Foto: Publicitātes foto

Nīderlandes sportisko automobiļu ražotājs "Donkervoort" izstrādājis savu visekstrēmāko automobili "D8 GTO" modeļa "RS" versiju. Tā tiek pozicionēta kā "270 RS" pēctecis, kas savulaik – 2005. gadā – uzstādīja leģendārās Nirburgringas trases rekordu sērijveida automobiļiem.

"Donkervoort D8 GTO RS" būs pirmais šīs markas automobilis, kurā izmantota oglekļa šķiedra, ko autoražotājs izstrādājis pats pēc savas tehnoloģijas "X-Core". Sportiskais automobilis aprīkots ar 375 zirgspēku jaudīgu "Audi" 2,5 litru turbomotoru, kas sajūgts ar sekvenciālo pārnesumkārbu.

Nīderlandes autoražotājs apgalvo, ka jaunais "RS" ir būtiski ātrāks par priekšteci, tomēr precīzus veiktspējas datus pagaidām neatklāj. Atgādinām, ka "270 RS" līdz 100 km/h paātrinājās 3,6 sekundēs, bet jaudīgākā "D8 GTO" versija pirms "RS" – 2,8 sekundēs. Maksimālais braukšanas ātrums jaunajai "RS" modifikācijai būs ap 300 km/h.

Neskaitot jaudīgo motoru, "RS" versija atšķiras arī ar aerodinamiskajiem virsbūves elementiem, kas ļāvuši piespiedējspēku gan uz priekšējās, gan uz aizmugurējās riteņu ass palielināt par 50 kilogramiem (autoražotājs gan neprecizē, pie kāda braukšanas ātruma tas ir). Savukārt virsbūves aerodinamiskās pretestības koeficients esot uzlabots par 20 procentiem.

Vēl "RS" versija atšķiras ar citādu balstiekārtas, ABS un vilkmes kontroles sistēmas regulējumu.

Pavisam tiks izgatavotas tikai 65 vienības "D8 GTO RS" spēkratu – 40 standarta automobiļu, 15 ar nekrāsotas oglekļa šķiedras virsbūvi un 10 sacīkšu modifikācijas. Interesanti, ka 42 šīs versijas automobiļi jau ir pārdoti.

"Donkervoort D8 GTO RS" cena ir no 151 100 eiro. Pirmie klienti savus spēkratus saņems jau janvārī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!