Foto: Publicitātes foto
Vai šis "Nissan" solis attaisnosies? Atbildi uz šo jautājumu mēs meklējām automobiļa izmēģinājumos Portugālē. Stāvot blakus "Qashqai" un "X-Trail" automobiļu modeļiem, acīmredzams kļūst tas, ka "X-Trail" ir krietni lielāks par šajā gadā jau agrāk debitējušo brāli.

Automobiļa prezentācijas laikā ražotāja pārstāvji vispirms pieminēja automobiļu izmēru atšķirību, kaut gan tie abi izgatavoti, izmantojot vienu un to pašu "Renault-Nissan" alianses jauno modulāro platformu "CMF".

Salīdzinājumā ar iepriekšējo "X-Trail" automobiļa modeli tas ir par 17 mm garāks, attālums starp asīm ir 76 mm un, tāpat kā iepriekšējam "X-Trail", tam ir gana liels klīrenss – 210 mm. Pateicoties jaunām un mūsdienīgām metālapstrādes tehnoloģijām, tas tomēr ir veselus 90 kilogramus vieglāks par savu priekšteci.

Foto: Publicitātes foto

Iepriekšējā automobiļa modeļa "X-Trail" veiksmes vīzijas cieta sakāvi. Parādoties tā paša "Qashqai" septiņu sēdvietu versijai "Qashqai+2", kantainais "Nissan X-Trail" vienkārši neizturēja iekšējo konkurenci. Taču "Nissan" koncerna atjautīgais vadītājs Karloss Gons, kurš ne velti ir iesaukts par "Le Cost Killer" (burtiski tulkojot – izmaksu slepkava), šķiet, ir atradis piemērotu risinājumu.

Pavisam jauns automobiļa salons

Pirms izmēģinājuma brauciena ar nolūku aplūkoju tagad jau bijušo "Nissan X-Trail" automobiļa modeli. Varu tikai apstiprināt – padižoties ar skaistu, kvalitatīvu un modernu interjeru tam patiešām neizdotos.

Taču jaunais "X-Trail" patīkami pārsteidza ar pavisam citādāku automobiļa salona apdari, nekā tā priekštecim. Tagad tas patiešām pielīdzināms labākajiem automobiļiem segmentā – tādiem kā "Honda CR-V", "Toyota RAV4" vai "Mazda CX-5".

Priecē skaistās līnijas, taustei patīkamais plastikāta materiāls un ergonomiski iekārtotā autovadītāja "darbavieta", un automobiļa salona efektu paspilgtina iespaidīga, atverama panorāmas stikla jumta lūka.

Foto: Publicitātes foto

Tā kā ar visiem iepriekš minētajiem automobiļiem tika braukts diezgan daudz, varu izdarīt arī šādus tādus secinājumus. Ja "Honda CR-V", kas līdz šim tīri labi man patikusi, priecē ar automobiļa salona transformēšanas iespējām un ērtu bagāžas nodalījumu, tad "X-Trail" vilina ar azartisku braukšanu, līdzīgi kā "Mazda CX-5".

Nešaubos, ka arī pārgājības ziņā tas nav sliktāks par "Toyota RAV4", tikai pasākuma organizatori diemžēl nenodrošināja iespēju to pārbaudīt. Laikam tieši tāpēc tiek akcentēts jaunā "X-Trail" pārveidojums un tikai pilsētai domāts SUV automobilis.

Turklāt otrās rindas sēdekļi ir bīdāmi, un vietas pasažieriem otrajā sēdekļu rindā ir patiešām daudz. Otrajā rindā sēdekļi ir izvietoti augstāk nekā priekšējā, tāpēc arī aizmugurē sēdošie pasažieri nejutīsies atdalīti. Un aizmugurējās durvis veras vaļā veselu 80 grādu leņķī.

