Foto: Publicitātes foto
Aizvadītā gada nogalē "Opel" bestsellera "Corsa" (Eiropā vien kopš 1982.gada pārdoti vairāk nekā 11 miljoni auto) veiktās vizuālās izmaiņas bija šī B segmenta mazauto ceturtās paaudzes modernizācijas otrā kārta. Motori un šasija tika uzlabota jau gada pirmajā pusē, taču ierindas pircējs par to iesākumā netika informēts ar jaunu "iepakojuma" noformējumu. Kādēļ "Opel" uzreiz galdā nelika visus trumpjus? Mediju pasākumos ir dzirdētas dažādas atrunas, bet īstos iemeslus zina tikai kompānijas augstākā vadība. Latvijas autosalonus reāli aptaustāmas jaunās mašīnas sasniegs tikai jūlija otrajā pusē, bet pasūtījumus dīleri pieņem jau tagad.

"DELFI Auto" ar atjaunināto "Corsa" vispirms marta vidū nedaudz iepazinās Austrijā, kur pavizinājās gan ar piecdurvju, gan trīsdurvju modifikācijām, paspējot īsi noprovēt tikai divus no plašās motoru gammas. Tagad, pateicoties "Opel Southeast Europe", tepat Latvijā trīsdurvju "Corsa" ar 1,4 l benzīna motoru un manuālo pārnesumkārbu bija iespēja izmēģināt nopietnāk.

Dizains

Manā subjektīvajā vērtējumā pēdējās paaudzes "Opel Corsa" jau modeļa startā, 2006.gadā kļuva par vienu no piemīlīgākajiem B segmenta automobiļiem. "Facelift" būtiskas izmaiņas dizainā nav viesis, pamainīti tikai akcenti, kas "Corsa 2011" atšķir no "Corsa 2006". Priekšējie lukturi pamatformu ir saglabājuši, bet lejasdaļā tagad veidojas tāds kā ūdens piliena aizmetnis, kāda iepriekš nebija. "Opel" zibeni tagad radiatora restē notur ne tikai ierastā platā hroma līste, bet vēl papildus arī maza spīdīga dzīsliņa. Pārveidoti ir abi bamperi. Priekšējam tagad ir agresīvi plata mute un vertikāli izstieptas miglas lampu ligzdas. Joprojām skaisti.

Foto: DELFI

Vēl spilgtāk, protams, izskatās kopš 2007.gada ieviestā sportiskā modifikācija "Corsa OPC" ("Opel Performance Center" – speciālo sportisko modeļu izstrādes nodaļa). Dizaina ziņā tagad pircējiem tiek piedāvāts arī kāds pārsteigums. Lai pievilinātu pircējus, "Opel" ir ķēries pie itāļu nereti piekoptās taktikas, ļaujot tīkotājiem par papildu maksu padarīt savu "Corsu" krāšņāku un atšķirīgāku nekā ierindas eksemplāri. Gluži tik daudz kā "Fiat 500" individualizācijas iespēju "Corsai" gan nav. Ir divas "OPC Line" eksterjera un interjera aksesuāru paketes, kas ierindas "Korsiņai" ļauj izskatīties gandrīz kā "Corsa OPC". Turklāt papildus ir izveidota arī aksesuāru kolekcija daiļā dzimuma pircējām. Amizanti (skat. fotogaleriju). Tieši "OPC Line Corsa" bija "DELFI Auto" testa objekts un atzīme par dizainu tādēļ ir vienu zvaigznīti austāka nekā būtu ierindas māsai.

Tehnika

Visi motori jau no 2010.gada pirmās puses atbilst "Euro 5" izmešu normām. Tātad tie ir kļuvuši taupīgāki un vismaz uz papīra (pēc tehn. datiem) arī jaudīgāki. Papildus ir ieviestas "EcoFlex" modifikācijas, kas ir vēl saudzīgākas pret vidi un attiecīgi izdevīgākas nodokļu sloga ziņā arī Latvijas pircējiem. Tām pieejama automātiskā slāpēšanas-iedarbināšanas sistēma. Paredzēta arī versija "LPG" ar rūpnīcas gāzes iekārtu.

"Opel" pie modernizācijas ir pastrādājis nopietni. Uzlaboti ne tikai motori, bet arī balstiekārta un stūres mehānisms. Stūre ir kļuvusi jūtami "īsāka". Tikai 2,2 apgriezieni no atdures līdz atdurei. Tādēļ "Corsa" vadāmībā ir kļuvusi jūtīga kā kartings – katrai mazākajai rata kustībai seko priekšējo riteņu reakcija. Visnotaļ asa, bet patīkami, ka precīza. Izklaidīgajiem tomēr jābūt izmanīgiem. Labā ziņa, ka stūres atpakaļreakcija un reaktīvais spēks ir gājuši progresa ceļu. "Corsa" ir kļuvusi par visnotaļ "garšīgu" braucamo. Par "gardāko" starp "Opel" noteikti. Īpaši, ja arī no motoriem izvēle būs kritusi ne uz tiem pašiem vājākajiem.

