Foto: Mārtiņš Vanags
Ziemeļeiropas zonas (NEZ) rallijkrosa čempionāta izšķirošajā posmā divās no četrām individuālās ieskaites klasēm uzvarētāju laurus plūca latvieši – Ronalds Baldiņš triumfēja prestižākajā pilnpiedziņas NEZ "Supercar" klasē, tikmēr Artis Baumanis izcīnīja uzvaru priekšpiedziņas NEZ "Super 1600" klasē, portālu "Delfi" informēja pasākuma rīkotāji.

Kopumā par uzvarētāju kausiem četrās individuālajās ieskaites grupās, kā arī komandu ieskaitē, piedalījās 32 dalībnieki, pārstāvot septiņas valstis - Latviju, Dāniju, Krieviju, Lietuvu, Norvēģiju, Somiju un Zviedriju.

Prestižākajā pilnpiedziņas NEZ „Supercar" klasē, aizvadot stabilas sacensības, saspringtā cīņā triumfēja latvietis Baldiņš. Tikai 0,832 sekundes Baldiņam zaudēja krievu autosportists Romans Stepanenko. Tikmēr trešajā vietā, no uzvarētāja atpaliekot 12,258 sekundes, finišēja vēl viens latvietis - Lauris Unāms, kurš piedzīvoja notikumiem bagātas sacensības - pirmās kvalifikācijas kārtas braucienā Unāma vadītā automašīna apvēlās, tomēr viņš spēja turpināt braucienu un veiksmīgi finišēt.

NEZ rallijkrosa čempionāta izšķirošajā posmā uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa vēl viens latvietis - Baumanis, kurš  bija ātrākais priekšpiedziņas NEZ „Super 1600" klasē. Arī Baumanis  demonstrēja stabilu sniegumu, gūstot pārliecinošu uzvaru finālā. Uzvaru NEZ 2000 klasē izcīnīja Kristians Sandmo no Norvēģijas, savukārt NEZ Open uzvarētāja lauri citam norvēģim - Ola Froshauga.

Komandu vērtējumā visvairāk punktu ieguva Latvijas komanda, aiz sevis otrajā vietā atstājot Norvēģiju, bet uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena - Lietuvu.

„Autoeksperts Zvaigžņu Kausā", kurā ar līdzvērtīgiem VAZ markas automobiļiem piedalījās dažādu autosporta disciplīnu pārstāvji - Haralds Šlēgelmilhs, Reinis Nitišs, Andis Neikšāns, Konstantīns Calko un Ivars Vasaraudzis, par uzvarētāju  kļuva FIA pasaules rallijkrosa čempionāta dalībnieks Reinis Nitišs.

Otrajā vietā, 0,564 sekundes aiz Nitiša, finišēja Haralds Šlēgelmilhs, savukārt, 16,573 sekundes no uzvarētāja atpalika Ivars Vasaraudzis. Diemžēl tehnisku iemeslu dēļ finālbraucienā bija spiesti izstāties Andis Neikšāns (ceturtā vieta) un Konstantīns Calko (piektā vieta).

"Mums bija dots ļoti maz laiks, lai sarīkotu šādas starptautiskas sacensības, tāpēc ceru, ka neskatoties uz organizatoriskām kļūdām un karsto laiku, skatītāji atcerēsies šo kā lielisku rallijkrosa sestdienu. Esmu ļoti apmierināts ar trīs nedēļu laikā izveidotajām trases grunts sekcijām, kas spēja izturēt sacensību slodzi un līdz pat finišam bija augstā kvalitātē," atzīmē Šlēgenmilhs.

Viņš atzīst, ka sacensības arī apstiprināja prognozes, ka trase ir ātra un tehniski sarežģīta. Īpašs gandarījums bija saņemt pozitīvas uzslavas gan no dalībniekiem, gan Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) novērotāja, kurš atzina, ka trase atbilda visām izvirzītajām prasībām un ka tai ir izaugsmes potenciāls nākotnē. Domāju, ka rallijkrosa sacensības sporta kompleksā 333 vēl atgriezīsies, un darīsim visu, kas mūsu spēkos, lai sarīkotu šeit arī pasaules mēroga sacensības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!