Foto: DELFI
"Peugeot 2008" ir kārtējais jaunpienācējs Eiropā strauji augošajā mazo apvidus automobiļu jeb tā saucamo krosoveru segmentā, kā veiksmi aizsāka "Nissan Juke" modelis. Neskatoties uz franču spēkrata apvidniecisko izskatu, "Peugeot" met kautrību pie malas un šo modeli piedāvā tikai un vienīgi ar priekšējo riteņu piedziņu.

"Peugeot 2008" tapis uz "208" hečbeka bāzes, tāpēc abiem šiem modeļiem ir vienāda riteņu garenbāze – 2,54 metri. Tomēr apvidnieka kopgarums (4,16 metri) ir par 20 cm lielāks nekā hečbekam, kas ļāvis palielināt salona telpu pasažieriem un bagāžai. "Peugeot 2008" bagāžas nodalījuma tilpums ir 360 litru, kas ir par 65 litriem vairāk nekā hečbekam.

Foto: DELFI

Lai arī vizuāli "2008" un "208" ir līdzīgi, mazā apvidus automobiļa gadījumā autovadītāja sēdpozīcija ir augstāka, bet virsbūvē izmantoti arī nekrāsotas plastmasas paneļi pa perimetru, lai uzsvērtu tā "apvidnieciskumu". Paaugstināts ir arī klīrenss, un tas sasniedz 16,5 centimetrus.

"Peugeot 208" un "2008" līdzības ir arī interjerā. Pirmo pamana jau no hečbeka pazīstamo neparasti mazo stūresratu, sēdekļus ar izteiktu sānu atbalstu un salīdzinoši tālu uz priekšu atvirzīto vējstiklu. Pietiekami ērti jutīsies arī aizmugurējie pasažieri, jo vietas kājām šeit ir vairāk nekā, piemēram, "Nissan Juke".

Foto: DELFI

Dzinēji mazajam apvidus automobilim aizgūti no "208" hečbeka, ieskaitot arī jauno 1,2-litru trīscilindru turbopūtes benzīna dzinēju ar 82 zirgspēku jaudu. No benzīna motoriem pieejams vēl arī 1,6-litru agregāts ar 120 ZS. Tāpat "Peugeot 2008" modelim tiek piedāvāti arī 1,4- un 1,6-litru dīzeļmotori dažādas jaudas variācijās, sākot ar 70 un beidzot ar 114 ZS.

"DELFI Auto" izmēģināja "Peugeot 2008" ar 92 ZS jaudīgo 1,6-litru dīzeļdzinēja versiju un piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Šīs transmisijas pārnesumu attiecības izkārtotas diezgan plašā diapazonā, ka pat pirmais pārnesums ir nevis tikai automobiļa izkustināšanai no vietas, bet pat braukšanai – mērinstrumentu panelī ekonomiskas braukšanas asistents pārslēgties uz otro aicina tikai pie 15 km/h! Uzreiz jānorāda, ka šis motors zem 2000 apgriezieniem minūtē nav atsaucīgs paātrinājumam.

Foto: DELFI

Kritiku pelnījusi šīs piecpakāpju pārnesumkārbas kulise, kura ir diezgan neprecīza, it īpaši piektā pārnesuma izvēles gadījumā. Sešpakāpju transmisija pieejama tikai komplektācijā ar šī motora 114 ZS jaudīgo modifikāciju, bet automātiskā kārba "Peugeot 2008" modelim vismaz pagaidām nav pieejama vispār.

Tomēr "Peugeot" dīzeļdzinēju ekonomiskums nekad nav licis vilties. Izņēmums nav arī "2008" modelis, ar kuru vairāk kā septiņu litru vidējo degvielas patēriņu ir jāpacenšas dabūt. Bez īpašas piepūles pat pilsētas satiksmē var iekļauties sešu litru patēriņā! Uz šosejas tas patērēs piecus uz 100 km/h.

Foto: DELFI

Gaitā "Peugeot 2008" ir ļoti līdzīgs hečbekam, uz kā bāzes tas tapis. Balstiekārta ir salīdzinoši pacieta un nemīl ceļa nelīdzenumus. Katrā ziņā augstāka pārgājība jeb apvidnieciskums šim modelim izpaužas tikai kā augstāks klīrenss. Starp citu, dārgākās komplektācijās ražotājs piedāvā "Grip Control" vilkmes kontroles sistēmu, kas aizgūta no gabarītos lielākā apvidus automobiļa "3008". Tomēr visādi citādi "Peugeot 2008" joprojām ir pilsētas auto braukšanai pa asfaltu.

"Peugeot 2008" cena Latvijā ir no 13 914 eiro (ieskaitot PVN), versija ar dīzeļdzinēju maksā no 15 119 eiro, bet visdārgākās modifikācijas cena sasniedz 20 202 eiro.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!