Foto: DELFI

Patiesi iepriecināja arī piekares darbība. Latvijā veiktajā testa braucienā auto bija aprīkots ar platākajām un attiecībā pret platumu plānākajām 215/45 R17 riepām, bet nešķita tādēļ "Korsiņa" pārlieku cieta un drebelīga. Īsā un šaurā mazauto bāze gan ļauj sajust ceļa reljefu visnotaļ labi, taču piekarei ir atzīstama energoietilpība, kas bedru, asfalta plaisu un grambu triecienus ietin tādā kā vates kūniņā un līdz braucējam novada ar mazinātu efektu. Bravo, "Opel"!

Vājākā vieta no tehniskās puses laikam ir transmisijas. Piecpakāpju manuālā kārba nav slikta, taču darbības kvalitātē tagad jūtami atpaliek no stūres un piekares. Sešpakāpju ir labāka, taču pieejama tikai ar 1,6 l benzīna motoru un abiem spēcīgākajiem dīzeļiem. Četrpakāpju automāts ir novecojis un gauss, un nekaitinās tikai miermīlīgus un slēgties slinkus braucējus. "Easytronic" pēdējā laikā nav gadījies izmēģināt. Agrāk tā bija traģiskākā no "Opel" transmisijām, bet varbūt kaut kas ir mainījies. Piekares un stūres izjūtas dēļ gribētos likt vismaz četras zvaigznes, bet pārnesumkārba un 1,4 l motora slābanums vērtējumu pavelt zemāk.

Komforts

Foto: DELFI
B segmenta trīsdurvju auto nav bijis un nez vai kādreiz būs ērts arī otrās sēdekļu rindas pasažieriem. Arī "Corsa" tāda nav. Aiz 1,75 cm gara vadītāja tāds pats sēdēs bez apgrūtinājumiem, bet rezerve ir neliela un galvas rajonā omulību smacē tuvu krītošais jumts un šaurie lodziņi. Iekāpšanu arī varētu vēlēties vieglāku un trijatā aizmugurē pat vidusmēra auguma cilvēkiem ērti nebūs. Priekšā viss ir kārtībā. Vietas gana, ergonomikai pārmest nav ko, stūres un sēdekļa regulēšanas iespējas plašas. Bagāžnieks arī trīsdurvju versijā nebūt nav knaps. Visnotaļ daudz mantu var salikt un bagāžas telpa nav vis gandrīz tikai vertikāla, kā, piemēram, iepriekš izmēģinātajam "Mitsubishi Colt".
Foto: DELFI

Jāpiebilst, ka par papildu maksu "Corsu" var nokomplektēt ar ikdienā noslēpjamu bamparī un vajadzības gadījumā aizmugurē izbīdāmu velosipēdu turētāju.

Izvēle / cena

Kopumā pieejami septiņi benzīna motori ar jaudu no 65 līdz 192 Zs (OPC) un četri dīzeļmotori ar jaudu no 75 līdz 130 Zs. Iespējamas četras dažādas pārnesumkārbas. Piecu un sešu pārnesumu mehāniskā, četru pakāpju automāts un "Easytronic" piecpakāpju robots. Tiesa, vairums motoru pieejami ar manuālajām. Tas viss kopā ar četrām aprīkojuma pakāpēm, sākot no salīdzinoši vienkāršās "Selection" līdz bagātīgajai "Cosmo", paver patiešām plašas izvēles iespējas. Cenas lejasgalā nudien liberālas, bet augšgalā ar visu iespējamo papildu aprīkojumu jau teju B segmentam nepiedienīgas. Tā teikt, katram pēc maciņa biezuma un iegribām, ieskaitot, piemēram, adaptīvos priekšējos lukturus.

Foto: Publicitātes attēli

Iepriekš neminētas atziņas:

