Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Lamborghini" prezentējusi pasaulē visātrāko apvidus automobili "Urus", kas dinamikā pārspēj līdzšinējo sērijveida rekordistu "Bentley Bentayga".

"Lamborghini Urus" kopgarums ir 5,1 metrs, bet riteņu garenbāze – tieši trīs metri. 2,2 tonnas smagā apvidnieka bagāžnieka nodalījums ir 616 litru, bet nolaistu aizmugurējo sēdekļu atzveltņu gadījumā – 1596 l. Par papildu samaksu pieejami arī divi atsevišķi sēdekļi otrajā rindā, padarot automobili četrvietīgu.

Itāliešu superauto ražotāja jaunais apvidnieks izstrādāts uz "Volkswagen" koncerna "MLB Evo" platformas, kas izmantota arī "Audi Q7", "Porsche Cayenne" un "Bentley Bentayga" pamatā. Virsbūve tam izgatavota no alumīnija. Šasija ir ar piestūrējošiem aizmugurējiem riteņiem, pneimatiku un aktīvo aizmugurējo diferenciāli.

"Lamborghini Urus" aprīkots ar četrlitru V8 biturbo dzinēju, kas attīsta 650 zirgspēku jaudu un 850 ņūtonmetru griezes momentu jau pie 2250 apgr./min. Spēka agregāts sajūgts ar astoņpakāpju automātisko ZF pārnesumkārbu. Šāda transmisija pirmo reizi izmantota kādā no "Lamborghini" spēkratiem. Vēlāk šim modelim būšot arī hibrīda modifikācija.

No vietas līdz 100 km/h "Lamborghini" apvidnieks paātrinās 3,6 sekundēs, bet līdz 200 km/h – 12,8 sekundēs. Automobiļa maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 305 km/h. Tas to padara par visātrāko sērijveida apvidnieku pasaulē (līdz šim visātrākais apvidnieks "Bentley Bentayga" spēj sasniegt 301 km/h).

Vēl "Lamborghini Urus" ir aprīkots ar pasaulē vislielākajām keramiskajām bremzēm – 440 milimetru diametrā priekšā ar 10 cilindru bremžu skavām, bet aizmugurē tam ir 370 mm bremžu diski ar četrcilindru skavām. Salīdzinājumam – "Bugatti Chiron" superauto ir aprīkots ar "tikai" 420 mm diametra bremžu diskiem.

"Lamborghini Urus" aprīkojumā būs dažādas komforta un drošības sistēmas, tostarp 1700 vatu "Bang & Olufsen" audio sistēma, videonovērošana pa virsbūves perimetru, viedtālruņu bezvadu uzlāde u.tml.

Tirdzniecībā Eiropā "Lamborghini Urus" nonāks pavasarī un maksās no 171 429 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!