Foto: DELFI
Vasara ir motobraukšanas laiks un motobraukšana ir cieši saistīta ar dažādiem zīmoliem, no kuriem viens no atpazīstamākajiem un leģendārākajiem ir "Harley-Davidson".

Amerikāņu pieredzes bagātais ražotājs atgādina par sevi taustāmā un ļaudīm pieejamā veidā, arī Latvijā jau trešo gadu pēc kārtas sadarbībā ar vietējo dīleri rīkojot testa braucienus ar jaunākajiem rūpnīcas ražojumiem tiem, kam motocikla vadīšanas atļauja kabatā. Pagājušajā nedēļā notikušajos testos pa Latvijas ceļiem piedalījās arī portāls "Delfi".

Foto: DELFI

Mūsu reģionā starp iecienītākajiem "Harley-Davidson" modeļiem ir "V-Rod" sērijas motocikli, kurus daļa motobraucēju nemaz neuzskata par īstiem "hārļiem" – tajos ir maz no klasikas, tie ir sportiski un ar šķidrumdzeses dzinēju, kas izstrādāts sadarbībā ar "Porsche". Braucienu sāku ar šīs sērijas motociklu "V-Rod Muscle".

Foto: DELFI

Motocikls ir jaudīgs un precīzs – ātrumi slēdzas nevainojami, bremzes ir labas un vadāmība atsaucīga. Melni pleķi uz izpūtēja aizsargvirsmas pie priekšējiem kāpšļiem atgādina, ka ir jāpiedomā pie kāju novietošanas, lai nekausētu zoles. Uzdodu gāzi, sajūtu 1,2 litru dzinēja 115 ņūtonmetru spēku un kārtējo reizi secinu, ka man patīk braukt ar motociklu.

Foto: DELFI

Tieši "V-Rod" atšķirība no pārējiem "Harley-Davidson" modeļiem ir tā, kas zīmolam piesaista jaunus klientus, kuriem mazāk interesē klasiskā divcilindru V veida motora vibrācija un skaņa.

Foto: DELFI

Uz "Softail" sērijas "Fat Boy" motocikla nešaubīgi sajūtu "Harley-Davidson" – rūkoņu, vibrāciju un sēdpozīciju ar kājām uz platformām. No vadītāja vietas uz ceļu jāskatās pāri platai hromētai stūrei un lielam lukturim, kura korpusā var spoguļoties. 1,6 litru dzinējs un 130 ņūtonmetru grieze sniedz labu braukšanas jaudu. Līdzīgi kā citiem lielajiem "Harley-Davidson" modeļiem, arī šim kārba slēdzas ar ierasto klakšķi un neitrālās pozīcijas atrašanai jāuztrenē īpaša pēdas kustību izjūta.

Foto: DELFI

"Softail" sērijas braucamais ir arī "Breakout". Tas ir viens no šajā Eiropas daļā (Baltijas valstis, Polija, Ukraina) labi pārdotajiem modeļiem, norāda "Harely-Davidson" reģionālais pārdošanas vadītājs Marčins Poslušnijs.

Foto: DELFI

Motocikla dizains ar nelieli lukturi un smalkāku priekšējo ratu padara to vizuāli vieglāku. "Viņš izskata ziņā ir ļoti klasisks, tīrs, neapkrāmēts, stūre ir stilīga neizliekta un viņš stabili stāv uz ceļa," apraksta radio personība Valdis Melderis, kurš atzīst, ka "Breakout" no pašreizējā "Harely-Davidson" modeļu klāsta viņam patīk vislabāk.

Foto: DELFI

Cits stāsts ir par "Softail" sērijas "Heritage Softail" – tam ir liels priekšējais dubļinieks, hromēti papildlukturi, stāvs vējstikls un augsti stūres ragi – diezgan liels pretstats "Breakout" vieglumam. Braukšana ar to, tāpat kā sēdeklis, ir ļoti mīksta.

Foto: DELFI

Brauciena laikā acīs iekrīt dīvainā vietā pie priekšējās dakšas aiz bākas izvietots retro stila slēdzītis, kurš tā vien prasās, lai to pārslēgtu. Izdaru to un gaidu, kas notiks. Nekādas izmaiņas gaitā nejūt – tas izrādās papildlukturu slēdzis.

Foto: DELFI

Uzsākot braucienu mani burtiski aizrauj ierobežotās sērijas "S-Series" modelis "Slim". Sēdēšana uz vienvietīgā "Slim" šķiet līdzīga kā uz citiem "hārlijiem", taču sajūtu atšķirība kļūst skaidra aplūkojot tehniskos datus – kamēr citi līdz šim aprakstītie pārsvarā bija ar 1690 kubikcentimetru tilpuma dzinējiem, izmērā ne lielākajam "Slim" tie ir 1800 kubikcentimetri un 148 ņūtonmetru griezes moments.

Foto: DELFI

"Uz "hārlija" brauc, lai justos kā īsts vecis," motobraukšanas būtību skaidro Valdis Melderis. Var piekrist, ka sēdēšana uz "Harley-Davidson" rada īpašas sajūtas. Šai ziņā neslikti ir lielie "Touring" sērijas "Street Glide" motocikli.

Foto: DELFI

Starp citu, tieši lieli "Harley-Davidson" modeļi ir pārdotākie ASV, kamēr Eiropā labāk pērk mazākos un lētākos no "hārlijiem" – "Sportster" modeļus. "ASV gadījumā izmēram ir nozīme," stāsta Poslušnijs. Atšķirība starp Veco kontinentu un Ameriku ir braukšanas kultūrā un ceļu platumā, viņš papildina.

Foto: DELFI

Lai vai kā, "Street Glide Special" ir izcili ērts. Turklāt aiz milzu priekšējā vējtvera ātrums īsti nav jūtams. Var arī paklausīties radio un priecāties par glītajām apaļajām mērinstrumentu ciparnīcām acu priekšā, vai vienkārši baudīt "Harley-Davidson" dobjo tarkšķi.

Foto: DELFI

Runājot par "hārliju" raksturīgo rūkoņu, ar standarta izpūtējiem skaņa, saprotams, ir normas robežās, taču, kad pēc vairāku stundu brauciena aptuveni 20 "hārliju" grupā pārsēdos uz sava motocikla, dzinējs šķita teju nedzirdams un nejūtams, jo "Harley-Davidson" V veida dzinēji ir slaveni ne tikai ar skaņu, bet arī ar savu vibrāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!