Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Volkswagen" (VW) oficiāli atklājusi jaunās paaudzes "Passat" modeļa sedanu un universāli. Jaunais modelis salīdzinājumā ar priekšteci ir kļuvis vieglāks un nedaudz kompaktāks savos gabarītos, tomēr būs pieejams ar daudz bagātīgāku aprīkojumu. Pircēju izvēlei sākotnēji būs deviņi benzīna un dīzeļa motori, kā arī pirmo reizi "VW Passat" būs pieejams arī hibrīda versijā.

Jaunais "VW Passat" izgatavots uz koncerna modulārās platformas "MQB", kas izmantota arī "Golf" modeļa pamatā. Pateicoties jaunajai šasijai, automobiļa masa ir par 85 kilogramiem mazāka nekā priekštecim (pavisam 1 312 kg versijā ar 1,4 litru motoru).

"VW Passat" kopgarums ir 4 767 milimetri, platums – 1 832 mm; bet augstums – 1 456 mm. Tādējādi jaunais modelis ir par diviem milimetriem īsāks, par 12 mm platāks un par 14 mm zemāks nekā priekštecis. Riteņu garenbāze palielināta par 79 mm – līdz 2 791 mm. Priekšējā un aizmugurējā virsbūves pārkare kļuvusi īsāka par attiecīgi 67 un 13 milimetriem.

Vieta aizmugurējo pasažieru kājām pieaugusi par 33 mm, bet bagāžas nodalījuma tilpums – par 21 litru (līdz 586 l); bet universālim – par 47 litriem (650 l; nolaistu aizmugurējo sēdekļu atzveltņu gadījumā – 1 780 l).

Bāzes versijā "VW Passat" būs aprīkots ar 1,4 litru benzīna turbomotoru, kas atkarībā no versijas attīsta 125 vai 150 zirgspēku. Tāpat būs pieejams 1,8 litru turbopūtes agregāts (180 ZS) un divu litru dzinējs 220 un 280 ZS modifikācijā.

Savukārt no dīzeļmotoriem būs pieejams 1,6 litru agregāts (120 ZS) un divu litru motors trīs versijās – 150, 190 vai 240 ZS. Autoražotājs apgalvo, ka motori kļuvuši par 20 procentiem ekonomiskāki un ekoloģiski tīrāki. Jebkurā no versijām "VW Passat" būs aprīkots ar dzinēja "Start&Stop" sistēmu un bremžu enerģijas rekuperācijas sistēmu. Transmisijas – sešpakāpju manuālā vai septiņpakāpju sekvenciālā "DSG".

Pirmo reizi šis modelis būs pieejams arī hibrīda versijā, kura apvieno 1,4 litru benzīna dzinēju, 80 ZS elektromotoru un 9,9 kWh litija jonu akumulatoru. Hibrīda spēka agregāta kopējā jauda būs 211 ZS, bet tikai ar elektroenerģiju tas būs spējīgs nobraukt līdz 50 km distanci.

"VW Passat" aprīkojumā ir viscaur diožu priekšējie lukturi, kas aizstāj līdzšinējos ksenona starmešus, video novērošanas sistēma pa virsbūves perimetru, automātiskā stāvvietā novietošanas sistēma, aktīvā kruīza kontrole, autovadītāja noguruma mērīšanas sistēma un virkne citu ierīču.

Digitālais mērinstrumentu panelis būs pieejams papildus samaksu, tāpat kā 12,3 collu ekrāns borta datora sistēmai, kā informāciju autovadītājs varēs redzēt arī uz projekcijas ekrāna.

Vācijā jauno "VW Passat" varēs pasūtināt jau no 10. jūlija, un tā cena būs no 25 875 eiro, bet universālim – no 25 950 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!