Tāpat kā līdz šim, "Lexus ES" ir izstrādāts uz kopīgas platformas ar "Toyota Camry" modeli. Jaunais "ES" izmanto koncerna GA-K (Global Architecture – K) platformu, kas izmantota arī jaunākās paaudzes "Toyota Camry" pamatā (šis modelis tika prezentēts 2017. gada sākumā Detroitas autoizstādē).

Jaunais "Lexus ES" ir par 66 milimetriem garāks nekā priekštecis, bet riteņu garenbāze tam pieaugusi par pieciem milimetriem. Tāpat jaunajam modelim ir pret vērpi un lieci noturīgāka virsbūve.

Priekšpiedziņas "Lexus ES" visjaudīgākā modifikācija būs "350", kas aprīkota ar 302 zirgspēku jaudīgu 3,5 litru V6 dzinēju, kas sajūgts ar jauno astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu "Direct-Shift". Atsevišķos tirgos būs pieejama arī "ES 250" versija ar 2,5 litru četrcilindru dzinēju, kura raksturlielumus "Lexus" pagaidām neatklāj, kā arī bāzes versija "ES 200".

Kā jau visiem "Lexus" modeļiem, arī jaunajam "ES" būs pieejama hibrīda modifikācija. "Lexus ES 300h" hibrīda spēka agregāts apvieno četrcilindru benzīna dzinēju, kas darbojas pēc Atkinsona cikla, kā arī jaunās, jau ceturtās paaudzes elektromehānisko variatora transmisiju "HSD". Niķeļa-metālhidrīda akumulatoru komplekts šim 215 ZS jaudīgajam hibrīda auto būs novietoti zem aizmugurējā sēdekļa.

Tirdzniecībā Eiropā jaunais "Lexus ES" gaidāms septembrī, bet hibrīda modifikācija piedāvājumam pievienosies decembrī.

"Lexus" no "GS" modeļa tiešā pēcteča ir attiecies jaunā luksusa sedana "LS" dēļ, kas tagad ir pieejams arī ar sešcilindru motoriem (līdz šim – tikai ar V8). Lai "GS" modelis neatņemtu daļu mērķa auditorijas no dārgā "LS" modeļa, "Lexus" nolēmis "ES" modeli ieviest kā "GS" aizstājēju savā piedāvājumā. Tomēr nav izslēgts, ka vēlāk "Lexus" prezentēs kādu jaunu modeli, kas aizpildīs nišu starp "ES" un "LS".

Eiropā "Lexus" realizēja nepilnus 75 tūkstošus automobiļu 2017. gadā. Japāņu autoražotājs saista lielas cerības ar jauno "ES" modeli un līdz 2020. gadam plāno šīs markas realizāciju Eiropā palielināt līdz 100 tūkstošiem vienību gadā.