Francijas GP šogad neizcēlās ar īpaši saspringtu sacīksti, daudz apdzīšanām vai nepārtrauktu intrigu. Tomēr tai bija viena ļoti laba īpašība - tā notika! Uz starta stājās visas 20 mašīnas un par Formulas 1 izgāšanos ASV visi jau lēnām sāk aizmirst.
Fernando Alonso izcīnīja pārliecinošu uzvaru savas komandas māju posmā Francijā. "Renault" komandai tā ir īsta medusmaize, bet Alonso pieskaitīja savam rēķinam vēl 10 punktus un par diviem punktiem palielināja savu 'buferzonu' līdz "McLaren" līderim Kimi Raikonenam. Spānis izmantoja savu pirmo starta pozīciju un jau ar pirmajiem metriem sāka krāt pārsvaru, kas sacīkstes turpinājumā ļāva viņam 'atlaist grožus' un droši aizstūrēt līdz finišam.

Kimi Raikonens noteikti var justies apmierināts ar savu panākumu: 2. vieta finišā no 13. starta pozīcijas. Bet par to, kas varētu būt bijis, ja viņš startētu no savas izcīnītās trešās starta pozīcijas, labāk nedomāt. "McLaren" sacīkstes laikā nodemonstrēja lielisku stratēģiju, kas abiem pilotiem paredzēja tikai divus boksu apmeklējumus un tas ļāva strauji uzlabot savas pozīcijas laikā, kad pārējie piloti pirmo reizi devās pēc papildus degvielas. Tomēr jāatceras, ka ar ātrai mašīnai stratēģiju piemeklēt nav grūti, jo kā vēl var izskaidrot to, ka Raikonens kvalifikācijā bija ātrāks par Mihaelu Šūmaheru, kuram, kā izrādās, bija divreiz mazāk degvielas, nekā somam.

"Ferrari" zvaigzne guva savu trešo goda pjedestālu pēc kārtas un jāatzīst, ka neko daudz vairāk šajā sacīkstē viņš nevarēja vēlēties - "Renault" un "McLaren" vienkārši ir ātrāki. Pats Šūmahers gan norāda, ka būtu apsteidzis vismaz Raikonenu, ja līdz pirmajiem boksu apmeklējumiem viņam nenāktos 'sēdēt' aiz Jarno Trulli, kurš startā spēja nosargāt savu otro pozīciju no vācieša. Nevar aizmirst par Montoiju, kuram turpina neveikties un kurš bija spiests izstāties no stabilas trešās pozīcijas pēc hidraulikas spiediena krišanās.

BAR ir izcīnījusi savus pirmos punktus šajās sezonā un pastāv lielas cerības, ka šoreiz tos neviens viņiem neatņems. Džensons Batons sacīkstes laikā saglabāja vēsu prātu un finišēja ceturtajā vietā. Tikmēr Takuma Sato pēc vairākām ekskursijām ārpus trases palika aiz punktu robežām, lai gan tieši japānim sacīkstes sākumā bija augstāka pozīcija un iespēja pacīnīties pat par goda pjedestālu.

"Toyota" turpina būt ātri kvalifikācijā un stabili sacīkstē. Arī Francijā punktus izcīnīja abi piloti - Trulli no otrās starta vietas finišā bija piektais, bet Ralfs Šūmahers, kurš startēja 12.pozīcijā, atveda vēl divus punktus sev un komandai. Abus "Toyota" pilotus šķīra Fisikella ("Renault"), kurš varēja droši pretendēt uz ceturto vietu, ja ne mašīnas noslāpšana pēdējā boksu apmeklējumā. Žaks Vilnēvs savam menedžerim Kreigam Polokam, komandas bosam Peteram Sauberam un daudzajiem faniem par prieku atkal iebrauca punktos - jeb precīzāk, izcīnot astoto vietu tika pie viena punkta.

Nevar nepieminēt "Williams" komandas katastrofāli vājo sniegumu Francijā - abi piloti finišēja ārpus pirmā desmitnieka un Niks Haitfelds zaudēja pat "Jordan". Abas mašīnas sacīkstes laikā vajāja tehniskas problēmas. Nikam Haitfeldam nācās boksos doties sešas (!) reizes, lai mehāniķi varētu viņa kokpitā ieliet aukstu ūdeni un atdzesēt to. Marks Vēbers iztika ar mazāk 'dzesēšanas sesijām', tomēr austrālietim no karstuma kokpitā ir izveidojušies nelieli apdegumi uz gurniem.

Nākamais posms risinājies jau pēc nedēļas Silverstonas trasē, kur pēdējos gados varējām vērot visai aizraujošas sacīkstes. Tagad "Renault" un "Ferrari" dodas uz "McLaren" teritoriju, kas gan ir visai nosacīts jēdziens, jo vismaz franču komanda ir aizvadījusi arī neskaitāmus testus Silverstonas aplī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!