Foto: Publicitātes foto
Haralds Šlēgelmilhs šogad ir bijis ļoti aizņemts, organizējot un plānojot savu sacīkšu sezonu. Tomēr mums izdevās viņu noķert sporta kompleksā "333", kur Haralds asistēja sava krustdēla Tomasa Štolcermaņa startos Latvijas atklātajā kartinga čempionātā. Saruna notika jau pēc pirmā "Lamborghini Super Trofeo Series" posma Moncas trasē, un Haralds neslēpa sajūsmu par savu jauno spēkratu, kuru iepriekš bija trāpīgi nodēvējis par "Beauty and the Beast".

Aldis Putniņš: Šobrīd tu esi pats sev menedžeris, jo pats risini pārrunas ar potenciālām komandām, meklē atbalstītājus un partnerus?
Haralds Šlēgelmilhs: Jā, tā veiksmīgi ir sanācis, ka varu pats to visu vienlaicīgi darīt. Turklāt es pats vienmēr esmu bijis pārliecināts, ka cilvēks var izdarīt ļoti daudz, ja nosprauž konkrētus mērķus un plāno savu darbu. Tad arī parādās veidi, kā sasniegt savu mērķi. Tagad, pateicoties labiem cilvēkiem man apkārt, man ir iespēja iet uz savu mērķi.

A.P.: Mēs ar Tevi runājām rudenī (ENERGY 06), kad pilnā sparā bija pārrunas par iespējamo startu "GT Masters" čempionātā, kāpēc tomēr neizdevās vienoties ar kādu no šī čempionāta komandām?
H.Š.: Šeit stāsts jāsāk ar AMG jauno braucēju testiem, kas notika ziemā Portima trasē. Šajos testos piedalījās 20 jaunie piloti, no kuriem kompānija atlasīja tos, kuriem sniegs atbalstu. Pateicoties
manam startam Hokenheimā, arī es biju viens no tiem, kuru Mercedes uzaicināja uz testiem. Tie norisinājās janvārī, kad paralēli turpināju aktīvas sarunas ar "Zakspeed" komandu. Testos veicās ļoti labi, un "Mercedes" man piešķīra savu atbalstu startam "ADAC GT Masters" čempionātā. Tomēr pārrunās ar "Zakspeed" kopīgi nonācām pie secinājuma, ka šosezon mums ir atšķirīgs redzējums. Šobrīd "Zakspeed" ir noslēdzis līgumu ar Sebastianu Ašu, ar kuru kopā startējām vienā sesijā Portimao testos. Tur biju 0,5s aplī ātrāks par viņu. Lai arī ilgi biju strādājis uz sadarbību ar "Zakspeed" un šoreiz nesanāca, kā iesākumā bija plānots, ticu, ka viss notiek uz labu un novēlu komandai šosezon sasniegt lieliskus rezultātus.

A.P.: Atgriežoties vēl pie taviem "Mercedes" testiem Portimao trasē, tu minēji, ka jums nācās sacensties ar pašu Brendu Šnaideru. Pastāsti, kā tas notika!
H.Š.: Atceros, vēl bērnībā es braucu skatīties "Formulu BMW", kur vēlāk startēju arī pats un toreiz tur stāvēju rindā pēc autogrāfa pie pieckārtējā DTM čempiona Brenda Šnaidera. Kopš tā brīža ir pagājuši 10-12 gadi un tagad jau sēdēju vienā mašīnā ar viņu un sacentos ar viņa apļa laiku. Viņš sesijas sākumā uzstādīja kontrollaiku, pēc kura tad mērījās visi jaunie piloti. Man izdevās šo rezultātu pārspēt. Tāpēc Šnaiders atkal sēdās mašīnā un par 0,2s uzlaboja manu rezultātu. Ņemot vērā, ka iepriekš nekad nebiju braucis Portimao trasē, ar savu uzrādīto rezultātu esmu ļoti apmierināts. Pēc testiem bija iespēja parunāt ar Brendu Šnaideru un vēlāk satiku viņu atkal Moncā, kur viņš arī startēja "Blancpain" sērijās ar "Mercedes" mašīnu.

