17. aprīlī Hokenheimā tiks dots starts 2005. gada DTM sezonai, kas šogad daudzos autosporta līdzjutējos izraisīs īpašas emocijas – divkārtējais F1 pasaules čempions soms Mika Hakkinens ir atgriezies lielajā autosportā.
Tiesa, ne Formulā 1, kā lielākā daļa no viņa faniem noteikti vēlējās, bet gan Vācijas salonautomobīļu čempionātā, kas pēdējos gados ir ieguvis sevišķi lielu atzinību. Ar katru gadu pieaug dažādu populāru autosportistu dalība šajās sacīkstēs.

Šogad risināsies jau deviņpadsmitais DTM čempionāts. Visai būtiskas izmaiņas ir skārušas komandu sastāvus – šogad vācu salonautomobiļu čempionātā ienāk daudzi ambiciozi debitanti. Līdzās jau pieredzējušajiem DTM pilotiem vācietim Heincam-Haraldam Frencenam ("Opel") un francūzim Žanam Alezī ("Mercedes-Benz") ir pievienojies vēl viens pāris F1 leģionāru – divkārtējais pasaules čempions Formulā 1 soms Mika Hakkinens un skots Alans Maknišs, kas vēl pirms pāris gadiem startēja "Toyota" komandas sastāvā. Mika pievienosies "Mercedes-Benz", bet Alans – "Audi".

Šogad debitēs arī Rinaldo Kapello ("Audi"), Pjērs Kafērs ("Audi"), Frenks Striplers ("Audi"), Džeimijs Grīns ("Mercedes-Benz") un Aleksandross Margaritis ("Mercedes-Benz"). Zīmīgs notikums ir DTM slavenības, pagājušās sezonas trešās vietas ieguvēja Kristiana Albersa pāriešana uz Formulu 1 ("Minardi"). Jāņem vērā, ka šiem var pievienoties arī citi braucēji, jo īstais pilotu saraksts būs 100% drošs tikai neilgi pirms sacīkstēm. Daži braucēji vēl nemaz nav nosaukti, tiek baumots, ka čempionātā ar MG varētu startēt vēl viens bijušais F1 pilots – brits Džonijs Herberts, kas savulaik izcīnījis trīs uzvaras Formulā 1.

Tā nav sagadīšanās, ka 36 gadus vecais Mika Hakkinens atgriezās sacīkstēs tieši "Mercedes-Benz". Savulaik, soms ieguva lielu uzticību vācu autobūves koncerna acīs, izcīnīdams uzvaras Formulā 1. Pēc tam, kad nenāca piedāvājumi no F1 komandām, "Mercedes-Benz" uzaicināja bijušo čempionu uz šīm DTM automobīļu sacīkstēm. Pēc ilgām baumām, tika oficiāli paziņots, ka Mika tiešām nolēmis startēt sacīkstēs. Viņš vēl nejūtas tik noguris, lai aizietu. Gandarījumu radīja fakts, ka testos Hakkinena apļu laiki bija tik pat konkurētspējīgi kā jau pieredzējušajiem sērijas pilotiem. Tas somam dod iemeslu apgalvot, ka viņš spēs cīnīties ar līderiem. Jācer, ka iepriekšējais ātrums tiešām nav zaudēts, jo ar tādu pilotu palīdzību DTM kļūst par daudz populārākām sacīkstēm nekā ETCC.

