Ļoti iespējams, ka Formula 1 atrodas pēdējā laika lielākā skandāla vai lielāka farsa priekšvakarā.
Starptautiskā Automobiļu federācija ir pārsūdzējusi savu tiesnešu lēmumu attiecībā uz BAR komandas mašīnas ar numuru 3 (Džensona Batona formula), kura pēc Sanmarīno GP izrādījās neatbilstoša tehniskajiem noteikumiem. Pēc sešu stundu izmeklēšanas un BAR komandas paskaidrojumu uzklausīšanās, kā arī telemetrisko datu izpētes, sacīkšu tiesneši atzina, ka BAR 007 modelis tomēr atbilst noteikumiem.

Taču fakts, ka jau nākamajā dienā FIA iesniedza apelāciju par tiesnešu lēmumu nozīmē tikai vienu - federācijas rīcībā ir citi fakti, kas apliecina BAR vainu. Džensons Batons, kura mašīna pēc sacīkstes izrādījās pārāk viegla, jau ir izņemts no Sanmarīno GP neoficiālo rezultātu tabulas.

Acīmredzot BAR 007 mašīnai degvielas tvertnē ir slēptā tilpne un mašīna sacīkšu laikā kļūst vieglāka, nekā atļaut noteikumos. Tikmēr pēdējā pitstopa laikā degviela tiek iepildīta tik daudz, lai pilots tiktu līdz finišam un vēl tiek piepildīta šī slēptā tvertne, lai pēc sacīkšu svēršanas procedūrā mašīna atbilstu minimālajam svaram - 605 kg (mašīna kopā ar pilotu). Tiek baumots, ka BAR šādi esot 'šmaukusies' regulāri jau 2004. gada sezonā.

Tomēr nevar aizmirst, ka šīs ir tikai teorijas un baumas, un arī to, ka Starptautiskajai Automobiļu federācijai par BAR iespējamo nelegālo rīcību ir pačukstējusi kāda no komandām - tātad ieinteresētā puse. Turklāt posmu laikā jebkuru mašīnu sacīkšu tiesneši ar pieredzējušo FIA tehnisko delegātu Čarliju Vaitingu priekšgalā drīkst nosvērt jebkurā brīdī, bet pēc katras kvalifikācijas sesijas visas mašīnas tiek svērtas obligātā kārtā. Kā gan BAR spēja savu slēpto tilpni noslēpt visu pagājušo sezonu?

Pastāv teorija, ka FIA un sacīkšu tiesnešiem tika dota ziņa par iespējamo mahināciju BAR nometnē un tieši tāpēc tiesneši BAR formulu izmeklēja veselas sešas stundas, taču galu galā neatrada neko nelegālu. Ņemot vērā mūsdienu tehnoloģiskās iespējas, ar video zonēšanu vai skanēšanu būtu iespējams atklāt jebkādu nelegālu papildus tilpni degvielas bākā, taču ja tāda arī tika atklāta, tad atbilda tehniskajiem noteikumiem, jo sacīkšu tiesneši to apstiprināja.

Taču, ja FIA ir rīkojusies tik radikāli un iesniegusi apelāciju pret organizācijas apstiprinātajiem tiesnešiem, tad tai noteikti rokā ir trumpji, kurus tās atklās tikai 4.maijā Parīzē, kad notiks apelācijas izskatīšana.

Pēdējo reizi šmaukšanās ar degvielu un pārāk vieglu mašīnu izspēlēja "Tyrrell" komanda 1984. gadā. Pēc pieķeršanats tai tika atņemti ne tikai tajā sezonā izcīnītie punkti, bet arī piespriesta diskvalifikācija uz visu atlikušo sezonas daļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!