"DELFI Auto" ar atjaunināto "Corsa" vispirms marta vidū nedaudz iepazinās Austrijā, kur pavizinājās gan ar piecdurvju, gan trīsdurvju modifikācijām, paspējot īsi noprovēt tikai divus no plašās motoru gammas. Tagad, pateicoties "Opel Southeast Europe", tepat Latvijā trīsdurvju "Corsa" ar 1,4 l benzīna motoru un manuālo pārnesumkārbu bija iespēja izmēģināt nopietnāk.
Dizains
Manā subjektīvajā vērtējumā pēdējās paaudzes "Opel Corsa" jau modeļa startā, 2006.gadā kļuva par vienu no piemīlīgākajiem B segmenta automobiļiem. "Facelift" būtiskas izmaiņas dizainā nav viesis, pamainīti tikai akcenti, kas "Corsa 2011" atšķir no "Corsa 2006". Priekšējie lukturi pamatformu ir saglabājuši, bet lejasdaļā tagad veidojas tāds kā ūdens piliena aizmetnis, kāda iepriekš nebija. "Opel" zibeni tagad radiatora restē notur ne tikai ierastā platā hroma līste, bet vēl papildus arī maza spīdīga dzīsliņa. Pārveidoti ir abi bamperi. Priekšējam tagad ir agresīvi plata mute un vertikāli izstieptas miglas lampu ligzdas. Joprojām skaisti.
Vēl spilgtāk, protams, izskatās kopš 2007.gada ieviestā sportiskā modifikācija "Corsa OPC" ("Opel Performance Center" – speciālo sportisko modeļu izstrādes nodaļa). Dizaina ziņā tagad pircējiem tiek piedāvāts arī kāds pārsteigums. Lai pievilinātu pircējus, "Opel" ir ķēries pie itāļu nereti piekoptās taktikas, ļaujot tīkotājiem par papildu maksu padarīt savu "Corsu" krāšņāku un atšķirīgāku nekā ierindas eksemplāri. Gluži tik daudz kā "Fiat 500" individualizācijas iespēju "Corsai" gan nav. Ir divas "OPC Line" eksterjera un interjera aksesuāru paketes, kas ierindas "Korsiņai" ļauj izskatīties gandrīz kā "Corsa OPC". Turklāt papildus ir izveidota arī aksesuāru kolekcija daiļā dzimuma pircējām. Amizanti (skat. fotogaleriju). Tieši "OPC Line Corsa" bija "DELFI Auto" testa objekts un atzīme par dizainu tādēļ ir vienu zvaigznīti austāka nekā būtu ierindas māsai.
Tehnika
Visi motori jau no 2010.gada pirmās puses atbilst "Euro 5" izmešu normām. Tātad tie ir kļuvuši taupīgāki un vismaz uz papīra (pēc tehn. datiem) arī jaudīgāki. Papildus ir ieviestas "EcoFlex" modifikācijas, kas ir vēl saudzīgākas pret vidi un attiecīgi izdevīgākas nodokļu sloga ziņā arī Latvijas pircējiem. Tām pieejama automātiskā slāpēšanas-iedarbināšanas sistēma. Paredzēta arī versija "LPG" ar rūpnīcas gāzes iekārtu.
"Opel" pie modernizācijas ir pastrādājis nopietni. Uzlaboti ne tikai motori, bet arī balstiekārta un stūres mehānisms. Stūre ir kļuvusi jūtami "īsāka". Tikai 2,2 apgriezieni no atdures līdz atdurei. Tādēļ "Corsa" vadāmībā ir kļuvusi jūtīga kā kartings – katrai mazākajai rata kustībai seko priekšējo riteņu reakcija. Visnotaļ asa, bet patīkami, ka precīza. Izklaidīgajiem tomēr jābūt izmanīgiem. Labā ziņa, ka stūres atpakaļreakcija un reaktīvais spēks ir gājuši progresa ceļu. "Corsa" ir kļuvusi par visnotaļ "garšīgu" braucamo. Par "gardāko" starp "Opel" noteikti. Īpaši, ja arī no motoriem izvēle būs kritusi ne uz tiem pašiem vājākajiem.