35 gadus vecais 1998. gada Lemānas 24 stundu sacīkstes un 2000. gada "Sportscar" sērijas uzvarētājs Alans Maknišs, kurš pievienojies draudzīgajai Audi nometnei, uzskata, ka DTM ir ļoti īpašas sacīkstes: "Šeit brauks tik dažādi braucēji – gan bijušās F1 zvaigznes, gan pavisam jauni piloti, bet visiem ir tikai viena vēlme – uzvarēt!". Tajā pašā laikā skots atsakās izteikt kādas prognozes par savām iespējām jaunajā sezonā. Varbūt tas ir pamatoti – "Toyota" bija gatava uzvarēt jau 2002. gadā... DTM 'komandas' jēdzienam ir nedaudz savādāka nozīme nekā Formulā 1. Šeit dominē vairāki lielie autoražotāji, kas ar savu tehniku apgādā privātās komandas. Dažas no šīm komandām ir privātās, dažas – rūpnīcu. Tā, piemēram, Pītera Mikes komanda sacīkstēs startē kopš 1998. gada. Pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar sponsoriem, tā pati spēj nodrošināt sevi ar nepieciešamo finansējumu. Vajadzīgo tehniku komandai piegādā "Mercedes-Benz". Faktiski vācu koncerns visu tikai iznomā, par to saņemot finansiālu atlīdzību. Koncerni ir ieinteresēti piegādāt konkurētspējīgas automašīnas par samērīgu cenu visām DTM komandām (tādi ir šo sacīkšu noteikumi). Savukārt, divi partneri - "Abt Sportsline" un "Joest Racing" – uzņemsies atbildību pār astoņām Audi sacīkšu automašīnām. "Audi Sport" jau vairākus gadus strādā kopā ar šīm komandām. "Abt Sportsline" salonautomobīļu sacīkstēs sadarbojas ar "Audi" jau kopš 1996. gada, bet no 2004-tā skaitās arī "Audi" rūpnīcas komanda. "Joest Racing" šo funkciju pildīja no 1998. gada, taču pērngad tika nomainīta ar iepriekšminēto. Tas ir līdzīgi kā savulaik Formulā 1 – kāds autoražotājs apgādā ar savu tehniku daudzus, bet viena skaitās rūpnīcas komanda.

"Audi" piedalīsies ar rekordlielu sacīkšu auto skaitu – astoņām. Par to galvenajiem favorītiem tiek uzskatīts pērnās sezonas čempions zviedrs Matiass Ekstroms un bijušais Lemānas 24 stundu sacīkstes uzvarētājs skots Alans Maknišs. Pirms neilga laika "Audi" noslēdza līgumus ar jauniem sponsoriem: "SONAX", "Audi Bank" un "Audi Gebrauchtwagen".

"General Motors", kam pieder "Opel", paziņoja, ka viņu automobiļiem šī būs pēdējā sezona DTM. Tās ir sekas Eiropas programmu samazināšanai. Vispār jau "Opel" nespēja cīnīties par tikpat augstām vietām kā viņu sāncenši, taču komandā joprojām brauks bijušais F1 uzvarētājs vācietis Heincs-Haralds Frencens, kas ir viena no lielākajām cerībām šajā vienībā.

Būtisks pavērsiens ir Lielbritānijas autoražotāju MG plānotais starts DTM. MG startēs ar divām ZT sacīkšu automašīnām, kas apgādātas ar 4 litru "Zytek V8" dzinējiem. Cerams, ka tas tikai palielinās konkurenci (MG testu programma krietni atšķiras no pārējām komandām). Pati Oksfordā bāzētā komanda uzskata, ka radīs pamatīgu triecienu jau pirmajā sezonā, kaut gan vēl nav īstas skaidrības pat par pilotiem, kas startēs vienībā.

Liels pluss ir tas, ka līdz ar citu valstu ienākšanu šajās sērijās tās kļūst par starptautiskākām sacīkstēm. Vācieši, iespējams, domā savādāk.

DTM 2005. gada sacensību kalendārs

Datums  Valsts  Trase
 17.04.2005  Vācija  Hokenheimrings
 01.05.2005  Vācija  Lauzicrings
 15.05.2005  Beļģija  Spā-Frankoršamps
 05.06.2005  Čehija  Brno
 26.06.2005  Vācija  Ošerslēbena
 17.07.2005  Vācija  Norisringa
 07.08.2005  Vācija  Nirburgringa
 28.08.2005  Holande  Zandvorta
 18.09.2005  Francija  Aviņjona
 02.10.2005  Turcija  Otodroma
 23.10.2005  Vācija  Hokenheimringa
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!