  • Vecrīgā balto "OPC Line" skaistulīti ar lielu interesi, nekautrējoties pētīja un skaļi apsprieda vairākas rietumvalstu tūristu grupiņas. Izsaucieni un žesti bija ļoti atzinīgi. Taču mūsu pircēju prātos "OPC Line" ārišķīgais skaistums vairumā gadījumu visticamāk tiks novērtēts kā nesamērīgi dārgs. "DELFI Auto" rīcībā pabijušais auto sadārdzinājies par 1241 eiro, bet pilnā "OPC Line" pakete, kas iekļauj arī no ierindas "Corsa" atšķirīgus bamperus un dažus citādākus interjera elementus, maksā 2016 eiro.
  • "OPC Line" noformējums ir tikai glītas dekorācijas, jo tehniskajā ziņā šīs "Corsas" no standarta mašīnām ne ar ko neatšķiras.
  • Pagriezienu un logu tīrīšanas kloķi darbojas bez fiksācijas noteiktā stāvoklī. Jāpierod. Toties "Corsa" uz vieglu pieskārienu pagriezienu rādītājam "atbild" ar trim signāliem. Ērti.
  • Trīsspieķu stūre patīkama gan no skata, gan darbībā. Ādas apšuvums nav slidens. Priekšējā paneļa augšējā daļa gatavota no mīkstas plastmasas. It kā sīkums, bet patīkami, jo mazauto bieži ir kokaini cieti viscaur.
  • Mērinstrumentu sekcija viegli uztverama. "Sport" komplektācijā info centrs ir ar "Touch&Connect" skārienjūtīgo ekrānu. Sistēma saprogrammēta loģiski.
  • Lieliskas borta datora iespējas brauciena kontrolei (km; km/h; l/100 km u.c.). Var ļoti labi sekot visiem galvenajiem rādītājiem gan atsevišķos brauciena posmos, gan kopumā. Pat citos jaunākos "Opel" modeļos šīs lietas nav tik uzskatāmi un viegli kontrolējamas.
  • Smagās un garās sāndurvis aizveras ar patīkami piepildītu skaņu, taču aizvēršana prasa spēku. Nereti gadās uzreiz tās līdz galam neaizcirst. Kas būs ar eņģu izturību ilgstošā ekspluatācijā?
  • Priekšējiem sēdekļiem "Sport" komplektācijā piemīt teicams sānu atbalsts. Kantējot līkumus, vadītājs beņķī turas kā pielīmēts. Savukārt, ja, nolaižot atzveltni, sagribas atlaisties pasnaust, atzveltnes stāvās malas izrādās mazliet traucējošas. Bet auto jau domāts vairāk braukšanai, ne gulēšanai.
  • Bagāžas telpas organizācijai ir vairākos līmeņos iestatāms plaukts, bet tā pārvietošana no vietas vietā padodas grūtāk nekā gribētos. Ķeras stūri un kaut kā jāšķiebj sāniski, lai allaž dabūtu vietā.
  • Ar darba tilpuma ziņā mazliet lielāko un pēc tehniskajiem rādītājiem mazliet spēcīgāko 1,4 l motoru "Corsa", izrādās, ir gausāka nekā nedēļu iepriekš testētais "Mitsubishi Colt" ar 1,3 l motoru. Tiesa, "Corsa" ir arī mazliet virs 100 kg smagāka. Iespējams, tieši liekie kg arī "apēd" teorētiskā pārsvara potenciālu. 1. pārnesumā tūlīt pēc it kā pietiekami naksās izkustēšanās seko izteikta jaudas zuduma bedre un tikai vēlāk motors atkal atdzīvojas.
  • Arī apdzīšana pilsētā "Corsai" padodas mazliet gausāk nekā "Coltam", toties to pašu šosejas tempā ātrāk paveic "Corsa".
  • Sportiskā tempā slēdzot robus, gadās, ka īsti nevar trāpīt no otrā uz trešo pārnesumu. Kulise nav tik precīza kā gribētos un pieļauj, ka trāpi "sienā" nevis iecerētājā pārnesumā. Miermīlīgi darbojoties gan jau ar šādu problēmu saskarties nenāksies. Kas notiks, gadiem ritot?
  • Patika motora skaņa. 1,4 l motoriņš visumā miermīlīgs, bet skaņu inženieriem izdevies uztaisīt sportiski piesmakušu un gandrīz vai dusmīgu.
  • Ļoti patīkama stūres sajūta. Auto ir izjūtams (gaita, uzvedība) caur rokām un ar augumu un viegli vadāms.
  • Sānsveres pagriezienos vismaz ar 215/45 riepām tikpat kā nav. Nebūs lielas arī ar ikdienišķām riepām. Braucot aug apziņa, ka pat no skata nepatīkama bedre reti triec piekares elementus līdz gumijas atdurēm. Taču, cik ilgi šī tehnika spēs izturēt nevērību pret bedrēm, vēl pāragri spriest.
  • Bremzes labas pat ar arhaiskajiem trumuļiem aizmugurē. Tiesa, niknākajām versijām, šķiet, arī aizmugurē ir disku bremzes, nemaz jau nerunājot par "OPC".


