģinātais 136 Zs dīzelis ir pieejams gan ar manuālo pārnesumkārbu, gan ar automātisko. Ar automātu starta komplektācijā "Comfort" maksā 25 790 eiro, ar manuālo kārbu 23 990 eiro. Turklāt "Comfort" bāzīte piedāvā visnotaļ solīdu aprīkojumu – deviņus (!) drošības spilvenus "Air Bag", ieskaitot vadītāja ceļgaliem, brīdinājuma skaņas signālu par nepiesprādzētu drošības jostu arī pakaļējā sedeklī, ABS bremzes ar spēka sadalītāju EBD un bremžu pastiprinātāju avārijas situācijās, brīdinājuma funkciju aizmugurē braucošajiem par ekstrēmu bremzēšanu, elektronisko stabilitātes un vilkmes kontroles sistēmu, arī sānskata spoguļos iebūvētiem pagrieziena rādītājiem, sistēmu, kas novērš slīdēšanu atpakaļ, ja braukšana jāuzsāk pret kalnu, aizdedzes atslēgu ar tālvadību, signalizāciju, adaptīvos priekšējos lukturus ar LED dienasgaitas gaismām, apsildāmu vējstiklu, fotohromatisko atpakaļskata spoguli salonā, vadītāja sēdekļa elektrisku regulēšanu un 4 sēdvietu apsildi, visu sānlogu un sānskata spoguļu elektrifikāciju un vēl veselu virkni patīkamu lietu.
Dažiem konkurentiem šajā cenu līmenī dīzelis pieejams vēl tikai ar manuālo kārbu un aprīkojums nebūs ne uz pusi tik bagātīgs, tāpēc sadaļā "Izvēle/cena" vērtējums zvaigznēs ir tik augsts.
"Hyundai i40 Wagon" un konkurenti izmēros
garums | platums | augstums | riteņu g-bāze | |
Heundai i40 Wagon | 4770 | 1815 | 1470 | 2770 |
Opel Insignia ST | 4908 | 1856 | 1520 | 2737 |
Škoda Octavia Combi | 4569 | 1769 | 1455 | 2575 |
Honda Accord Tourer | 4750 | 1840 | 1440 | 2705 |
Mazda6 Sport Wagon | 4785 | 1795 | 1490 | 2725 |
Renault Laguna Grandtour | 4803 | 1811 | 1445 | 2756 |
Toyota Avensis Wagon | 4765 | 1810 | 1480 | 2700 |
Peugeot 508 SW | 4813 | 1853 | 1487 | 2817 |
Seat Exeo ST | 4661 | 1772 | 1430 | 2642 |
Ford Mondeo Wagon | 4837 | 1886 | 1512 | 2850 |
VW Passat Variant | 4771 | 1820 | 1516 | 2712 |
Citroen C5 Tourer | 4829 | 1860 | 1483 | 2815 |
Cenas eiro un konkurenti
Hyundai i40 Wagon 1,6 GDi (135 Zs) 6MT | no 20 990 |
Hyundai i40 Wagon 1,7 CRDi (115 Zs) 6MT | no 22 990 |
Hyundai i40 Wagon 1,7 CRDi (136 Zs) 6MT | no 23 990 |
Hyundai i40 Wagon 1,7 CRDi (136 Zs) 6AT | no 25 790 |
Hyundai i40 Wagon 2,0 GDi (177 Zs) 6MT | no 22 990 |
Opel Insignia ST 1,6i (115 Zs) 6MT | no 21 445 |
Opel Insignia ST 2,0 CDTI (130 Zs) 6MT | no 25 632 |
Škoda Octacia Combi 1,2 TSI (105 Zs) 6MT | no 15 675 |
Škoda Octacia Combi 1,6 TDI (105 Zs) 7AT | no 20 220 |
Honda Accord Tourer 2,0i (156 Zs) 6MT | no 23 862 |
Mazda6 Sport Wagon 1,8i (120 Zs) 5MT | no 20 447 |
Mazda6 Sport Wagon 2,2 TD (180 Zs) 6MT | no 33 452 |
Renault Laguna Grandtour 2,0i (140 Zs) 6MT | No 21 599 |
Renault Laguna Grandtour 1,5 dCi (110 Zs) 6MT | No 23 051 |
Toyota Avensis Wagon 1,6 VVT-i (132 Zs) 6MT | no 20 987/19 052* |
Toyota Avensis Wagon 2,0 D-4D (126 Zs) 6MT | no 25 526/22 908* |
Peugeot 508 SW 1,6 VTi (120 Zs) 6MT | no 20 336 |
Peugeot 508 SW 1,6 HDi (112 Zs) 5MT | no 21 630 |
Seat Exeo ST 1,8 TSI (160 Zs) 6MT | no 21 700 |
Seat Exeo ST 2,0 TDI (143 Zs) 6MT | no 22 500 |
Ford Mondeo 1,6i (160 Zs) 6MT | no 23 748 |
Ford Mondeo 1,6 TDCi (115 Zs) 6MT | no 24 821 |