Patiesi iepriecināja arī piekares darbība. Latvijā veiktajā testa braucienā auto bija aprīkots ar platākajām un attiecībā pret platumu plānākajām 215/45 R17 riepām, bet nešķita tādēļ "Korsiņa" pārlieku cieta un drebelīga. Īsā un šaurā mazauto bāze gan ļauj sajust ceļa reljefu visnotaļ labi, taču piekarei ir atzīstama energoietilpība, kas bedru, asfalta plaisu un grambu triecienus ietin tādā kā vates kūniņā un līdz braucējam novada ar mazinātu efektu. Bravo, "Opel"!
Vājākā vieta no tehniskās puses laikam ir transmisijas. Piecpakāpju manuālā kārba nav slikta, taču darbības kvalitātē tagad jūtami atpaliek no stūres un piekares. Sešpakāpju ir labāka, taču pieejama tikai ar 1,6 l benzīna motoru un abiem spēcīgākajiem dīzeļiem. Četrpakāpju automāts ir novecojis un gauss, un nekaitinās tikai miermīlīgus un slēgties slinkus braucējus. "Easytronic" pēdējā laikā nav gadījies izmēģināt. Agrāk tā bija traģiskākā no "Opel" transmisijām, bet varbūt kaut kas ir mainījies. Piekares un stūres izjūtas dēļ gribētos likt vismaz četras zvaigznes, bet pārnesumkārba un 1,4 l motora slābanums vērtējumu pavelt zemāk.
Komforts
Jāpiebilst, ka par papildu maksu "Corsu" var nokomplektēt ar ikdienā noslēpjamu bamparī un vajadzības gadījumā aizmugurē izbīdāmu velosipēdu turētāju.
Izvēle / cena
Kopumā pieejami septiņi benzīna motori ar jaudu no 65 līdz 192 Zs (OPC) un četri dīzeļmotori ar jaudu no 75 līdz 130 Zs. Iespējamas četras dažādas pārnesumkārbas. Piecu un sešu pārnesumu mehāniskā, četru pakāpju automāts un "Easytronic" piecpakāpju robots. Tiesa, vairums motoru pieejami ar manuālajām. Tas viss kopā ar četrām aprīkojuma pakāpēm, sākot no salīdzinoši vienkāršās "Selection" līdz bagātīgajai "Cosmo", paver patiešām plašas izvēles iespējas. Cenas lejasgalā nudien liberālas, bet augšgalā ar visu iespējamo papildu aprīkojumu jau teju B segmentam nepiedienīgas. Tā teikt, katram pēc maciņa biezuma un iegribām, ieskaitot, piemēram, adaptīvos priekšējos lukturus.
Iepriekš neminētas atziņas:
- Vecrīgā balto "OPC Line" skaistulīti ar lielu interesi, nekautrējoties pētīja un skaļi apsprieda vairākas rietumvalstu tūristu grupiņas. Izsaucieni un žesti bija ļoti atzinīgi. Taču mūsu pircēju prātos "OPC Line" ārišķīgais skaistums vairumā gadījumu visticamāk tiks novērtēts kā nesamērīgi dārgs. "DELFI Auto" rīcībā pabijušais auto sadārdzinājies par 1241 eiro, bet pilnā "OPC Line" pakete, kas iekļauj arī no ierindas "Corsa" atšķirīgus bamperus un dažus citādākus interjera elementus, maksā 2016 eiro.
- "OPC Line" noformējums ir tikai glītas dekorācijas, jo tehniskajā ziņā šīs "Corsas" no standarta mašīnām ne ar ko neatšķiras.
- Pagriezienu un logu tīrīšanas kloķi darbojas bez fiksācijas noteiktā stāvoklī. Jāpierod. Toties "Corsa" uz vieglu pieskārienu pagriezienu rādītājam "atbild" ar trim signāliem. Ērti.
- Trīsspieķu stūre patīkama gan no skata, gan darbībā. Ādas apšuvums nav slidens. Priekšējā paneļa augšējā daļa gatavota no mīkstas plastmasas. It kā sīkums, bet patīkami, jo mazauto bieži ir kokaini cieti viscaur.
- Mērinstrumentu sekcija viegli uztverama. "Sport" komplektācijā info centrs ir ar "Touch&Connect" skārienjūtīgo ekrānu. Sistēma saprogrammēta loģiski.
- Lieliskas borta datora iespējas brauciena kontrolei (km; km/h; l/100 km u.c.). Var ļoti labi sekot visiem galvenajiem rādītājiem gan atsevišķos brauciena posmos, gan kopumā. Pat citos jaunākos "Opel" modeļos šīs lietas nav tik uzskatāmi un viegli kontrolējamas.