"Opel Corsa" un konkurenti izmēros*

 garumsplatumsaugstumsriteņu g-bāze
Opel Corsa3999171714882511
Mitsubishi Colt3880169515202500
Chevrolet Aveo3920168015052480
VW Polo3970168214622470
Renault Clio4027172014972575
Ford Fiesta4067172214732489
Peugeot 2074045172014722540
Seat Ibiza4034169314282469
*trīsdurvju modifikācijas

Cenas eiro un konkurenti

Opel Corsa 1,0i (65 Zs) 5MT (3-durvju)no 10 749
Opel Corsa 1,2i (85 Zs) 5MT (3-durvju)no 11 525
Opel Corsa 1,4i (100 Zs) 5MT (3-durvju)no 12 039
Opel Corsa 1,3 DTC (75 Zs) 5MT (3-durvju)no 13 516
Opel Corsa 1,3 DTE (95 Zs) 5MT (3-durvju)no 14 026
Opel Corsa OPC 1,6T (192 Zs) 6MT (3-durvju)no 24 886
Mitsubishi Colt 1,3 MPI (95 Zs) 5MT (3-durvju)no 12 590
Chevrolet Aveo 1,2i (84 Zs) 5MT (3-durvju)no 10 219
VW Polo 1,2i (60 Zs) 5 MT (3-durvju)no 10 823
VW Polo 1,4i (85 Zs) 5 MT (3-durvju)no 12 108
Renault Clio 1,2i (75 Zs) 5AT (3-durvju)no 11 495
Ford Fiesta 1,25i (60 Zs) 5MT (3-durvju)no 9 704
Ford Fiesta 1,4i (96 Zs) 5MT (3-durvju)no 13 553
Peugeot 207 1,4i (75 Zs) 5MT (3-durvju)no 10 804
Seat Ibiza 1,2i (70 Zs) 5MT (3-durvju)no 12 190
Seat Ibiza 1,4i (85 Zs) 5MT (3-durvju)no 12 490

"Opel Corsa 1,4i OPC Line" tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm)3999 (3999 - piecdurvju)
Platums bez spoguļiem (mm)1713 (1737 - piecdurvju)
Augstums bez reliņiem (mm)1488 (1488 - piecdurvju))
Riteņu garenbāze (mm)2511 (2511 - piecdurvju)
Bagāžas nodalījuma tilpums (l)285
Pašmasa (kg)1088
Pilna masa (kg)1585
Apgriešanās diametrs (m)10,55
Motors1,4 l (1398 cm³)maks. jauda 100 Zs pie 6000 apgr./min.maks. grieze 130 Nm pie 4000 apgr./min.
Degviela Benzīns A95
Maksimālais ātrums (km/h)180
Dinamika 0-100 km/h (s)11,9
Degvielas patēriņš (l/100 km)Pilsētā – 7,1Uz šosejas – 4,6Jauktā režīmā – 5,5
Degvielas tvertnes tilpums (l)45
Velkošā asspriekšējā
Ātrumkārba piecu pārnesumu manuālā
BremzesPriekšā ventilējamas diskuAizmugurē trumuļu
Riepas215/45 R17
CO2 emisijas (g/km)129
Tehniskās apkopes ciklsPēc 30 000 km nobraukuma vai 1 reizi gadā
Garantijas laiks2 gadi bez nobraukuma ierobežojuma vai 3 gadi jeb līdz 100 000 km nobraukumam, ja tas iestājas ātrāk

"DELFI Auto" degvielas patēriņa testa rezultāti pēs borta datora

Rīga – Salaspils – Ikšķile – Rīga (kombinētā režīmā)89,5 km ar vid. ātrumu 36 km/h – 8,1 l/100 km"Corsa" no "GM " saņemts ar nobraukumu 8151 km
Rīga – Pļaviņas – Rīga (šosejas režīmā)237,4 km ar vid. ātrumu 72 km/h – 6,4 l/100 km
Rīga – Ugāle – Ventspils (šosejas režīmā)251,7 km ar vid. ātrumu 72 km/h – 6,5 l/100 km
Ventspils – Ugāle – Ventspils (kombinētā režīmā)145,2 km ar vid. ātrumu 48 km/h – 8,0 l/100 km(ieskaitot dinamikas izmēģinājumus)
Ventspils – Rīga (šosejas režīmā)219,1 km ar vid. ātrumu 65 km/h – 6,4 l/100 km
Kopumā testa laikā943,1 km ar vid. ātrumu 60 km/h – 6,9 l/100 km

"DELFI Auto" dinamikas izmēģinājumu rezultāti

0-100 km/h (s)1.mēģinājums – 13,01 (1.-3. pārnesums)2.mēģinājums – 13,41 (1.-3. pārnesums)3.mēģinājums – 13,29 (1.-3. pārnesums)
40-80 km/h (s)1.mēģinājums – 5,75 (2. pārnesums)2.mēģinājums – 6,40 (2.-3. pārnesums)
80-120 km/h (s)1.mēģinājums – 11,68 (4. pārnesums)2.mēģinājums – 9,25 (3. pārnesums)

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!