Protams, ir vērts ļoti nopietni pārdomāt lēmumu iegādāties septiņu sēdvietu versiju, jo tur pietiks vietas tikai bērniem – trešā sēdekļu rinda ir piemērota vienīgi tam, lai vestu savas atvases uz skolu. Un arī vieta bagāžas nodalījumā tādā gadījumā praktiski nepaliek.

Automobilis tiek piedāvāts tikai ar vienu dzinēja veidu

Automobilim var būt gan priekšējā piedziņa, gan pilnpiedziņa. Šobrīd "X-Trail" tiks piedāvāts tikai ar vienīgo 1,6 litru 130 ZS dīzeļdzinēju, kas bez šaubām kļūst par vienu no šī automobiļa vājākajām vietām.

Nē, pats dīzeļdzinējs patiešām ir lieliska izvēle, piemēram, mazajam "Qashqai", tikai šim lielākajam un smagākajam "Nissan X-Trail" gribētos jau, lai būtu iespēja pasūtīt dīzeļdzinēju ar lielāku darba tilpumu. Tas patiešām lieti noderētu, ja būs biežāk jābrauc ārpus pilsētas un lielceļiem.

Ražotājs norāda, ka automobiļa modelim ar priekšējo piedziņu un manuālo sešpakāpju pārnesumkārbu vidējais degvielas patēriņš ir 4,9 l/100 km. Patiesībā šie skaitļi nozīmē, ka, braucot gan pilsētā, gan ārpus tās ar pusotras tonnas smago SUV automobili, jūs varat iekļauties mazākais septiņu litru vai nedaudz mazākā dīzeļdegvielas patēriņā.

Foto: Publicitātes foto

Ar šo dzinēju komplektā nāk sešpakāpju manuālā vai jaunā "XTronic" mainīgā ātruma transmisija. Vienkāršāk runājot, tas ir variators, kas patiešām izceļas ar gana raitu darbu, ko nevarēja pateikt par iepriekšējiem modeļiem. Tiesa gan variatoru var pasūtīt tikai automobiļu modeļiem ar priekšējo piedziņu.

Jaudīgāka dzinēja gribētājiem būs jāgaida līdz 2015. gadam, kad ražotājs laidīs klajā benzīna turbo versiju ar 1,6 litru 163 ZS dzinēju. Taču nešaubos, ka tik pieticīga dzinēju izvēle šim automobiļa modelim var kļūt par šķērsli tirgus daļas iekarošanai.

Secinājums

Jaunais "Nissan X-Trail" ir pavisam citāda izskata un, var teikt, arī koncepcijas automobiļa modelis, salīdzinot ar iepriekšējo "X-Trail". Nav nekādu šaubu, ka iepriekšējā "X-Trail" diezgan skarbās ārienes un automobiļa salona izskata cienītājiem tas liks vilties, bet šādu nebūs daudz.

Jaunais "Nissan X-Trail" pieder pie tādiem automobiļiem kā "Mazda CX-5", "Honda CR-V" un "Toyota RAV4". Līdz ar to SUV automobiļu izvēle vēl vairāk palielinājusies.

Vērtējums – 7/10.

Nissan X-Trail vizītkarte

Dzinēja darba tilpums: 1598 cm3
Degvielas veids: dīzeļdegviela
Jauda: 130 ZS / 4000 apgr./min
Maksimālais griezes moments: 320 Nm / 1750 apgr./min
Pārnesumkārba: 6 pakāpju, manuālā
Piedziņa: priekšpiedziņa
Garums: 4643 mm
Platums: 1820 mm
Augstums: 1695 mm
Garenbāze: 2706 mm
Svars: 1500 kg
Paātrinājums, 0 – 100 km/h: 10,5 sek.
Maksimālais ātrums: 188 km/h
Vidējais degvielas patēriņš: 4,9 l/100 km
CO2 izmešu apjoms: 129 g/km
Bagāžas nodalījuma tilpums: 550 l
Cena: no EUR 22 990.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!