- Smagās un garās sāndurvis aizveras ar patīkami piepildītu skaņu, taču aizvēršana prasa spēku. Nereti gadās uzreiz tās līdz galam neaizcirst. Kas būs ar eņģu izturību ilgstošā ekspluatācijā?
- Priekšējiem sēdekļiem "Sport" komplektācijā piemīt teicams sānu atbalsts. Kantējot līkumus, vadītājs beņķī turas kā pielīmēts. Savukārt, ja, nolaižot atzveltni, sagribas atlaisties pasnaust, atzveltnes stāvās malas izrādās mazliet traucējošas. Bet auto jau domāts vairāk braukšanai, ne gulēšanai.
- Bagāžas telpas organizācijai ir vairākos līmeņos iestatāms plaukts, bet tā pārvietošana no vietas vietā padodas grūtāk nekā gribētos. Ķeras stūri un kaut kā jāšķiebj sāniski, lai allaž dabūtu vietā.
- Ar darba tilpuma ziņā mazliet lielāko un pēc tehniskajiem rādītājiem mazliet spēcīgāko 1,4 l motoru "Corsa", izrādās, ir gausāka nekā nedēļu iepriekš testētais "Mitsubishi Colt" ar 1,3 l motoru. Tiesa, "Corsa" ir arī mazliet virs 100 kg smagāka. Iespējams, tieši liekie kg arī "apēd" teorētiskā pārsvara potenciālu. 1. pārnesumā tūlīt pēc it kā pietiekami naksās izkustēšanās seko izteikta jaudas zuduma bedre un tikai vēlāk motors atkal atdzīvojas.
- Arī apdzīšana pilsētā "Corsai" padodas mazliet gausāk nekā "Coltam", toties to pašu šosejas tempā ātrāk paveic "Corsa".
- Sportiskā tempā slēdzot robus, gadās, ka īsti nevar trāpīt no otrā uz trešo pārnesumu. Kulise nav tik precīza kā gribētos un pieļauj, ka trāpi "sienā" nevis iecerētājā pārnesumā. Miermīlīgi darbojoties gan jau ar šādu problēmu saskarties nenāksies. Kas notiks, gadiem ritot?
- Patika motora skaņa. 1,4 l motoriņš visumā miermīlīgs, bet skaņu inženieriem izdevies uztaisīt sportiski piesmakušu un gandrīz vai dusmīgu.
- Ļoti patīkama stūres sajūta. Auto ir izjūtams (gaita, uzvedība) caur rokām un ar augumu un viegli vadāms.
- Sānsveres pagriezienos vismaz ar 215/45 riepām tikpat kā nav. Nebūs lielas arī ar ikdienišķām riepām. Braucot aug apziņa, ka pat no skata nepatīkama bedre reti triec piekares elementus līdz gumijas atdurēm. Taču, cik ilgi šī tehnika spēs izturēt nevērību pret bedrēm, vēl pāragri spriest.
- Bremzes labas pat ar arhaiskajiem trumuļiem aizmugurē. Tiesa, niknākajām versijām, šķiet, arī aizmugurē ir disku bremzes, nemaz jau nerunājot par "OPC".
