"RX" jau divdesmit gadus ir viens no populārākajiem luksusa apvidniekiem pasaulē. Četrās modeļu paaudzēs tas ieguvis dažādas aprīkojuma un dzinēju versijas, taču tikai ceturtajā paaudzē ir ieviesta jauna virsbūves modifikācija. Auto ir par 110 mm pagarināta aizmugurējā daļa un nedaudz stāvākas aizmugures durvis, kas nodrošina vairāk vietas trešās sēdekļu rindas pasažieriem. Nelielas izmaiņas ir arī otrajā sēdekļu rindā – tā ir mazliet augstāka, lai tādējādi rastu vairāk vietas kājām aizmugures pasažieriem.

Kļūstot ietilpīgāks, auto nav zaudējis savu luksusa sajūtu. Arī salokāmie trešās rindas sēdekļi ir pieejami ar pilnvērtīgu ādas apdari un atsevišķu klimata kontroli. Pasažieriem pieejami arī glāžu turētāji.

Pirmie iespaidi: Septiņvietīgais 'Lexus RX-L' – limuzīns lielām ģimenēm
Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Tāpat kā "parastais" "RX", arī septiņvietīgais auto pieejams ar hibrīddzinēju, kas apvieno 3,5 litru benzīna motoru un elektromotoru ar kopējo jaudu virs 310 zirgspēkiem. Iekšdedzes dzinējs piedzen priekšējos riteņus, savukārt elektromotors – aizmugurējos, nodrošinot visu četru riteņu piedziņu "E-Four". Šim auto ražotājs sola degvielas patēriņu pat zem sešiem litriem. Testa laikā, cenšoties braukt pēc iespējas ekonomiskāk, auto patēriņš gan bija mazliet virs septiņiem litriem.

Auto atsaucību un šasijas stingrību var mainīt, pārslēdzot braukšanas režīmus. Pieejami "Eco", "Normal", "Sport" un "Sport+". "Eco" un "Normal" režīmos auto uzvedas ļoti komfortabli un ir saprātīgi atsaucīgs. Grūti iedomāties, ka tik liels luksusa ģimenes auto varētu būt sportisks, tomēr "Sport" un "Sport+" režīmos tas paliek būtiski atsaucīgāks un stingrāks. Protams, apvidnieku nevar sajaukt ar sporta auto, tomēr "RX-L" nav nosaucams par gausu vai nestabilu.

Pirmie iespaidi: Septiņvietīgais 'Lexus RX-L' – limuzīns lielām ģimenēm
Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Kā jau mūsdienās piedien, auto ir aprīkots ar neskaitāmām drošības un komforta sistēmām, kas palīdz izvairīties no negadījumiem un palīdz citās situācijās. Adaptīvā kruīza kontrole ir apvienota ar aktīvo joslu ieturēšanas sistēmu, kas piestūrē automobili, lai neļautu tam izbraukt no savas joslas. Pilnībā autonomi gan sistēma nevar darboties – tā joprojām pieprasa vadītāja uzmanību un neļauj atlaist stūri ilgāk kā uz pāris sekundēm. Kopumā sistēma darbojas uzticami un palīdz, braucot pa šoseju. Uz ceļiem un ielām ar izteiktākiem līkumiem gan ir mazliet jāuzmanās, jo automobilis nebaidās braukt cieši gar līniju, tādējādi pietuvinoties blakus braucošajiem auto.

Infoizklaides iekārta pieejama ar līdz pat 12,3 collu ekrānu. Saskarne ir eleganta un lietošana ir samērā ērta, tomēr neizbēgami manāms, ka "RX" ceturtā paaudze, kas pieejama kopš 2015. gada, ir nedaudz novecojusi. Piemēram, funkciju vadība ekrānā notiek nevis ar skārienjutīgo paneli (vai skārienjutīgo ekrānu), bet ar neviennozīmīgi vērtēto "Lexus" kursorsviru. Tāpat panelī atrodama vieta CD, kas mūsdienās ir pazudis teju no visiem auto. Arī pārnesumu pārslēgšana notiek ar pilna izmēra mehānisko sviru, nevis elektronisko vadību vai podziņām, kā citos auto.

Pirmie iespaidi: Septiņvietīgais 'Lexus RX-L' – limuzīns lielām ģimenēm
Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Bet nu par galveno šī auto īpatnību – trešo sēdekļu rindu. Iekļūšana tajā ir salīdzinoši vienkārša – tāpat kā citos auto, ir jāpabīda uz priekšu otrās rindas sēdeklis. Atsevišķi nolokāmie trešās rindas sēdekļi ir gana ērti un vizuāli eleganti. Tomēr lai kā inženieri būtu centušies attapīgi palielināt ietilpību, sēdēt šajos krēslos var tikai samērā neliela auguma cilvēki. Garākiem tur iesēsties diez vai izdosies vispār. Tomēr tas pats par sevi nenozīmē, ka auto ir nekam nederīgs. Tajā joprojām ir vieta pieciem pieaugušajiem, savukārt papildus divas vietas aizmugurē būs tieši laikā bērniem. Ja tomēr bieži jāved vairāki lielie cilvēki - būs jāskatās pēc kāda cita auto.

"Lexus RX-L" cena tikai salīdzinoši nedaudz atšķiras no piecvietīgā "RX". Apmēram 3 tūkstoši eiro. Latvijā šī auto cena ir no 71 tūkstoša eiro.