VW Passat Variant 1,4 TSI (122 Zs) 6MT | no 21 773 |
VW Passat Variant 1,6 TDI (105 Zs) 6MT | no 24 311 |
Citroen C5 Tourer 1,6 VTi (120 Zs) 6MT | no 23 130 |
Citroen C5 Tourer 1,6 VDi (112 Zs) 6MT | no 24 850 |
*akcijas cena
"Hyundai i40 Wagon" tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 4770 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1815 |
Augstums bez reliņiem (mm) | 1470 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2770 |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 553/1719 |
Pašmasa (kg) | 1589 |
Pilna masa (kg) | 2150 |
Vēja pretest. koeficients | datu nav |
Motors | 1,7 l CRDi (1685 cm³) maks. jauda 136 Zs pie 4000 apgr./min. maks. grieze 320 Nm no 2000-2500 apgr./min. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 159 (ar 17 collu riteņiem) |
Degviela | dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 190 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 12,0 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) ar 17 un 18 collu riteņiem | Pilsētā - 7,6 Uz šosejas - 5,1 Jauktā režīmā - 6,0 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 70 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | 6 pakāpju automātiskā |
Stūresrata apgriezieni | 2,8 |
Stūres pastiprinātāja tips | Elektrisks |
Balstiekārta | Priekšā neatkarīgā "McPherson" Aizmugurē neatkarīgā daudzsviru |
Bremzes | Priekšā ventilējamas disku Aizmugurē disku |
Riepas | 215/50 R17 |
Tehniskās apkopes cikls | Pēc 30 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā |
Garantijas laiks | 5 gadi bez nobraukuma ierobežojuma |
"DELFI Auto" degvielas patēriņa rezultāti pēc "Hyundai i40 Wagon" borta datora
Rīgā (pilsētas režīmā) | 76,3 km ar vid. ātrumu 32 km/h - 7,2 l/100 km |
Rīga - Pļaviņas (šosejas režīmā) | 119,1 km ar vid. ātrumu 78 km/h - 5,9 l/100 km |
Pļaviņas (stabilitātes un dinamikas izmēģinājumos) | 27,0 km ar vid. ātrumu 38 km/h - 9,5 l/100 km |
Pļaviņas - Rīga (šosejas režīmā) | 116,2 km ar vid. ātrumu 82 km/h - 5,0 l/100 km |
Pļaviņas - Rīga (kombinētā režīmā) | 185,0 km ar vid. ātrumu 56 km/h - 5,7 l/100 km (kopā ar iepriekšējo posmu Pļaviņas - Rīga) |
Kopā testa laikā veikti | 407,4 km |
"DELFI Auto" ar "Hyundai i40 Wagon" veikto izmēģinājumu rezultāti
Dinamika 0-100 km/h (s) | 1.mēģinājums - 12,11 (D režīmā) 2.mēģinājums - 11,58 (D režīmā) 3.mēģinājums - 11,79 (D režīmā) 4.mēģinājums - 12,14 (+/- režīmā) |
Dinamika 40-80 km/h (s) | 1.mēģinājums - 5,13 (D režīmā) 2.mēģinājums - 5,13 (D režīmā) 3.mēģinājums - 5,08 (D režīmā) |
Dinamika 80-120 km/h (s) | 1.mēģinājums - 7,83 (D režīmā) 2.mēģinājums - 8,01 (D režīmā) 3.mēģinājums - 7,75 (D režīmā) 4.mēģinājums - 8,28 (+/- režīmā) |
Bremzēšana 50-0 km/h (m) Segums - sauss asfalts | 1.mēģinājums - 8,9 2.mēģinājums - 8,6 |
Bremzēšana 100-0 km/h (m) Segums - sauss asfalts | 1.mēģinājums - 35,4 2.mēģinājums - 34,8 |
"DELFI Auto" noteiktie "Hyundai i40 Wagon" spidometra precizitātes rādījumi
Rādījums uz spidometra | Faktiskais kustības ātrums |
50 km/h | 46 km/h |
60 km/h | 55 km/h |
70 km/h | 65 km/h |
80 km/h | 75 km/h |
100 km/h | 96 km/h |
120 km/h | 115 km/h |