"Opel Corsa" un konkurenti izmēros*
garums | platums | augstums | riteņu g-bāze | |
Opel Corsa | 3999 | 1717 | 1488 | 2511 |
Mitsubishi Colt | 3880 | 1695 | 1520 | 2500 |
Chevrolet Aveo | 3920 | 1680 | 1505 | 2480 |
VW Polo | 3970 | 1682 | 1462 | 2470 |
Renault Clio | 4027 | 1720 | 1497 | 2575 |
Ford Fiesta | 4067 | 1722 | 1473 | 2489 |
Peugeot 207 | 4045 | 1720 | 1472 | 2540 |
Seat Ibiza | 4034 | 1693 | 1428 | 2469 |
Cenas eiro un konkurenti
Opel Corsa 1,0i (65 Zs) 5MT (3-durvju) | no 10 749 |
Opel Corsa 1,2i (85 Zs) 5MT (3-durvju) | no 11 525 |
Opel Corsa 1,4i (100 Zs) 5MT (3-durvju) | no 12 039 |
Opel Corsa 1,3 DTC (75 Zs) 5MT (3-durvju) | no 13 516 |
Opel Corsa 1,3 DTE (95 Zs) 5MT (3-durvju) | no 14 026 |
Opel Corsa OPC 1,6T (192 Zs) 6MT (3-durvju) | no 24 886 |
Mitsubishi Colt 1,3 MPI (95 Zs) 5MT (3-durvju) | no 12 590 |
Chevrolet Aveo 1,2i (84 Zs) 5MT (3-durvju) | no 10 219 |
VW Polo 1,2i (60 Zs) 5 MT (3-durvju) | no 10 823 |
VW Polo 1,4i (85 Zs) 5 MT (3-durvju) | no 12 108 |
Renault Clio 1,2i (75 Zs) 5AT (3-durvju) | no 11 495 |
Ford Fiesta 1,25i (60 Zs) 5MT (3-durvju) | no 9 704 |
Ford Fiesta 1,4i (96 Zs) 5MT (3-durvju) | no 13 553 |
Peugeot 207 1,4i (75 Zs) 5MT (3-durvju) | no 10 804 |
Seat Ibiza 1,2i (70 Zs) 5MT (3-durvju) | no 12 190 |
Seat Ibiza 1,4i (85 Zs) 5MT (3-durvju) | no 12 490 |
"Opel Corsa 1,4i OPC Line" tehniskie rādītāji (ražotāja dati)
Garums (mm) | 3999 (3999 - piecdurvju) |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1713 (1737 - piecdurvju) |
Augstums bez reliņiem (mm) | 1488 (1488 - piecdurvju)) |
Riteņu garenbāze (mm) | 2511 (2511 - piecdurvju) |
Bagāžas nodalījuma tilpums (l) | 285 |
Pašmasa (kg) | 1088 |
Pilna masa (kg) | 1585 |
Apgriešanās diametrs (m) | 10,55 |
Motors | 1,4 l (1398 cm³)maks. jauda 100 Zs pie 6000 apgr./min.maks. grieze 130 Nm pie 4000 apgr./min. |
Degviela | Benzīns A95 |
Maksimālais ātrums (km/h) | 180 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 11,9 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 7,1Uz šosejas – 4,6Jauktā režīmā – 5,5 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 45 |
Velkošā ass | priekšējā |
Ātrumkārba | piecu pārnesumu manuālā |
Bremzes | Priekšā ventilējamas diskuAizmugurē trumuļu |
Riepas | 215/45 R17 |
CO2 emisijas (g/km) | 129 |
Tehniskās apkopes cikls | Pēc 30 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā |
Garantijas laiks | 2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma vai 3 gadi jeb līdz 100 000 km nobraukumam, ja tas iestājas ātrāk |
"DELFI Auto" degvielas patēriņa testa rezultāti pēs borta datora
Rīga – Salaspils – Ikšķile – Rīga (kombinētā režīmā) | 89,5 km ar vid. ātrumu 36 km/h – 8,1 l/100 km"Corsa" no "GM " saņemts ar nobraukumu 8151 km |
Rīga – Pļaviņas – Rīga (šosejas režīmā) | 237,4 km ar vid. ātrumu 72 km/h – 6,4 l/100 km |
Rīga – Ugāle – Ventspils (šosejas režīmā) | 251,7 km ar vid. ātrumu 72 km/h – 6,5 l/100 km |
Ventspils – Ugāle – Ventspils (kombinētā režīmā) | 145,2 km ar vid. ātrumu 48 km/h – 8,0 l/100 km(ieskaitot dinamikas izmēģinājumus) |
Ventspils – Rīga (šosejas režīmā) | 219,1 km ar vid. ātrumu 65 km/h – 6,4 l/100 km |
Kopumā testa laikā | 943,1 km ar vid. ātrumu 60 km/h – 6,9 l/100 km |
"DELFI Auto" dinamikas izmēģinājumu rezultāti
0-100 km/h (s) | 1.mēģinājums – 13,01 (1.-3. pārnesums)2.mēģinājums – 13,41 (1.-3. pārnesums)3.mēģinājums – 13,29 (1.-3. pārnesums) |
40-80 km/h (s) | 1.mēģinājums – 5,75 (2. pārnesums)2.mēģinājums – 6,40 (2.-3. pārnesums) |
80-120 km/h (s) | 1.mēģinājums – 11,68 (4. pārnesums)2.mēģinājums – 9,25 (3. pārnesums) |