A.P.: Tātad "Lamborghini Super Trofeo" sērija tev ir kā plāns B, jo pirmā izvēle taču bija "ADAC GT Masters"?
H.Š.: Pirms sezonas sākuma vēl pat nevarēju iedomāties, ka būtu tāda iespēja braukt ar "Lamborghini", jo cītīgi strādāju uz GT projektu, izvērtējot jau iepriekšējā sezonā izveidotās sadarbības iestrādes. Taču veiksmīgu apstākļu sakritības dēļ, man "Lambo" variants parādījās kā plāns B. Sākumā nezināju, ko no šīs iespējas sagaidīt. Taču jau pēc pirmajiem testiem Romā sapratu, kas tas tāds ir un ko nozīmē būt Lamborghini vidē. Tā man bija pirmā pieredze pie "Lambo" stūres... Un jāsaka, ka mani patīkami pārsteidza gan automašīna, gan čempionāta organizatoriskais līmenis. "Lamborghini" viennozīmīgi ir ātrākā salona automašīna, ar kādu esmu braucis, savukārt testos un sacensībās organizatori ir parūpējušies, lai tiktu nodrošināti augstākā līmeņa apstākļi. Tagad pirmā sacīkste ir aiz muguras, un šobrīd esmu pārliecināts, ka "Lambo" sērijas ir pareizā izvēle. Nenoliegšu, ka vēl pēc pirmā "Lambo" posma biju devies uz Vāciju, kur izskatīju vairākas iespējas braukt paralēli arī GT klasē.

A.P.: Būsim atklāti, "Lamborghini" sērijas ir līmeni zemāk par "GT Masters", turklāt tavs komandas biedrs vienībā ir "naudas nesējs", kamēr "GT Masters" "Zakspeed" komandā jūs abi ar Luku Ludvigu bijāt profesionāļi, kas gāja uz rezultātu.
H.Š.: Tieši tā, "Lambo" sērijās ir tikai dažas profesionāļu ekipāžas, kas iet uz rezultātu, bet pārējās ir kombinācijas, ko veido profesionāls pilots un bagāts amatieris. Mūsu komandā ir divas mašīnas: vienā startēju es kopā ar amatieru klases braucēju (M. Stepānovs), bet otrajā ir viens pilots, kurš startē visu distanci amatieru klases ieskaitē (gruzīns Šota Abkazava - "Artline" komandas boss). Sacensību nolikums atļauj startēt vienam pilotam visas 50 minūtes.

A.P.: Ko Tu vari pastāstīt par pašu "Larmborghini Trofeo" čempionātu?
H.Š.: Jāsaka, ka es esmu trāpijis pārsteidzoši labā čempionātā. "Lamborghini" ir milzīgas ambīcijas starptautiskajā GT arēnā. Moncā paralēli notika arī pirmais posms "Blancpain Endurance Series" čempionatā, kur uz starta izgāja 60 mašīnas un uzvarēja tieši "Lamborghini" ekipāža. Esmu jau sācis arī sarunas ar "Lamborghini" vadību, un viņi seko līdz maniem rezultātiem, jo šobrīd meklē jaunos braucējus uz nākamo sezonu, kad plānos ir startēt arī Deitonas 24 stundu sacīkstē, Spa diennakts sacīkstē, Sebringas 12 stundu sacīkstē.

A.P.: Tātad tur tu saskati savu iespēju turpināt karjeru?
H.Š.: Iespējams, lai gan negribu radīt ne sev, ne citiem nekādas ilūzijas vai liekas cerības. Tomēr šeit ir iespēja turpinājumam un visam nav jābeidzas ar "Super Trofeo" čempionātu. Domāju, ka šis variants ir ne mazāk perspektīvs kā "Mercedes" sistēmā, kur turklāt ir krietni vairāk jauno braucēju un konkurence uz vienu vietu krietni lielāka.

A.P.: "Lamborghini Trofeo" čempionātā ir vien seši posmi. Ko darīsi pārējā laikā? Vai ir plāns startēt vēl citās sacensībās?
H.Š.: Jā, šobrīd skatāmies uz variantiem piedalīties vienā vai divās endurance sacensībās. Tas būtu ļoti atbilstoši manam vecumam un spējām, turklāt tas neprasītu ieguldīt papildus savus līdzekļus. Protams, arī tur ir liela konkurence, jo ienāk bijušie formulu braucēji, tostarp no GP2 čempionāta. Šobrīd ir tendence, ka jau pēc F-4 čempionātiem jaunie braucēji dodas GT virzienā un neturpina karjeru formulu sērijās, līdz ar to arī šajās klasēs atlase kļūst aizvien nopietnāka.

A.P.: Novēlam Tev veiksmi, panākumus un pacietību, mācot komandas biedrus, kā arī ceram dzirdēt labas ziņas par iespējamo karjeras turpinājumu izturības sacīkšu seriālos!

Pilnu interviju ar Haraldu Šlēgelmilhu lasiet jaunākajā ENERGY numurā 08.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!